He lieve meiden, Nu ik weet dat ik volgende week word ingeleid krijg ik ineens andere vragen in mijn hoofd. Ik ben nu 37.3 zwanger en heb een zoontje van 9 maanden en 3 weken. Mijn kindjes schelen dadelijk dus 10 maanden. Dat zal geheid druk worden, maar dat is niet zo zeer wat er nu door mijn hoofd spookt. Mijn oudste is nu 5vd 7 dagen overdag bij mijn eigen moeder of bij mijn schoonouders, omdat ik echt 0,0 energie heb en zwangerschapsdiabetes heb, waardoor het niet altijd even makkelijk is. Dat geeft helemaal niks, want dit kindje is meer dan 200pr welkom, maar ik voel me zo retw schuldig tegenover mijn zoontje. Nu heb ik de hoop (omdat ik het ergens gelezen heb) dat ik na de bevalling weer echt meteen energie heb en dat ik na 3 weken weer echt zelf voor mijn kinderen kan zorgen (krijg het er helemaal warm van als ik er aan denk). Maar soms hoor ik ook juist dat het heeeeel lang kan duren voordat men weer energie heeft. Tuurlijk voor iedereen is het wel anders, maar wat is jullie ervaring? En zijn er tips qua energie vitamine pilletjes of bepaalde oefeningen voor meer energie. Of..... nou js ALLES is welkom want ik wil zoooo graag voor mijn eigen kinderen zorgen. Dus..... HELP!
Ik had een te hoge bloeddruk. Ik had totaal geen energie. Na de ingeleide bevalling met 37,1 heb ik me nog nooit zo goed gevoeld. Dat gevoel heb ik nog steeds. Het is wel mijn eerste, maar het geeft aan dat het verschil groot kan zijn. Ik heb wel vanaf het begin heel trouw elke middag geslapen, ook als ik voor mijn gevoel niet moe was. Dat heb ik zes weken gedaan en nu met negen weken doe ik het nog als ik bijvoorbeeld een korte nacht heb gehad of als mijn humeur niet al te best is. Ik zou als ik jou was er eventueel met hulp van anderen voor zorgen dat je dit ook kan. Veel succes met de inleiding! (Die stelde bij mij niets voor, wat natuurlijk ook heeft te maken met hoe je je voelt na die tijd.
Ik heb nu een te lage bloeddruk en heb ook weinig energie. Nu maakt de vrouw wel een ander soort stofje of hormoon aan waardoor je de energie vind na de bevalling om midden in de nacht je bed uit te komen en je kind te voeden. Dat had ik ook, ik was kapot maar kon er iedere nacht en ochtend weer uit
Poe... en ik meende dat mijn kinderen dadelijk weinig schelen! 14 maanden... En ook ik ben kapot. Komt wellicht toch doordat je te weinig hersteld bent van je vorige zwangerschap. Ik denk echt dat dit meeweegt. Supradyn energy zou volgens mijn schoonzus echt werken. Heb het zelf een tijdje gebruikt tijdens een opknapperiode en het lijkt er inderdaad op. Ik zou proberen dat als je voldoende hersteld bent en weer mag gaan sporten (eerste zwangerschapsnagym en zo) dat je dan ook tijd krijgt van je man om dit te gaan doen. Je hebt toch weer extra spieren nodig zodat ze werkzaamheden weer lichter worden en je dus niet onnodig energie hiervoor verbruikt.
Na de bevallign zeker vitamines bijnemen die extra energie geven, maar belangrijk is om echt zo veel mogelijk te rusten en slapen tijdens de dutjes v d kindjes, die je jammer genoeg niet op elkaar kan afstemmen. De eerste weken leef je idd nog in e bevallingsroes en op de 'oxytocine' die vrijkomt / hormonen... maar er is ook zo iets als babyblues of kans op postnataal dipje... Het zal zeker niet te onderschatten zijn, maar hé, meestal slapen pasgeboren babietjes nog heel veel overdag en kan jij je ten volle op je grote schat concentreren. bij ons vielt het mee (schelen 17 maanden) al ging de oudste ook wel een dagje naar oma en enkele dagen naar de opvang. De hele dag door voor 2 kindjes zorgen zag ik toch niet zitten de eerstwe weken. je moet toch wat op je plooi komen hé... mss zeker kraamzorg vragen?
