Baby te groot voor aantal weken zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Benzoblij, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Gisteren hadden we de 20 weken echo en alles zag er gelukkig goed uit.
    Alleen zei de echoscopiste de hele tijd dat de baby te groot is voor de 20 weken zwangerschap.
    Nou zijn vriendlief en ik ook alletwee groot en wogen we allebei 8 pond bij onze geboorte, dus mij verbaast het niet.
    Maar is dat erg?
    Zij deed er nogal moeilijk over, maar goed zij was misschien maar 1 m 50!
    We hebben wel over een aantal weken weer een afspraak bij de gyn, maar misschien heeft een van jullie dit ook gehad?
     
  2. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hoi hoi,

    Bij onze 20-weken echo liep de beeb ook voor qua grote. Vooral het hoofdje, buikje en beentjes (hmmm wat blijft erover haha).
    De schatting is dat de baby 8 a 9 pond bij geboorte zal zijn maar onze echoscopist vond dat niet raar aangezien wij ook groot zijn (vooral ikke) en we bij onze geboorte allebei 9 pond waren.
    Maar ja onze echoscopist is ook lang misschien had die van jullie een complex omdat ze 1.50 is haha.

    Maak je geen zorgen. Het belangrijkste van een 20-weken echo is dat alles aanwezig is en werkt.

    Liefs,
    Lady
     
  3. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Nou gelukkig maar.
    Het leek mij eigenlijk ook wel logisch dat grote mensen grote kinderen krijgen :D
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb gister de 20 weken echo gehad en de gyn zei van het is een heel fijn kindje , ik had zo van ja tot nu toe je weet nooit hoe het er uitkomt.
    ik ben 1.70 en me man is 1.95.
    ik was 5 pond bij me geboorte en me man 9 pond , ik denk zelf dat we een groot kind krijgen.
    op de echo van gister had ik al van jeetje wat een lange benen of het moet zo lijken
     
  5. pie

    pie Lid

    7 feb 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    Bij mij loopt de groei 2 weken voor op schema, dat is nog binnen de marge geloof ik, als het meer dan dat is gaan ze kijken of er een medische indicatie is (ik heb wel bloed moeten prikken voor zwangerschapssuiker). Ik zou me er voorlopig geen zorgen over maken hoor, want als het echt buiten de normen valt houden ze je wel in de gaten, dan word je hooguit eerder ingeleid of zo
     
  6. pie

    pie Lid

    7 feb 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    trouwens geen enkele baby groeit gelijk en het zegt verder ook helemaal niet over de bevalling.
     
  7. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Onze dochter liep bij de 20 weken echo wat voor op de groei. Niet heel veel, en er werd ook niet echt wat over gezegd, maar ik schrijf dit even, omdat ze met 34 weken ineens een heel klein kindje bleek te zijn. Dat kwam voor ons als donderslag bij heldere hemel. Denk je dat je kindje lekker groeit, wordt ook nooit iets gezegd over het feit dat ze denken te voelen dat ze klein is, en dan ineens blijkt ze achter te lopen.
    Dus er kan nog zoveel veranderen in tussentijd....
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Babys groeien met schokjes... dan hebben ze een week waarin ze erg veel groeien en dan is de groei weer wat minder, als je kind net een flinke groeispurt heeft gehad dan kan het idd zo zijn dat het tijdens de echo een flink kind leek.

    Verder maakt de grote niet zo heel veel uit (die paar cm meer of minder zul je niet echt merken) het is vooral het gewicht en de grote/breedte van het hoofd. Het echte gewicht, dus de grammen komen vooral in de laatste weken dan bouwt hij/zij wat vet op.

    Met 20 weken was mn zoon klein, ook qua gewicht, met 37wk toen hij geboren was was hij flink (niet lang) in gewicht, hij was 3500gram en 47cm 3500 gram is ong. wat de meeste babys weken met 40 weken zwangerschap.
     
