Ik vraag me echt af waarom mensen een mening geven/opmerking maken over de zwangerschap van een ander... Wij wonen op dit moment in een bouwkeet op ons bouwkavel. Over 2.5 mnd verhuizen we naar ons nieuwbouwhuis. Ik ben dan 6 mnd zwanger. Echt iedereen begint er over dat het druk is/wordt. Dat de verhuizing er nog aan komt enz. Ik vraag me af of ze dit zeggen omdat ze zich zorgen maken, want er heeft er nog niet 1 aangeboden om me te komen helpen hoor... Ze maken zich er drukker om als dat ik doe. Ik irriteer me er wel aan, alsof we in zo'n vreselijke situatie leven en het onverantwoord is dat ik nu zwanger ben geworden. Ik laat die irritatie niet merken hoor. Geef netjes antwoord op hun klaagzang ( voelt wel alsof ik me moet verdedigen) Maar denk ondertussen van alles.. Ook wel eens mee gemaakt of per ongeluk er zo'n soort opmerking uitgeflapt?
Wanneer je zwanger bent denkt iedereen van alles te mogen zeggen. Ik hoor voortdurend dingen dat ik denk 'je kunt ook gewoon je mond houden'. In het geval van een verhuizing heb ik zelf wel de opmerking gemaakt: Jij liever dan ik, maar dat meen ik dan ook echt
6 maand zwanger en verhuizen is misschien wel een perfecte timing: je hebt nog lekker veel energie en kunt mooi gebruik maken van eventuele nesteldrang Je moet natuurlijk wel uitkijken met tillen enzo. Het is gewoon nooit goed, wij hebben net ons huis te koop staan en de planning is om in februari te verhuizen (als ons huis binnenkort verkocht wordt, anders wordt het later). In februari is onze kleine een maand of 3 en dat vinden mensen ook geen goede timing. Tis nooit goed: als je zwanger wilt worden niet (teveel stress) als je zwanger bent niet, als je net bevallen bent niet en als je een baby hebt niet. Kortom: doe lekker wat je zelf handig vindt en let gewoon een beetje op jezelf, dat mensen achteraf niet gaan zeggen: 'zie je wel, ik zei het toch...'
Nix van aantrekken! Bij mn vorige zwangerschap heb ik ook zo geleefd en er zijn pas met 38 weken verhuisd. Ik vond het op dat moment zelfs nog goed te doen.. Familie kwam helpen en ik zorgde voor de koffie en delegeerde waar alles kwam te staan, we waren zo klaar en heb nog 3 weken kunnen nestelen in ons nieuwe huis wat voor mij toen lang genoeg was...
Ik denk zelf wel eens dat mensen moeilijk kunnen omgaan met vrouwen die poepnuchter zwanger zijn, zoals ik er (al zeg ik het zelf) ook een van ben. Nu kunnen mensen hier me nog bemoederen omdat ik zoveel last heb van ochtendmisselijkheid (hele dag) en al bijna 23 weken ben, dus kunnen ze nog wat trutten, maar ik ben eigenlijk ook met alle verhalen,opmerkingen en meningen snel klaar. Ik moet wel rustig aan doen nu, gewoon omdat ik de energie domweg niet heb, maar de momenten die ik heb... Die race ik ook echt erdoorheen. Maar troost je,zoals jij nu leeft zo leefde wij ook toen we het huis kochten, toen was ik me eigen fris en fruitigheid zelf, en hadden mensen daar ook al commentaar op en wij..... Hebben echt een heerlijke, gezellige verbouwingstijd gehad, die ik niet al willen missen.
Goh, ik heb die opmerkingen nog niet gekregen. Wij gaan verhuizen als ik in het laatste trimester zit én daar hoort nog een flinke verbouwing bij die nooit klaar zal zijn als de baby komt. Gelukkig verhuis je voor een lange tijd, en dat komt vast allemaal wel weer goed. Je kan al snel ergens wonen. Over een paar jaar ben je dit allang vergeten en woon je wel heerlijk Zelf probeer ik er wel rekening mee te houden dat ik nu alvast begin met inpakken van spullen die we zelden gebruiken. Dan hoef ik niet op het eind alles te doen.