Ik had idd bijna direct na mijn bevallingen een enorme energie, ook nooit een terugval gehad. Maar mijn kinderen schelen precies 2 jaar, jouw lijf heeft geen kans gehad om te herstellen en dat zul je best voelen.
Phoe.. moeilijke vraag. Ik vond wel dat ik echt negen maanden nodig had om weer een beetje op het oude pijl te komen qua energie. Maar na de kraamperiode kon ik wel meteen voor mijn kinderen zorgen, voordeel dat ze kort op elkaar komen is dat is ook beide nog lekker slapen. Dan zelf ook je bed in duiken!! Probeer zo snel mogelijk je baby aan het ritme van je oudste te laten wennen, dus als hij zijn middagslaapje doet dan je kleintje ook op bed. Komt het qua voeding niet uit dan je oudste ook nog even laten wachten. Geef je gewoon lekker neer, in ieder geval in je verlof. Ik bleef bijvoorbeeld 's ochtends nog lekker op bed liggen met de kinderen. Lekker knuffelen en je rust toch nog een beetje uit. Huishouden komt wel weer ) Lekker omtutten en wil niet té veel!'s avonds ook mooi vroeg op bed gaan, de baby kreeg bijvoorbeeld om 23.00 uur nog een voeding maar ik ging dan regelmatig na de voeding van 20.00 uur al bed. Manlief zorgde dan voor de baby, dan pak je zoveel extra slaap!! 2 kleintjes is pittig maar het wordt wel steeds makkelijker! En de vermoeidheid na de bevalling vind ik totaal anders dan wanneer je zwanger bent. Komt wel goed!!
Ik heb er 3 op evenveel jaar tijd Was zoooo kapot deze laatste zwangerschap dat ik geen energie meer had om voor mijn kids te zorgen Zo weinig energie dat ik tijdens de bevalling niet kon persen... Ik deed maar vanalles in het wilde weg, in de hoop dat nr 3 wel zelf de uitgang ziu zoeken Zo weinig energie dat ik een week na de bevalling op pijnstilling leefde tegen de spier en gewrichtspijnen... MAAR Van zodra ik bevallen was, had en heb ik opnieuw tonnen energie Zelfs met gebroken nachten kan ik nog stes de wereld aan En kan ik weer op en top genieten van de 2 andere kids Het is heeeeeerlijk zo Ik geniet en ben blij dat ik terug energie in de andere kids kan steken Ik nam en neem Neo Genyl ampules Smaakt niet heel lekker, maar zijn hele goeie vitamines Geven ze bij ons standaard trouwens aan elke mama die pas bevallen is. Ik nam die trouwens al enkele maanden en de gyn heeft me aangeraden dit nog enkele maanden verder te nemen Succes ! Hopelijk loopt het bij jou ook zo positief
Oh wow wat een heldin ben jij haha. Klinkt heel erg goed!! 3 in hoeveel tijd?? Dat niet voor je kindjes kunnen zorgen is echt killing voor je psyche he? Ik vind t zo erg!! Maar ja nog heel even maar. En die vitamines ken ik idd niet. Even opzoeken. Bedankt voor jullie reacties!!!
Hahaha Ik wijt het aan de vitamientjes hoor Maar ben stiekem echt zo superblij, want ik was echt mijn moraal kwijt tijdens de zwangerschap En begon me echt zorgen te maken hoe ik alles zou bolwerken na de bevalling.. Maar het is dus supergoed uitgedraaid 3 kids in 3 jaar tijd
Woowwww mijn god ik ken je niet, maar ben trots op je haha. 3 in 3 jaar. Tja ik haal t nog om er 3 in 2 jaar te krijgen, maar peins er niet over haha. En ik hoop ook echt zo dat ik weer lekker energie heb over 2 weken. Precies wat jij zegt: je raakt er je moraal door kwijt en dan ga je je zorgen maken. Ik ben soms bang dat ik t niet leuk ga vinden, omdat ik veel en veel te moe ben. Ik haat die gedachte. Liefs