Baby te groot

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Step, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Is gewoon eerlijk en als je ts haar reactie erop leest zegt ze dat zelf ook, dat zoiets erin sluipt. Snap niet dat jij er zo op moet reageren of je moet je aangesproken voelen.

Maar on-topic, ts ja dan komt het hard aan van niks naar 2/3 glazen per dag, ik hoop dat het allemaal goed komt met jullie en dat je een prachtig lief kindje mag omarmen straks :)

2. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankjewel :p Zit voorlopig al weer twee dagen met een grote fles water naast me haha Dus lekker weer frisdrank vrij. Nouja lekker ;) Als iets MOET gaat t altijd moeilijker, maar ik doe me best.

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja idd.. Heb mij dan ook nooit veel zorgen gemaakt. Mijn man is immers ook 1,95m. en breed en ikzelf heb ook een stevige bouw, woog zelf bijna 8 pond bij de geboorte. Onze kinders waren 54 en 55 cm. bij de geboorte dus 8 en 9 pond is dan niet zo spectaculair, ze waren ook echt geen dikkerds. Wel stevig maar vanwege de lengte zag je het niet.

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dat is ook zo, alles wat moet is lastiger :)

Ik las zonet je onderschrift en jij/jullie hebben ook een zware periode meegemaakt en na zolang wachten.
    Heel veel geluk toegewenst.

5. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Wilde een topic plaatsen maar zag deze. Net terug uit het ziekenhuis voor de groeiecho. Vandaag 34, 4 en ons meisje zat met groei op 37, 5. Ik heb zelf een BMI van 31 voor de zwangerschap en geen zwangerschapsuiker.twee keer op getest. Ben er door de verloskundige ook op gewezen niet meer dan 12 kg aan te komen. Verder heeft ze het er niet meer over gehad omdat ik er nog niet aan zit denk. Maar ben erg blij met jullie verhalen dat er toch gezonde kindjes komen. Moet nog even wachten op de officiële uitslag via de verloskundige heb er behoorlijk wat spanningen van.

6. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    mag ik vragen op hoeveel gram je kindje is geschat mijne was vorige week op 6.5 pond geschat.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mijn dochter werd met 40 weken 4300 gram geschat. ze is geboren 41+4 weken met een gewicht van 3500 gram.
    dus ik neem het niet zo nauw met die metingen. met 36 weken werd ze trouwens ruim 6 pond geschat.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Klopt hoor want Kylian werd geschat op 9 pond en die was 10 pond (maar dat vind ik dan weer niet zo raar met 20 dagen overtijd)

Kinley werd geschat op ruim 10 pond en die kwam ter wereld met 1870 gram. En dat was allemaal via groeiecho's geschat. Alleen mijn verloskundige had gelijk want hij zei meerdere malen dat hij haar echt niet zo groot voelde :D

9. Kim Ouwehand

23 jan 2013
    6
    0
    0
    pedagogische medewerkster op kinderdagverblijf
    Leiden
    Mijn zoon was met de 20 weken echo te klein, dat werd ons verteld.
    Toen ik 33weken was vonden ze inenen mijn buik erg groot voor het aantal weken dat ik was. Ik bleek toen toch een anderhalve week verder te zijn. Toen ik 40 weken was trok ik het niet meer! Veel klachten en ook niet meer te doen met zo'n flinke buik. Ze hebben mij pas met 41 weken en 5 dagen ingeleid... Ik kon op mijn kop staan maar ze wilden mij niet eerde inleiden!
    Onze zoon is na een bevalling van 18 uur geboren maar vraag niet hoe? Alles wat mis kon gaan ging mis!
    Uiteindelijk met behulp van gyneacoloog is hij geboren met een gewicht van 4740 gram en 54 cm! Hij ademde niet en moest geholpen worden met beademen...

Geen leuke start, hij moest ook een week in het ziekenhuis blijven :(

Bij het nagesprek met de gyneacoloog bleek dat hij dacht dat ik misschien zwangerschapssuiker heb gehad waardoor onze zoon zo groot was!

Nu ben ik weer zwanger en loop ik onder controle in het ziekenhuis. Puur om mij extra in de gaten te houden of het kindje niet weer zo groot wordt!

Hou jezelf en je lichaam goed in de gaten en trek aan de bel als je denkt dat je misschien suiker hebt!

Groetjes Kim

10. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Zijn ze met 33 weken dan niet achtergekomen dat hij zi groot was ? Wat verelend zeg dat alle gyn en ziekenhuizen andere regels hebben

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Twee weken terug met 32 weken werd onze beeb volgens de metingen geschat op 36 weken (P95). Over 4 weken zou ik dan terug moeten komen voor weer een groeiecho.

