Dochter van 10 weken, zoontje van 24 maanden, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wens2011, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, tien weken geleden bevallen van een prachtige dochter. Deze week is mijn zoontje twee geworden, ik kan me niet gelukkiger voelen... Alhoewel ;)... Iets meer rust zou welkom zijn. Zoontje slaapt nog een keer zo'n 1,5-2 uur. Dochter moet het slapen nog echt leren. Heb een draagzak en daar zit ze ook veel in, maar zou toch zo graag een uurtje ergens op de dag hebben dat ze niet op m'n lijf slaapt en ik wat tijd voor m'n zoontje of mezelf heb. Zoontje was ook een moeilijke slaper, maar met veel geduld en liefde heb ik hem rond de periode dat hij tien weken was geleerd om zelf in z'n bed in slaap te vallen. Ik vond dat geen probleem om te doen en heb hem nooit laten huilen. Maar ja, hoe doe ik dat bij mijn dochter? Zou er graag dezelfde aandacht aan schenken, maar er loopt er al eentje rond. Dus uren bij haar bedje om haar te begeleiden, dat gaat niet. Ik hoop dat iemand tips voor me heeft. Draagzak voor een gedeelte van de dag is geen probleem, maar heel de dag vind ik toch wat zwaar worden. Overigens is ze zo vertrokken als ze in de draagzak zit... Moe is ze dus wel.

2. gusto

gusto Niet meer actief

Ja dat is lastig. Mijn dochter was 14 maanden toen mijn zoon geboren werd, echt een handenbinder toen en nu nog wel.

Zoontje sliep dus overal waar het uit kwam, omdat ik gewoonweg geen tijd had om bij hem te blijven zitten in het bedje oid. Mijn dochter ging er dan omheen staan springen en dansen en dan was hij weer klaar wakker. Dat zij even moest wachten begreep ze echt niet. Hem weg leggen en weggaan ging niet, dat was brullen, zeker de eerste 4 maanden. Ik had hem ook uren in de doek, of hij lag in de kinderwagen.

Echt tips heb ik dus niet, het is gewoon lastig wat dat betreft met 2 kleintjes. Inmiddels is hij 7 maanden en slaapt hij netjes z'n 2 slaapjes overdag in z'n eigen bedje, en snachts ook. Dat is ineens goed gegaan. Dochter is nu ook wat groter en ik zet haar even in de kinderstoel of voor de televisie als ik zoontje naar bed breng. Kan je dat niet met je oudste doen? Mijn dochter is bijna 2 en kan best wel even zelf iets doen nu, met 14 maanden kon ze dat gewoon nog niet.

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Herkenbaar, me oudste was net 16mnd en me jongste mocht na 3 wkn na huis dus de hele periode heb ze meegemaakt en begreep voor haar doen al best veel

ook hier een wakkere ...slaapt weinig erg weinig in zh al.
    en dan de oudste die bijna 2 is slaapt ook weinig soms dag of 2 helemaal niet tussen de middag.

Heb in begin dus de oudste overal bij betrokken en jongste sliep op de dag beneden en ik deed gewoon alles beneden.
    met weggaan was het juist makkelijker leek het

Denk veel geduld hebben nu is de oudste bijna 2 en jongste bijna 8mnd en nog slaapt die weinig maar heb er geen hinder van is niet vervelend als de oudste druk is. Mag ze ook mits het echt te hard lawaai is

Hier ging het met 4mnd stuk beter op gebied van rust en tjjd voor mezelf.

moet wel zeggen de oudste kon zich heel goed vermaken zelf en redden dat scheelde al wel een hoop.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Hier zit er 14 maanden tussen. Zware start de eerste 4,5 maand ivm vele ziekenhuisbezoeken, opnames en onderzoeken. Maargoed nu is ze 5 maanden en gaat het gewoon beter. Ik heb vanaf begin ern ritme aangebracht en daar is ze heel eeg van. Dus ik leg haar ook in bed op haar kamer. In het begin was dat rustig 30 min krijsen en nog niet slapen (tussendoor uiteraard troosten). Nu slaapt ze wel en ga ik in die tijd dus heerlijk met zoonlief spelen. Zo vlug de babyfoon weer aangaat gaat zoontje door het dolle heen en leg ik hem uit dat ik zijn zusje ga halen en ik zo terugben. De eerste keren was dat huilen, nu begrijpt hij het. Als ik dan weer de woonkamer binnenkom ligt hij al op het speelkleed druk te gebaren dat ik daar zijn zusje moet leggen haha. Tips zijn dus vooral om toch haar eens weg te leggen (max 30 min met tussendoor troosten) en dan even quality time met je zoon....

5. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Vandaag met m'n man thuis wat "geoefend" met boven op bed leggen, ging redelijk goed. Morgen weer en maandag is zoontje naar de opvang, dus even drie dagen consequent zijn. Wellicht gaat het dinsdag dan ook al beter als ik alleen met de twee kids ben.

Deel Deze Pagina