Sinds een paar dagen krijgt mn dochtertje wat rijstebloem door haar laatste fles. Tot mijn grote verbazing had ze vandaag opeens een heel groot en hard drolletje (een soort gummybal) Normaal is het gewoon dun. Ik snap dat het wat harder kan worden, maar zo hard?! Ze poept normaal niet vaak, ongeveer 1 x in de 3 dagen. Ze heeft hier geen last van. Ze krijgt 180 cc Nutrilon Omneo en nu dus met 2 lepeltjes (zo'n lepeltje van de nutrilon) rijstebloem. Is dit te veel rijstebloem of moeten de darmpjes eraan wennen? Ze heeft vroeger weleens JBPM gekregen en kreeg toen ook harde ontlasting.
Rijstebloem staat er om bekend dat het verstopping kan geven, dus ja, dat is 'normaal'.... Als je kindje al meer moeite heeft met poepen moet je je afvragen of het verstandig is dat je rijstebloem blijft/gaat geven. Qua voedingsstoffen heeft het namelijk ook geen toegevoegde waarde. Let goed op dat ze er geen last van krijgt of nog minder door gaat poepen... dan ben je verder van huis!
Je zou iets minder rijstebloem kunnen doen (hoeveel geef je?) En icm dat kan je per fles 10cc extra doen omdat ze zo hard poept. Ik had het idd ook, een droge korrel. Later trok dat bij maar mijn dochter poept gewoon 2x per dag (en nog meestal op vaste tijden)
Is een bekende bijwerking van rijstebloem, en aangezien ze al Omneo krijgt zat het er dik in dat ze er last van zou krijgen. Gewoon weglaten, het voegt niets toe.
Ik zou het ook weglaten, qua voedingswaarde voegt het niets toe en als ze al geen makkelijke ontlasting heeft, zou ik niets geven dat verder kan verstoppen.