Ik zit met een "luxe probleem". Mijn jongste dochtertje word in September 1 jaar, maar we weten echt niet wat we zullen kopen voor haar! We hebben alles al nog van mijn oudste dochtertje die dan 2 word en wat we zelf met de tijd nog gekocht hebben. Speelgoed, kleding we hebben alles al in overvloed en buiten wat we nog gaan krijgen van anderen die op dr verjaardag komen`. Geld geven of vragen vind ik geen optie.. Heeft iemand mischien nog een tip? Alvast bedankt! Liefs Sylvia
Ik vind het ook heel moeilijk, heb gelukkig nog 2 maanden bedenktijd. Maar ik krijg nu ook al vragen van anderen wat ze moeten geven. Ik heb echt geen idee. Ik denk dat wij zelf een bankje voor haar gaan kopen, heb een hele leuke gezien ergens op internet. In dat bankje zit ook opbergruimte voor haar speelgoed dus het is nog functioneel ook. Speelgoed zal ze denk ik al genoeg krijgen en heeft ze ook al heel veel, en ik wil geen kleding voor haar verjaardag geven, dat krijgt ze al vaak genoeg.
Wij kregen ook bergen speelgoed terwijl hij daar al in omkwam! Wij hebben nieuwe kleren, een schommel en een zwembad voor m gekocht. daar heeft ie tenminste wat aan. je kunt ook wat geld opzij zetten voor als hij een keer iets nodig heeft. ze merkt het nu toch niet en als je dan een keer iets nodig hebt kun je het zonder probleem aanschaffen
Mja goeie vraag. Ze komt om in het speelgoed wat ik van de jongens nog had en nieuwe troep. Kleren zat, opberg spullen kan ik verder als dat ik al heb niet kwijt.... Alleen buiten kan er nog t een of ander voor dr. Maarja, wat?! Ben een plekkie voor haar aan het inrichten, ze heeft al n schommel en n zandbak komt er ook aan (beetje vroeg maar we doen alles in etappes ivm kosten). En opa's en oma's beginnen nu ook al van wat ze zouden moeten doen... Weet al niet wat ik zelf moet doen!
Oh ik weet al iets om te vragen. Speelzand. We hebben nl wel al een zandbak (zo'n schelp) maar nog steeds geen zand! En ook geen auto dus het halen gaat ook niet zo makkelijk.
Bedankt voor de reacties! Ik vind het echt zo moeilijk want de dingen die er genoemd zijn heb ik al stoeltjes en tafeltje, opbergmeubel, schommel, speelhuis, loopkar, fiets.. Voor mij oudste dochtertje hebben we een peuterkamertje gekocht anders hadden we het ook niet geweten. Hier zitten opa en oma, tantes ook al te vragen en te verzinnen wat te kopen voor ze. Maar mochten jullie nog wat te binnen schieten ik hoor het echt heel graag!
Een paar mooie kinderboeken? Daar kan ze nog lang meedoen en is ook heel leuk voor later...Zeker als je vraagt of iedereen een mooi stukje voorin wil schrijven!
Poe moeilijk, als je alles al in huis hebt! Misschien een cadeaubon van een speelgoedwinkel? dan kun je op een later tijstip iets kopen als je iets nodig hebt? Heb je al een loopfietsje? (Vind ik zelf zo leuk!) Mooi armbandje met dr naam bv (moet je van houden) Een kindercd of een eigen cd speler voor op dr kamertje? Eigen serviesje?/ Bestekje? Moeilijk.... en eigenlijk gaat t niet zo zeer om de cadeautjes, want wrs snapt ze het nog niet? Maar meer om het feit dat je toch wat moet geven voor een verjaardag...
angel81 bedankt voor je tip dat zou ik kunnen vragen aan de familie als ze aan me vragen wat ze kunnen kopen! Druif78 het gaat idd niet om de cadeau's maar bij mijn oudste hebben we het ook groot aangepakt en heeft ook leuke dingen gekregen en ik wil niet dat de 1 het wel krijg en de ander niet omdat ze de oudste alles al heb.. ja het is moeilijk uit te leggen ik hoop dat je het een beetje volgt hihi! loopfietsje, armbandje, bestek/servies hebben we ook al voor dr maar een leuke kinder cd zou ook op mn lijstje kunnen staan. Echt bedankt dat jullie willen meedenken!
Hahaha, ik snap het wel hoor, het is het idee dat je de een niet tekort wil doen voor de ander.. Lastig! Misschien een poezie album waarin iedereen een wens kan opschrijven voor dr? Heeft ze misschien nu niks aan, maar is voor later wel heel leuk. Of koop een videocamera en maak een filmpje. Niet zozeer een cadeau voor haarzelf maar wel leuk ter ere van har verjaardag en daarheeft ze later ook lol van, een paar filmpjes van vroeger! Bovendien heeft de hele familie er iets aan!
van de visite een cadeau bon ofzo?en dan een heel klein dingetje dat ze toch kunnen uitpakken voor t idee. dan kun je de bon bewaren voor als je echt iets op je gemakkie zelf wilt uitzoeken...
Wij doen het denk ik zo: -een bedrag op zijn spaarrekening storten -kleinigheidje geven wat hij leuk vindt (grote legoblokken oid)