Hallo allemaal, Ik ben nu 30+3 en had gister controle bij de vk. Nu voelde ze dat mijn baarmoeder al erg hoog zit, eigenlijk voelde het als 32 wk... Dus gelijk een groeiecho gemaakt en nu bleek het kindje ook 2 weken voor te liggen met zijn groei. Hij is nu ruim 1900 gram, volgens mij moet het nu gemiddeld zo'n 1300 gram zijn.. Over drie weken hebben we weer een groeiecho om te kijken hoe het dan gegroeid is.. Het kan ook zijn dat hij nu net een groeispurt heeft gehad en nu weer een beetje stil staat in groei en er dus over drie weken niks meer aan de hand is.. Iemand van jullie hier ervaring mee?
Volgens mijn vk lag de baby ook ruim een week voor met groei. in het zh controle gehad, en daar zegt de gyn dat het allemaal wel mee valt, dat het een klein kindje zal worden. twee verschillende dus, is ook niet echt fijn. maar ik zal het volgende week wel zien hoe groot het echt is, dan wordt het namelijk gehaald dmv keizersnee Maar volgens de gyn is het soms ook moeilijk te zeggen en meten hoor, is een moment opname en kan inderdaad net een spurt gehad hebben.
Ik heb alleen ervaring met poppenkindjes hihi Eerste was 2920 gram en met 21 weken loopt de 2de ong hetzelfde als ik naar oude papieren van mijn eerste kijk. Bij mijn eerste rookte ik en nu al 4 jaar niet meer dus had eigenlijk een wat groter kindje verwacht maar er kan nog vanalles gebeuren Kan idd zo zijn dat ie een groeispurt heeft gehad en het volgende week bv weer rustig aan doet. Vriendin van mij was 2 weken overtijd en toen kreeg haar zoon een giga groeispurt En de ander leek het kindje groot en voor te lopen en met bevalling was het weer normaal
Ja, ik heb hier ervaring mee. Ik heb nl een meisje in mijn buik die qua buik omvang 4 weken voor ligt. Ik moet daarom in het zh bevallen omdat ik moeite zou kunnen krijgen met de schoudertjes. Ik heb overigens 2 metingen gehad en beiden zijn voor mijn gevoel kundig gedaan. Hoofd en benen zijn wel mooi in de curve. Kindje wordt tussen de 3750 en 4000 gram geschat als ze geboren wordt. Niet schrikbarend groot, maar dus wel qua buikje een dikkerdje. Eerder inleiden doen ze niet, en dat vind ik ook terecht en keizersnede ook niet. Ook terecht.
Mijn dochter liep steeds voor op de groei, al weet ik het echo gewicht niet meer.. maar ze was iig 3745 bij de geboorte.. Nu heb ik met 31 wk groeiecho gehad en was hij 2100 gram Bij 35 wk weer groeiecho gehad en was ie 3500! Gram Maandag moet ik weer voor een groeiecho met 36, 5 wk Ben zo benieuwd qat het uiteindelijke gewicht is.. Krijg wel een geplande ks, omdat mn dochter al niet door de bekken paste..
Tegen ons werd eerst gezegd dat het een groot kindje zou worden. 2 weken later snapte de gyn er niets van en bleek het kindje met de onderste groeicurve mee te lopen. Weer 2 wkn later bleek het kindje met de middelste groeicurve mee te lopen. Tja, en nu maar afwachten met de geboorte of het een groot, normaal of klein kindje is... Vind het toch een beetje gis werk vaak. Ze hoeven met de echo maar iets er naast te zitten met het meten en ze zijn meteen te klein of te groot. Ik zou gewoon de volgende echo afwachten als je die nog krijgt.
Ja heb hier ervaring mee. Op dit moment 31 +2 en kindje is gister gemeten (3 groeiecho sinds 26wk) en wordt geschat op 2100 gram. Het belangrijkste is dat het in proportie is en niet het buikje, of hoofdje bijvoorbeeld voorlopen op de rest. Ons kindje houdt nu haar eigen groeicurve aan en gaat daar ook niet boven zitten. Het wordt dus een groot kind. Voor de VK nog geen reden om in ziekenhuis te bevallen of een geplande keizersnede. Nou beval ik sowieso poliklinisch, dus misschien dat ze er daarom niet over is begonnen. Stel dat ons kindje in een stuit ligt dat wordt het sowieso een keizersnede, dat vind ik zelf namelijk te riskant. Dus opzich, als alles in proportie groeit, je kindje niet steeds een grotere groeicurve laat zien maar stabiel groeit zou ik me niet druk maken hierover.
Ons kindje is ook wat groter dan gemiddeld, vorige week met 34 wkn de 2de groei echo gehad en zijn hoofd lag 2wkn en buik 3wkn voor op de groei. Zijn gewicht werd geschat op 2700gr Volgens mijn gyn is dit geen reden voor bezorgdheid want hij ligt nog altijd onder de "bovenste" curve die aangeeft dat het kind echt te groot of zwaar wordt. Nu dus in de gaten houden hoe hij verder groeit en zal ik dus nog een aantal keren een groei echo krijgen, de volgende staat over 2wkn gepland.
Ik word volgende week ingeleid ivm grote baby. Hij weegt nu al 4525gram. En was met 30wk ook 1900 gram.
Hier met de 20 weken lag meneer voor op groei, met 28 weken extra echo: gemiddeld. Vorige week zei mijn VK bij 37 weken, oei ik denk dat hij toch 4500 gram zal zijn bij de geboorte maar we doen voor de zekerheid een extra groeiecho. Hierop bleek hij bij 37 weken 3000 gram te zijn. De echoscopiste zei dan moet hij nog wel heeel hard groeien om de 4500 Gr. te halen. Het is nu bijgesteld naar 3750 bij de geboorte. Ik ben zooooo benieuwd kan niet wachten, ben nu 38,5 weken..... Voor mijn gevoel is hij toch flink, want hij zit zo te wringen, pffff We zullen zien...
Mijn zoontje liep ook altijd voor, op 32 weken woog hij 2600gram (liep 5 weken voor). Bij de geboorte woog hij 4315gram op39 weken