Onzekerheid...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Audrey1980, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey1980

10 apr 2009
    70
    0
    0
    Vorige week plaatste ik hieronder nog een berichtje dat het zo'n wonder is dat ik zwanger ben met mijn PCOS en nu ben ik weer 1 brok onzekerheid met een hoop vraagtekens boven mijn hoofd.

Vanmorgen de eerste echo gehad bij de vk. Woensdag 254 juli had ik mijn eerste (zeer lichte) positieve test. Ik zou dan nu tussen de 7/8 weken zwanger moeten zijn dacht ik. Maar vanmorgen was er alleen een gevulde dooierzak te zien en nog geen vruchtje. De echo komt overeen met 6 weken zwangerschap volgens de meting. Prima op zich, maar dan kan ik toch nooit al zolang geleden een positieve test hebben gehad? Dat zou dan twee dagen na eisprong zijn geweest ofzo.

Ik ben nu bang dat het gestopt is met groeien met 6 weken. Volgende dinsdag moet ik terugkomen. Heeft iemand zoiets vergelijkbaars meegemaakt?

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Misschien even bij onderzoeken en echos neerzetten of miskraam. Denk dat je daar meer reacties krijgt ivm dames die helaas ervaring hebben.

Ik heb met een lege dooierzak geen ervaring. Ik wens je heel veel sterkte en kracht en hoop dat het vruchtje gegroeid is volgende week!

3. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Ik heb een miskraam gehad met 7 weken en bij mijn was erop de echo geen vruchtzak en geen vruchtje te zien. Alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Ik weet veder niet hoe het anders is....hebben ze bij de echo niks gezegd verder?

4. Audrey1980

10 apr 2009
    70
    0
    0
    Nee, ik had ook assertiever moeten zijn en een verwijzing naar de gyn moeten vragen. Ik vroeg nog waar de "rest" dan was, want ik had toch zeker wel een embryo verwacht. De vk zei dat dat kon komen door hun mindere kwaliteit apparatuur. En ze zei dat het een prima echo was voor 6 weken zwangerschap, ik vraag me alleen af hoe vaak hun met die duur een echo maken..

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwangerschap

6. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij 6 weken ook een vruchtzakje op de echo en er kon ook nog geen hartje gezien worden. Ook ik had me verkeken op het termijn dus wat dat betreft lijkt hetwel op elkaar. Ik zou gewoon bellen. Als je echt in de stress schiet kan dat ookniet goed zijn en dat weten ze daar ook.

7. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad met deze zwangerschap. Ik werd bijna een week korter geschat, waardoor ik achteraf dus ook heel vroeg positief had getest (19/7) op de eerste echo leek het 6 weken en een paar dagen. We zagen heel licht een hartje kloppen.

Bij mij schoot ook de paniek erin, want dacht ook hoe kan dat nou, dat zal niet goed zijn enz. Kleine week later weer een echo en het was goed gegroeid en een sterker kloppend hartje gezien en gehoord. Wel in het Zh hoor. Misschien is daar de apparatuur beter? De arts was erg tevreden en gaf aan dat ze pas over 3 weken een definitief aantal weken gaan zeggen tegen ons hoever ik ben. Als ze het pijltje een mm verzetten scheelt het zo weer dagen. Rond 10/11 weken kunnen ze meer duidelijkheid geven over het termijn.

Ik hou zelf nog aan hoe ik het berekend heb en bij de echo zien we wel hoever ik echt ben. Ik begrijp je ongerustheid dus helemaal, maar het kan echt goed gaan. Ik probeer toch ook maar vertrouwen te hebben als de artsen zeggen dat het er goed uitziet.

Ik hoop dat dit voor jou ook zo mag zijn. Sterkte!

8. Audrey1980

10 apr 2009
    70
    0
    0
    Dat hoop ik ook! Dinsdag een verwijzing gevraagd naar de gyn en gekregen. Nog een week teruggezet...Ik heb dus al positief getest voordat ik überhaupt zwanger was. De echo zag er keurig uit voor de duur van 5 weken, maar ik houd er ernstig rekening mee dat de groei na 5 weken gestopt is. Komende dinsdag moet ik weer heen en dan is het erop of eronder. Ik sta hier niet naïef in en ga uit van een miskraam. Maar een beetje hoop heb ik nog wel!

Deel Deze Pagina