Baby te groot

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Step, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik denk dat we misschien maar moeten concluderen dat die gyn van je gewoon een hork is ;)... Met een erg negatieve, kortzichtige visie op (over)gewicht... Sterkte!

Het is idd ook zo, je weet maar nooit. Bij mijn 1e en 2e ben ik 14 kg aangekomen, maar beide keren waren die ook weer verdwenen 10 dgn (!) na bevalling, dus het waren echt zwangerschapskilo's, niet omdat ik teveel gegeten/gesnoept had.

Deze keer heb ik hyperemesis gravidarum gehad en in het begin 8 kg afgevallen, momenteel ben ik 2 kg boven startgewicht. Als ik op dezelfde manier 'groei' als mijn andere zwangerschappen, dan zal de teller straks bij bevalling ongeveer op +7 kg staan. Maar baby zal meest waarschijnlijk nog steeds 9 pond zijn straks ;).

Mijn VK weegt me nooit overigens, omdat hoeveel/hoe weinig je aankomt niets zegt over verloop van zwangerschap.

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat alles goed komt met jou en je baby.

Maar wat ik me dan afvraag is als je weet dat je niet teveel mag aankomen, je dan toch snoept en frisdrank drinkt.
    En nu je deze uitslag hebt zal je daarmee stoppen, sorry hoor maar waarom niet meteen je eet en drink patroon aangepast.

3. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik heb me er ook redelijk goed aan gehouden, want was bezig met afvallen voordat ik weer zwanger raakte. Maar de gedachte dat je toch wel een dikke buik krijgt maakte dat ik toch wat meer ging snoepen. En als je nooit fris drinkt en dan naar twee, soms drie glazen per dag gaat, dan gaat het helaas snel. Geen excuses ik heb t allemaal zelf gedaan, maar ik had nooit gedacht dat het dit gevolg zou hebben ;) Is me ook alleen gezegd dat dit beter voor mezelf is!

4. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik was bij beide zwangerschappen ook te zwaar, er is nooit over mijn gewicht gepraat.
    Bij beide zwangerschappen was ik het het erna ook weer kwijt.
    Bij de tweede zwangerschap heb ik een suikertest gedaan omdat mijn eerste 4750 gram woog bij de geboorte (en dit hebben ze bij de echo met 36 weken over het hoofd gezien)
    tweede zou ook wel weer zwaar worden dus uiteindelijk is ze met 39 weken gehaald met een keizersnee maar ze woog 3870gram nogal een verschil met de eerste.

Ik ben van mening dat die gyn leuk kan zeggen niet meer als 6kg aankomen maar als je al een kind van bijv 5kg in je draagt dan kom je echt wel meer aan, en al het vocht wat je vast houd.
    en je kan heus wel iets ongezonds eten, alleen met mate.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als dat zo simpel was, was geen mens nog te dik ;)

Ts, je baby loopt dus maar 2 weken voor, hoe kunnen ze dan schatten op 10-11 pond? Ik heb ook overgewicht, kwam beide zwangerschappen 12 kilo aan. Mijn oudste werd 6 pond geschat, bleek 7, mijn jongste werd ruim 9 pond geschat maar woog bijna 8. Zijn metingen waren veel extremer. Zo zaten zijn benen met 35 weken op 41+ weken en zijn buik op 38,5 week. Het viel allemaal in de praktijk wel mee ;)

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Meis maak je niet druk.... Het is vrij normaal (is mij verteld door een arts) dat mensen met overgewicht veel vaker dan gemiddeld ook grotere babies krijgen. De groei kan altijd nog bijtrekken hoor. Ik zat eerst kwa groei op P99 en later bijgesteld naar P96. (zal je vast wel over gehoord hebben als je groeiecho's hebt..) Uiteindelijk werd het een 8 ponder... Dit terwijl ze van tevoren ook zeiden dat het echt een hele flinke baby zou worden. Je baby pakt toch wat hij/zei nodig heeft. Ik heb een maagverkleining ondergaan, kan niet veel eten en al helemaal geen suiker of vet. Dacht echt dat deze baby een stuk kleiner zou zijn dan m'n eerste voor de maagverkleining. Dit bleek dus niet het geval want hij woog maar 150 gram minder dan de 1e. Conclusie : Je eetpatroon zegt vrij weinig over hoe je baby zich ontwikkelt. Niet te druk over maken...
    (Overigens vertelde mijn hyperslanke VK tot driemaal toe een 9-ponder gebaard te hebben zonder problemen en ook hield zij zich aan weinig en gezond eten, toch werden het 9-ponders..)

7. MamaPeetje

Als je er niets vanaf weet, zeg dan ook niets ;);)
    Zie mijn reactie hierboven...

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft de grote van het kindje niets te maken met hoeveel de moeder aankomt. Ons kindje loopt ruim 5 weken voor op groei, ruim boven de hoogste groeicurve; P98. En ik ben in mij hele zwangerschap nog maar 2 kg aangekomen.
    Het kindje werd met de laatste echo al ruim 3 kg geschat, dus die neemt gewoon wat het nodig heeft.

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik heb ook overgewicht, maar de gyn heeft me nooit gezegd dat ik maar zoveel kilo mocht aankomen hoor. Werd uberhaupt nooit gewogen. Nu moet ik zeggen dat ik de hele zwangerschap maar 4 kilo was aangekomen, ondanks dat ik me soms helemaal klem at. Wat betreft het voorlopen van het buikje en hoofdje, pffffff, trek het je niet aan. Hier was het tegenovergestelde waar. Kreeg steeds bij iedere groeimeting maar te horen dat het kindje te ligt was en te klein. Uiteindelijk werd ze geboren, en wat dacht je : prima gewicht en lengte hoor.
    Dus neem het niet zo nauw.
    Mijn nichtje heeft 3 maanden geleden een kind gebaard van 10 pond, so be it. Niks ergs hoor, en het verhaal over dat je dan een keizersnede krijgt is ook vaak uit de lucht gegrepen.

10. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben wel blij met jullie reacties. Maakt me toch weer wat positiever haha :)

11. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb ook overgewicht meid. Niemand heeft ooit tegen mij gezegd ook niet in mn vorige zwangerschap (ik woog toen zwaarder), van je mag maar zoveel aankomen. Ik vind dat maar raar, want je weet nooit hoe het loopt. De een komt 10+ aan, en de ander komt 20+ aan of zelfs meer. Je kan er niks aan doen! Vind dat maar raar! Ik ben vandaag 18 weken en ben 4.5 kilo aangekomen tot nu toe. In de eerste 2 maanden niks, ik viel af maar daarna kwam het wel aan met wraak ;)

Je hoort ook vaak genoeg dat slanke vrouwen en tengere vrouwen dat die een kind baren van 10 pond. Mijn oudste kwam ter wereld met 3545 gram en hij kwam met 41,3 weken. En ik heb vrij veel overgewicht.

En af en toe wat snoep eten dat kan wel gewoon. Ik weet wel dat water drinken ook kan helpen, omdat dat de verbranding in je lichaam versnelt.

12. MamaPeetje

Ben trouwens bij de 1e zw. (toen woog ik overigens zo'n 140 kilo..) maar enkele kilo's aangekomen, kilo of 4. En toch woog mijn zoon 9 pond bij de geboorte maar ook heel lang, 55 cm. Bij de 2e zwangerschap ben ik 10 kilo aangekomen met een startgewicht van 88 kilo. En mijn 2e zoontje woog 8 pond.. Het gewicht wat je aankomen hoeft helemaal niets te zeggen over het gewicht van je kindje. Je kindje kan trouwens zwaar zijn maar misschien ook wel heel lang. En dan is het geboortegewicht goed te verklaren.

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Omdat ons kindje zo voorloopt, ruim 5 weken, word er toch echt wel gesproken over eerder inleiden, en bij niet ingedaald zijn een keizersnede. Ook worden de risico's steeds besproken van een te groot kind. Zodat we weten waar we evt rekening mee moeten houden.
    Meningen tussen ziekenhuizen en ook tussen gynaecologen onderling verschillen erg. Bij mij werd wel gezegd dat ze hier pas rekening mee hielden als kindje 4 weken of meer voorloopt.

14. MamaPeetje

Ook als het met jouzelf heel goed gaat? Bij mij zou er pas over inleiding worden gesproken als bij mij bv. de bloeddruk op zou lopen. Ik heb 2 relatief makkelijke bevallingen gehad terwijl het flinke kindjes waren van 8 en 9 pond. (4400 en 4550 gram) Groot kind zegt niets over het verlopen van je bevalling.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nou hier liep de oudste contstant 4 weken voor op de groei maar is er nooit een woord gerept over eerder inleiden of een keizersnee.
    Zolang het met de moeder (in dit geval met mij dus) goed ging en het ging goed met de baby waagden ze zich echt niet aan de risico's van inleiden of een keizersnee.

Uiteindelijk ben ik met een groot kind 20 dagen overtijd gegaan. Hij was toen 55 cm en 10 pond.

16. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Hier liep hij ook 5 weken voor, maar nooit 1 woord gezegd over inleiden. Gynaecoloog zei gewoon dat hij al een mooi gewichtje had en daar bleef het bij;

17. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Jullie mochten dus zelfs overtijd lopen???

Nou, dan blijkt maar weer hoe verschillend de meningen per ziekenhuis kunnen zijn......
    Bij mij word toch echt gezegd, ws inleiden of keizersnede rond de 38 weken, dan zal de kleine als het zo doorgroeit ruim 9 pond wegen. We wachten af....

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ja hoor maar ik stond wel onder strenge controle hoor.

Heb elke denkbare suikertesten gehad en sommigen meerdere malen om te kijken of dat nog goed was.
    Na de 40 weken zat ik om de dag in het ziekenhuis voor bloeddruk, urinecheck, ctg en echo.

Bij de tweede zouden ze het weer zo doen, alleen toen kon ik met week 38 bijna niet meer lopen van de pijn in mijn heupen/bekken. Toen zei de gyn al dat ze me dit niet zouden aandoen en zouden gaan inleiden. Bij de echo bleek dat madam zich ook nog even snel in stuit had gedraaid en lag ik dus een week later in de ok voor een keizersnee.

19. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik ben spontaan bevallen op 39.4 weken, geen idee of de gyneaecoloog me overtijd zou laten gaan. Op 39.3 weken heeft hij me gestript omdat ik toch al 3cm ontsluiting had.

Hier woog hij op 32 weken 2600gram, bij geboorte 4315gram (39.4wekekn) .. prima bevalling gehad.
    De eerste woog 3490gram (38 weken), bevalling duurde 7 uur en bij de jongste maar 3 uur terwijl die bijna 1 kilo zwaarder was.

20. muk

muk Actief lid

30 aug 2012
    100
    0
    0
    visagie en haar stylist
    ik heb niet echt overgewicht maar ik was totaal bij onze zoontje 15 kg aangekomen en hij woog met de geboorte 4635gr. Ze roepen wel snel hoor grote baby maar ja wat is groot?

Deel Deze Pagina