Mijn dochter was 4260 gram bij geboorte en was nu met 9 maanden 9830 gram bij 71 cm. Een spekkie, dus ... Maar ja, BV op verzoek en 3 hapjes brood/fruit/groente, dus daar doe je niet zoveel aan. Haar grote broer was ook een spekkie (nog erger nog), terwijl hij altijd precies het 'cb-schema' heeft gevolgd en dus echt niet teveel kreeg. Hij is ook een zware peuter geweest, maar vanaf kleuterleeftijd langzaam zijn spekkies aan het wegbranden . Vanwege medicatie wordt hij regelmatig gewogen en hij wordt iedere controle slanker (al bijna 2 jaar lang)... (hier zijn het de genen ... papa en mama zijn ook nooit smal geweest)
Ach meid, Mijn zoons wogen met precies 6 mnd oud: 12 kilo bij 86 cm en 12 kilo bij 78 cm. op volledig borstvoeding. Mijn meisje was met bijna 5 mnd ook al 9 kilo en 71 cm lang. ook op bv. hier dus ook hollands welvaren. zodra ze ouder worden gaat het gewicht stagneren. en schieten ze de lengte in. komt echt wel goed
Hier was oudste dochter een soepkip bij haar geboorte maar groeide al snel uit tot een spekje Ik begon met 6 maanden met bijvoeding, een hapje hier en daar. Dus het spekje-worden was gewoon op bv. Pas toen ze een jaar of 2,5 was, begon het babyvet er af te gaan. Nu is het een slanke lange dame! Mijn jongste dochter was wat zwaarder bij de geboorte. Maar zij is altijd een petietje gebleven. Op precies dezelfde borstvoeding. We zijn bij haar iets eerder begonnen met bijvoeding. Maar haar gewicht (en lengte) is altijd in de onderste regionen gebleven. Ook toen we met 8 maanden op kv moesten overstappen toen ik zwanger was en de boel helaas opdroogde. En nog steeds is het geen grote eter. Conclusie: Elk kind is anders en volgt het eigen lijntje. Je geeft borstvoeding en wat bijvoeding. Dus je zit helemaal goed. Als er meer actie komt voor het lijfje zal je zien dat het ergste babyvet zal verdwijnen. Of het duurt wat langer. Maar iets veranderen? Nee dat lijkt me niet nodig.
Ik kan je weinig advies geven, heb niet zoveel verstand van borstvoeding.. Maar ik weet wel dat ze bij het cb nogal snel 'zeuren'.. Mijn dochter zat met 9 maanden op de -2 lijn, terwijl ze echt veel at en er prima uitzag.. Ik heb toen het beste advies ever gekregen; Ik moest haar maar lepeltjes boter voeren......
Wow veel grote kindjes hier qua lengte. Dylan was met 11 maanden 69cm haha, wel op de -2 lijn en gewicht gemiddeld 9kg was hij, met iets eronder
Ik ben wel heel blij met al jullie reacties. Het maakt me soms zo onzeker dat er geen boekje is waarin staat wat ik moet doen haha. Tot nu toe is hij nog niet wakker geworden voor een voeding dus misschien heeft hij het zelf al opgelost...nu hopen dat hij niet vanacht komt. Elke keer als ik denk dat ik een ritme gevonden heb gooit hij het wel weer om haha...Het consultatiebureau deed alsof ik hem 6x pd chocolademelk geef.... maar die zal ik nu naast me neer leggen.
Donna88 als hij voor de laatste voeding blijft komen geen punt van maken. Hij is inderdaad flink (ik heb tengere kinderen en hadden dat gewicht rond de 14 maanden). Maar bv baby's groeien gewoon anders dan andere kinderen. Je zou wel na 1 stuk fruit kunnen gaan 's morgens, want het is echt nog naast de bv. Maar verder krijgt hij echt niet heel veel naar mijn idee en 4 voedingen voor 6 maanden is netjes.
Het is wel flink maar dit lees ik tegenwoordig steeds vaker.Mijn dochter was met 14 mnd hetzelfde gewicht maar wel 10cm langer haha Aan je schema ligt het niet dus komt echt wel goed.
en heeft hij doorgeslapen? wat een onzin te dik op bv. elke maand die je langer bv geeft, vermindert de kans op een dik kindje later.
Onze zoon werd geboren met een gewicht van 4420, zat dus altijd ruim boven gemiddeld. Is gaan staan met 7 mnd, loopt en kruipt nu met ruim 10 door het hele huis en zat nu precies op de middelste lijn, met alles! Dus door zijn actieve leventje is hij een keurig gemiddeld mannetje geworden. Maak je niet druk, zodra er leven in de brouwerij komt w.b. bewegen, gaan ze vanzelf minderen.
Hij heeft doorgeslapen tot 8.20 uur en dat deed hij normaal ook. Nu heeft hij gisteren wel een gekolfte fles om 19.30 uur gehad want ik was werken. Ben benieuwd of het ook gaat lukken als ik live voed. Maar was hij dan nog komt geef ik hem ook gewoon maar... ik kan dan namelijk niet zien hoeveel hij gedronken heeft. In iedergeval gaat het met de fles goed!
Als hij zich 's nachts meldt, nooit gewoon maar automatisch aanleggen. Gewoon altijd eerst kijken -op deze leeftijd- of troosten voldoende is. Hij heeft het qua voeding iig niet nodig, getuige z'n gewicht, dus in automatisme maar blijven aanbieden, lijkt me geen handige. Als hij daarmee verder slaapt, had hij geen honger en ben je van de nachtvoedingen af Blijft het wel huilen of wordt hij snel na troosten toch weer wakker, dan gewoon aanleggen en een voeding geven
Joh maak je niet druk... En dat advies van het consultatiebureau met een pak zout nemen Kijk of hij zijn lijntje volgt en hij lekker in z'n vel zit. Hij krijgt echt niet teveel, hij begon ook groot. Mijn zoontje was 4850 toen hij geboren was en met de 4 maanden check; 8330 gram. Dus misschien zometeen net zo zwaar als jouw zoontje
Zucht ik wordt zo moe van al die angst voor dik worden verhalen! Je kind wordt met bv gevoed, vaak zijn deze kindjes ook lekker 'volslank' maar vaak stagneert dat gewicht ook zodra er geen bv meer gegeven wordt! Geef je kind gewoon lekker zijn fruit en groenten en heb geen angst voor dik worden! Je baby is in de groei en in net eerste jaar heeft hij al die voedingsstoffen hard nodig! Dus ik zou zeker niets ontzeggen of op iets minderen! (Qua hoeveelheid)
Mijn zoon is nu 5,5 maanden, en hij weegt al 9 kilo. En het enige wat hij krijgt is 4 keer per dag 210 + 7 schepjes en rond 11u een fruithapje. IK schrok me ook een ongeluk... Ik mocht niet eerder met hapjes beginnen ivm moeilijk darmpjes. Heb dat heel lang op moeten bouwen (bijv. 3 dagen een paar schepjes wortel, daarna 3 dagen appel enz. enz. --> om te kijken waar en of hij erop reageert). De kinderarts zei tegen mij, dat ik hem ook echt niet teveel gaf, maar dat hij waarschijnlijk meer behoefte krijgt aan vaster voedsel (dus meer hapjes/pap). En toen ik in het groeiboekje van mijn partner keek (zijn moeder heeft dat bewaard), zie ik dat hij ook zo zwaar was rond die leeftijd. En je ziet ook dat het naderhand dan ook wat langzamer gaat met de kilo's (haha En hij is echt niet dik geworden hoor!