Niks van aan trekken, hoor. De een kan nu eenmaal meer dan de ander tijdens de zwangerschap. Houd er wel rekening mee dat je met 6 mnd zwangerschap niet goed meer kan tillen, zeker geen dozen die je voor je buik wil dragen. Je rechte buikspieren zijn dan nl. aan de kant geschoven en het is dan echt niet leuk meer om ze aan te spannen. Ik dacht ook met 6 mnd nog wel even dozen 5 verdiepingen naar beneden te dragen, maar heb het toch maar bij tassen ed gehouden die ik langs mijn lijf kon tillen Mogelijk begint veel bukken dan ook wat minder ideaal te worden, maar dat hangt er maar helemaal vanaf hoe je buik groeit. Maar goed...zo lang jij je niet druk maakt en wel op tijd anderen inzet voor wat er niet lukt, komt het toch helemaal goed?
Ja hier ook. Zijn net verhuisd maar zijn alweer opzoek naar wat anders omdat manlief er gewoon niet kan wennen en er zich ongelukkig voelt. Krijg me toch een bak vooroordelen over me heen. Dat het niet goed is dat verhuizen en dat het teveel stress gaat meebrengen enz. Vanavond hebben we een bezichtiging en hoop dat dit het dan wel word. Ze bedoelen het allemaal goed maar na 5x hetzelfde gehoord te hebben ben ik er wel een beetje klaar mee
Ik moet trouwens ff melden dat ik dat bemoei van iedereen buiten de zwangerschap ook al snel beu ben. Man man wat weten andere het toch altijd goed voor een ander maar oh wee als je ze eens confronteert met wat ze zelf denken en doen Is moeilijk in de spiegel kijken!
Ach, toevallig laatst het "licht " gezien, en realiseer me steeds meer dat het nest waar je uit komt daarin heel belangrijk is. Ik kom gewoon uit een (te) nuchter nest, en mijn man uit een (te) bezorgd gezin. Zei al laatst tegen hem dat als we daar tussen in konden gaan zitten, we een heel eind zijn Nu ik toch best wel ziek ben van de zwangerschap, en dat tijdens een gewoon normaal gesprek zeg, reageren sommige mensen alsof je dood aan het gaan bent, leuk is anders, maar ik voel me normaal buiten de zwangerschap een fit en vitaal mens, en nou... Och ja al weken minder, maar liever dit dan andersom. 😉
Wij zijn onlangs verhuisd en hebben echt nog veel geklust. We zijn pas afgelopen zaterdag officieel klaar, of klaar, nu is het op orde en al het gereedschap is eindelijk uit huis. Ik ben morgen 38 weken zwanger. Maak je niet druk om al die opmerkingen. Als jij je goed genoeg voelt is het toch prima? Tuurlijk is er druk en soms stressen maar verhuizen/verbouwen met een baby van een paar maanden? Dan mis je heel veel van die bijzondere tijd. Iedereen maakt zijn eigen keuzes. Jullie hebben dit gekozen, laat die opmerkingen maar gewoon langs je afglijden.
Gelukkig nog meer 'gekken' die verhuizen en (ver)bouwen tijdens hun zwangerschap. Kreeg al bijna het idee dat we onverantwoord bezig waren. Ik ben idd heel nuchter ,t is onze 6e, dus we zijn wel wat gewend. Maar daar hebben ze natuurlijk ook van alles over te zeggen... Gelukkig hoeven ze de baby straks niet zelf op te voeden. Vanmiddag zei mn schoonmoeder nog tegen me dat het niet zo heel handig was om nu zwanger te raken.. En over 5 mnd staat ze natuurlijk weer vooraan om dr neus in de wieg te steken en lekker te bemoeien. Haha.. klink wel een beetje gefrustreerd geloof ik. Zullen de hormonen wel zijn..
