Ik heb als ik een stuk loop dat ik een vreemd gevoel krijg. Ik voel als het ware alsof mijn vagina (of de boel direct daar omheen) open gaat staan, een soort drukkend gevoel. Echt pijn doet dit niet, wel een ongemakkelijke stevige druk. Als ik langer loop, wordt dit erger. Na een tijd zittend rusten gaat het weer weg. Een andere klacht die ik heb is dat ik pijn ervaar in het gebied tussen mijn anus en mijn stuitje, en in mijn rechterbil (dwars er over heen en uitstralend naar been en knie). Allebei voelt het als krampende spierpijn. Dit heb ik soms als ik in bed lig, als ik opsta uit bed en ik heb het ook als ik veel loop. Ik heb donderdag een afspraak staan in het ziekenhuis waar ik bij de verloskundige ben. Is dit op tijd, of klinkt dit als iets waar ik eerder iets mee moet? Alvast bedankt voor het antwoord.
Hoi Thunder, nee hoor, je hoeft niet eerder naar de vk, maar vervelend is het wel. Het klinkt alsof de druk in je vagina is verhoogd. Ofwel door de groei van de baarmoeder ofwel door een verzakking. En dit waarschijnlijk in combinatie met last van je bekken. Het kan een teken zijn van dat je even te actief bent geweest. En dat je lijf aangeeft dat het daar teveel last van heeft. Je zou bij een fysio tips kunnen krijgen over hoe je je bekkenbodemspieren hierbij goed kunt gebruiken en tips om je bekken minder te belasten. Groetjes Brigitte