Vanochtend (2 weken later met 34 weken) reguliere controle bij de VK. Ze heeft mijn buik van schaambeen tot bovenkant baarmoeder gemeten en kwam op 39 cm. Volgens haar gelijk aan 39 weken zwangerschap. Twee weken terug was dat 35cm. Nu wilde ze niet langer wachten en de afspraak van de 21e naar morgen verzetten. Morgen dus weer een groeiecho.

Ik vind het nu wel spannend worden hoor. Ze wilde persé deze week nog de kleine opmeten. Het wil volgens haar niet zeggen dat de groeispurt van mijn buik ligt aan de groei vann het kind, maar ze denkt van wel.

Morgen werk ik voor het laatst en ik hoop nog 5.5 week te genieten van mijn verlof. Maar zoals het er nu naar uit ziet zou het volgens de VK wel eens kunnen dat het eerder gehaald wordt...
    Misschien stom, maar daar baal ik best van. Ik wilde zo graag deze zwangerschap volledig uitdragen tot 40 weken... Maar natuurlijk wel alleen als het goed gaat met de kleine!

Maar goed, wellicht valt het morgen wel mee. Maar ik vind het toch wel ff spannend...:)

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    en hoe is het gegaan?

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Baby werd nu op 3050 gram geschat. De grootte van de baby zit nu op 39 weken, ik zit op 34-2. Vruchtwater enz. was prima!
    Over twee weken weer een echo ter controle.

Vandaag had ik mijn eigen VK weer en zij is er gelukkig lekker nuchter onder. Op naar de 40 weken zei ze!:D
    Maar veel verder dan 40 weken laat ze mij niet lopen, maar goed, dat vind ik prima.

Ben weer helemaal blij! Gisteren had ik toch wel ff een dipje hoor!

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hier wel overgewicht.... dochter werd toen op 3500 gram geschat door groeiecht

was uiteindelijk 2936 ....

15. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was dinsdag weer bij de gynacoloog en zoals hij nu op de curve zat (nog steeds net boven de normale groeilijn) zou hij uitkomen op +- 4200 gram ;) Dat is toch weer wat anders dan 10/11 pond :D

Ik ben benieuwd, moet volgende week weer. Hij was overigens nog niet ingedaald..

16. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Op 34w werd mijn zoontje 2kg800 geschat, wat blijkbaar best veel was. Een week later spontaan bevallen en hij woog 3 kg. Ik had geen overgewicht of zwschapssuiker. Het kan dus gewoon zijn dat je gewoon een iets zwaarder kindje krijgt, punt.

17. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Ik heb gister uitgebreid echi gehad en op schatting woog die nu 4349 ben er erg van geschrokken zo meteen gesprek met de gyn hie of wat.

18. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Ik ben ook erg benieuwd wat het bij mij wordt. Ik heb geen overgewicht, ben 16 kilo aangekomen en met een groeiecho bij 38 wk werd mijn kleine al op 8 pond geschat. Vooral enorme buikomtrek (p99). Vruchtwater was oké. Met 32 had ik ook p99 buikomtrek, maar trouwens wel een kort kindje qua schatting. Met 34 wk was het p90 en dus hoefde ik geen suikertest.
    Ik word dus gek van die echo's want mijn vk vindt de baby op de hand niet zo enorm groot voelen.
    Hoofdje is elke keer gemiddeld en beentjes rond p10... Het zal me nu dus echt benieuwen wat het wordt... Mag gewoon thuis bevallen, dt gelukkig wel. Heb nu echt waanideeën in m'n hoofd van een minikind dat enorm dik is. Stomme echo's maken je alleen maar onzeker terwijl ik hierboven veel lees dat t uiteindelijk vaak niet eens klopt....

19. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Het is en blijft een baby mijn zoontje was ook bijna 8 pond masr was echt wel een klein schattig baby. Hier vind gyn kwa buik ook meevallen dus we gaan het zien.

20. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest, was een afspraak voor even tussendoor. Volgende week weer bij de gyn. Alles zag er goed uit, maar baby lag nog wel steeds twee weken voor op groei. Mag nu morgen voor de derde keer een suiker test (gtt) doen pff

Laatste x moest ik spugen, maar alle twee de keren was de uitslag wel goed. Snap ook echt niet dat ik nu wéér twee uur daar kan gaan zitten, maar had geen zin in een discussie, dus heb de afspraak maar gewoon gemaakt.. ;)

Deel Deze Pagina