Er is ook een begeleidster aanwezig voor zover ik begrepen heb in het vorige seizoen dus als het fout mocht gaan dan word er in gegrepen. Vind het aan de ene kant goed dat sommige stellen met de neus op de feiten worden gedrukt en een kindje niet alleen maar schattig is (iemand dokter phill gezien gister over tienerzwangerschappen?Baby's zijn egoistische n zo overleven ze! was wat hij zei) Oudersschap heeft vele kanten en vond dat de meeste er echt niet aan toe waren op dat ene stel na dan met het blonde meisje die was echt geweldig met die kids. Ik zou mijn kind er ook niet voor lenen.
Bij ons op de opvang hing een oproep voor dit programma van Joop van de Ende prod. die ouders dus vroeg of je je kind eraan mee wilde laten doen. Er stond bij dat er continu een nanny aanwezig is. Maar toch lijkt het me niks om je kind zo als proefkonijn mee te laten doen.
Vorig seizoen viel me op dat een kindje het zoo ontzettend leuk vond bij een stel dat ze niet meer met de ouders mee wilde! Ze hadden de verjaardag gevierd van het kind en dat was heel leuk, maar de ouders waren heel raar daarover. Ik vond die ouders toen maar vreemd en extreem streng tegen dat kind doen. Kreeg medelij met dat kindje.
Die heb ik ook gezien ja. Was het niet omdat ze de taart vergeten waren ofzo? Die ouders deden echt heel raar, terwijl ze die verjaardag zo leuk gevierd hadden!
Ja, ja! precies, die moeder deed heel lullig over die taart en die vader vond ik ook niet bepaald lief doen tegen het kind!
@ melanina Dat ene erge stel een kleine? Lijkt me sterk. Het was een stel dat elkaar maar erg pas kende omdat ze graag op tv wouden enzo. @ sarah 84 het begint 25 januari op nederland 3 om 22:20 tot 23:00 ____ ik ben 1 van de ouders die zijn kind te logeren heeft gehad in 1 van de huizen... Om voor sommige even wat op te helderen... er is 24 uur per dag een nanny aanwezig. die slaapt ook in het huis. Wij als ouders logeren die dagen een paar huizen verderop in de straat. wij kunnen op monitor zien wat er gebeurd en als wij denken van dit is niet normaal en dit kan echt niet dan mogen wij daar de productie op aanspreken. De nanny zie je niet in beeld maar is altijd aanwezig... En alles is kind vriendelijk en zeer goed geregeld... Ik ben zelf een moeder van 21 met 2 kids. Ik weet hoe het is om jong te zijn en kinderen te hebben. Het is niet dat ik wil dat mijn kind op tv zou komen ofzo. het gaat mij erom dat het stel waar mijn zoon bij heeft gezet er van leert. dat ze leren wat het inhoud. Dat ze leren hoe het is om het huishouden te runnen en een kind te hebben. Dit zijn dingen die moet je leren. En elke dag leren mensen.
Dat wilde ik ook melden dat er wel professionals bij zijn. Ik zou persoonlijk mijn kind niet eraan mee laten doen maar dat is persoonlijk. Ik vond het een leuk programma. Balen dat het zo laat komt. Ben zo moe dat ik dan allang lig te pitten hahaha Ik zag het programma meer als vermaak dan als daadwerkelijk er wat van leren.
Het zal vast wel 's middags herhaalt worden! of ander op uitzending gemist kijken! Ik hebgisteren die eerste aflevering online gekeken en vond het alweer erg grappig! Met die buiken! hahaha
nou toen er een terug blik was zeiden iig wel dat zij overtijd was en er dus misschien een zwangerschap aan zat te komen.
ik ga zeker weer kijken, heb vorig seizoen ook helemaal gevolgd. Overigens geen enkel stel heeft nu al een kind, en ze zijn geloof ik nog allemaal bij elkaar. Zie ook de hyves van baby te huur daar wordt heeeeel wat afgekibbeld door de vorige deelnemers.
Leuk ! Ik vind het best leerzaam en vooral voor pubers die heel gemakkelijk denken over het krijgen van een kindje, dus niet alleen de stellen die meedoen, maar ook jonge kijkers. Vorig jaar was er 1 erg goed stel, met die prof-handballer. Jammer idd dat het zo laat komt. Ik vond vorig jaar overigens sommige ouders echt TE negatief achteraf. Kijk, je weet dat ze het niet perfect zullen doen, maar zoals sommige uitgekaffert werden, vond ik wat te ver gaan. Je weet tenslotte toch een beetje waar je aan begint als ouder. Hoewel het voor sommige kindjes ook erg sneu was, er was er geloof ik eentje (kleintje) die gewoon erg z'n moeder miste en bijna alleen maar heeft gehuild. Dat is van te voren natuurlijk niet in te schatten.
Ik heb (toen we het op een verjaardag over dat programma hadden) een keer de vraag gehad waarom ik niet 1 van de meiden uit zou 'lenen' heb er toch 2. Helaas was het nog serieus bedoeld ook...
vergeet niet(zie hiervoor de post van een van de 'uitleners' op de vorige pagina) dat er continu een nanny aanwezig is, de ouders verderop verblijven en mee kunnen kijken op een tv, en dat er verwacht wordt dat deze stellen er serieus over zijn en er serieus mee omgaan. Daarnaast ehm.. tieners? Niet allemaal... Dat klinkt een beetje generaliserend. Besides, heb jij wel eens opgepast op kinderen vroeger in je tienertijd? Was bij mij in het dorp een zeeer geliefd bijbaantje! Dan laat je je kind ook alleen bij een enigszins vreemde.. Het valt me een beetje tegen hoe hiermee wordt omgegaan, eigenlijk zie ik dat wel op meer plekken hier op dit forum en dat staat me tegen. Zijn jullie(ik doel dus niet op iedereen, maar juist op diegenen die echt zeer verontwaardigd reageren) nou echt zo kinderachtig om alles wat niet in jullie straatje past als belachelijk, not done, zielig, etc af te doen alsof ze een misdaad begaan? Deze ervaring is zoals meerderen voor mij al zeiden zeer leerzaam voor deze stellen, zij willen weten of ze het aan kunnen, hoe ze ermee om zullen gaan etc. En dit programma biedt de mogelijkheid om daar achter te komen. Als het jouw ding niet is, dan is het je ding niet. Maar vergeet niet dat anderen daar misschien anders over denken.. Ben blij dat een aantal mensen dat wel laat zien op het forum.
laat ik het zo zeggen.. ik zou eerder mijn kind aan hun "uit lenen" dan een oppas. (en dan bedoel ik de oppas die het als bijbaantje ziet. De puber van 12 t/m 16 jaar). want die weet helemaal niet wat hij of zij moet doen als een kind gaat huilen ofzo...
Vind het wel een leuk programma, maar zal nooit mijn kind aan ze geven. Een 16 á 18 jarige oppas vind ik al moeilijk om mijn kind aan te geven, ze gaan naar mijn ouders of een collega past hier op.
http://www.bnn.nl/page/babytehuur2009/c ... 234aee78a9 een link, Zie ook dat er een homo stel mee doen.