Altijd leuk die goedbedoelde adviezen en meningen van andere.. ( niet dus...!) Ik besloot vorig jaar met 6 maanden zwangerschap dat ik toch echt voor de geboorte van de 2e nog een huis wilde kopen in de woonplaats waar ik vandaan kom en al mn familie woont .. We woonde toen 45/50 minuten rijden bij iedereen vandaan door omstandigheden 1,5 jaar daarvoor ! We gingen dus met 6 maanden op huizenjacht , gelukkig binnen 2 weken een leuk huis gevonden en een mooie deal kunnen maken ! Toen kwam het hele hypotheek gedoe ( helemaaaaal niet stressvol ! ) Met 36 weken kregen we de sleutel .. Ik had mega nesteldrang en besloot dat toch alle vloeren/ behang/ lampen / verf / keuken vervangen moesten worden .. En de woonkamer gestuct...Want alles moest schoon , fris en nieuw zijn voor ons gezinnetje .. Haha nu lach ik er om! Maar toen best wat traantjes , als ik savonds in bed lag met hele erge bekkenpijk en amper kon bewegen omdat ik perse zelf wilde helpen om alles zo goedkoop mogenlijk te houden We werden voor gek verklaard , maar gelukkig kregen we wel erg veel hulp ! Achteraf gezien verklaar ik mezelf nu ook voor gek ! Met 39+ 2 gingen we verhuizen .. We hebben het overleefd ! Maar ik zal het nooit meer opnieuw zo doen .. Maar gelukkig ben jij een stuk minder ver , En het zal vast allemaal goedkomen !!! Jullie moeten het doen/doorstaan .. Niet de mensen met de meningen en adviezen , dus gewoon lekker het ene oor in en het andere weer uit ! Suc6 met alles
Met onze eerste zijn we met 36 weken verhuisd naar een tijdelijke woning, toen de kleine een half jaar was naar onze huidige woning. Ik vind verhuizen ook helemaal niet zo'n gedoe. Op tijd beginnen, goed bedenken hoe je het wil en duidelijk inpakken. Met een dag is alles over en als je je best doet is het met nog een dag een heel eind uitgepakt. Bij onze huidige woning hebben we binnen 3 weken alles verbouwd en konden we over. Nu staat onze woning ook te koop, komende week weer een kijker. Hopen dat dit 'm is! En als ze er 1 november in willen, verhuis ik wel hoor!
Heel herkenbaar allemaal, Wij wachten op ons nieuwbouwhuis en gaan ws als ik 34 weken ben verhuizen. Als ik nu al al die commentaren nu al hoor.. pas je wel op met dozen, niet gaan verven ect. Ach ja ze bedoelen het vast allemaal goed.. Wat ik overigens nog erger vind: mensen die zeggen dat iets echt wel kan (dat ik me niet zo aan moet stellen) Ach meid, een broodje filet amercan kan echt wel hoor, ah nee joh in een kamer vol rokende mensen kan geen kwaad, zo ging het vroeger ook hoor. Of deze: je kan echt wel een asperintje nemen hoor.. Pff ik bepaal zelf wel wat ik doe en waar ik me goed bij voel!
Ja iedereen heeft een mening en uit die ook graag! Bij mij zijn er meningen over hoe ik wil bevallen. Ik wil thuis bevallen. En daar zijn wat dames in mijn omgeving het er niet mee eens en vinden het nodig om mij te overtuigen om het in het ziekenhuis te doen... Ik dacht dat ik degene was die dit mocht beslissen maar blijkbaar niet! Haha. Ik zeg nu tegen bijna iedereen (misschien te fel ondertussen) dat ze kunnen zeggen wat ze willen maar ik doe het op mijn manier. ik verwacht nog meer gezeik, oh ik bedoel adviezen, wanneer de baby er is. Iedereen heeft ook meningen over opvoeding, ik zet me nu al schrap daarvoor! Ik begrijp zelf niet zo goed waarom iedereen zich bemoeid met dit. Succes met je verhuizing!
@ leaf, dit was juist het enige punt waarin mijn moeder ooit gedramd heeft, maar de begrijp ik ook wel aangezien haar zus tijdens het bevallen is overleden
Pff ja hier ook! Wij gaan dan niet verhuizen, hebben een mooi huurpand waar we nog wel een tijd in vooruit kunnen! Helaas vinden mijn schoonouders daar dus niks van waar en is dit een "onveilig huis". Uuuh.. Waar dan? En idd de opmerkingen van: ach dit of dat kan toch wel?! En als je dan uitlegt dat je het niet wil hebben, ben je opeens een zeikerd. Nouja, ook prima toch