  9. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    bekent verhaal, ik was drie weken terug bij de verloskundige en die zei tegen mij ook dat ons kindje erg groot, was, ze zij ook meteen dat het, als het kind niet een pauze neemt in de zwangerschap dat het dan te groot is voor een natuurlijke bevaling. Ik neem aan dat ze dit ook tegen jullie heeft gezegt mocht dit het geval zijn, dus ik zou me geen zorgen maken
     
  10. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Hoi hoi,

    Mijn vk zei met ong. 35 weken dat het kindje fors aanvoelde. Dit was echter geen reden voor "maatregelen." Mijn kindje was goed ingedaald, dus maakte zij zich geen zorgen. Ik heb een pittige bevalling gahad, waarbij luuk ook nog eens met zijn gezichtje omhoog lag, wat het allemaal nog moeilijker maakte. uiteindelijk is hij met de vacuum gehaald. Hij was 4360 gram: 9 pond dus. Ook was hij 54 cm lang. een groot kind dus en hij is geboren met 39 weken en 1 dag. Je zult begrijpen dat ik behoorlijk blij was dat hij niet nog drie weken is blijven zitten. Dan was hij waarschijnlijk 10 pond geweest!
    Met de 20 weken echo liep hij ook al wat voor, maar niet zo super veel..
    Ik moet nu bij de volgende zwangerschap wel extra gecontroleerd op suiker, omdat de gyn dacht dat ik dat had gehad bij luuk.
    Al met al heb ik een mooi kereltje op de wereld gezet en het is me (bijna) zelf gelukt. Ik ben hier super trots op!
    Maak je niet druk als je baby nu wat te groot is. De één is groot, de ander klein. Wat heerlijk dat mensen (en baby's :) ) verschillend zijn!

    Succes met je verdere zwangerschap en je bevalling.

    Liefs Liselotte
     
  11. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Het zegt allemaal niks hoor. De 'stand' bij 20 weken zegt niks over de zwaarte van je kindje. En ook je eigen geboortegewicht zegt niks over de zwaarte van je kindje. Dus maak je niet al te druk, als er wat zou zijn dan krijg je vaker een echo of zo.

    @liselotte: mij is gezegd dat ze vanaf week 37 niet zo heel veel meer in gewicht toenemen, ongeveer 100 gram per week nog maar? Dit omdat ik bij bijna 42 weken beviel van 9 pond baby en toen zei dat ze me best hadden mogen inleiden met 40 weken...had niks gescheeld, kreeg ik te horen...
     
  12. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ik was gisteren ineens ook op de echo 2 dagen verder zwanger, wat helemaal niet kan dus uk heeft een groeispurtje gehad.
     
  13. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ons kindje was in de 22e week ook twee weken 'verder' dan gemiddeld. Dat was ze in de 34e week nog en a.d.h.v. die groei-echo zeggen ze dan dat ze binnen de 10% van grote babies valt (code P90).

    Volgende week gaan ze weer een groei-echo doen.... zal me benieuwen hoe groot ze dan is....

    Wij zijn overigens allebei niet groot.
     
  14. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    De gyn zei tegen mij dat ik aardig geluk had dat hij er nu al was, omdat ik dus waarschijnlijk suiker heb gehad. Ze zei daarom dat hij na 42 weken zwangerschap waarschijnlijk bijna 10 pond zou zijn geweest. Luuk is met 39 weken geboren. Echt weten zal ik het nooit. Ik denk ook dat iedere gyn/vk wat anders zegt hoor. Het blijft een grote kerel. Hij is namelijk nu al bijna 8 kilo ;)

    Liefs
     
  15. liesje1981

    liesje1981 Actief lid

    25 sep 2006
    176
    0
    0
    mijn kleine was gewoon op gewicht en maat!
    ik heb vorige week een echo gehad!
    ik was 33.5 dagen zwanger maar volgens de echo 35.1 maar kan me er eigenlijk geen zorgen om maken blijkbaar heeft die het erg goed daarbinnen

    haha
     
  16. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Maak me ook niet echt zorgen hoor :D
    Maar goed, dit is ons eerste kindje en door alle problemen met vorige zwangerschappen hadden we helemaal niet meer verwacht ooit een kind te krijgen.
    Waarschijnlijk ben ik daardoor wel een beetje erg voorzichtig met ons wondertje. Ik wil zo graag dat het deze keer allemaal gaat zoals het moet gaan...
     

Deel Deze Pagina