Misschien wilde die oma zelf ook wel een briefje neer leggen oid maar ik denk dat ze het expres zo geregisseerd hebben. Justin komt langs en neemt oma lekker mee zonder iets te zeggen. Daar krijg je sensatie tv van natuurlijk. Blijft dat het middagdutje niet echt netjes was natuurlijk, maar alles eromheen was nogal nep denk ik om mel even te kakken te zetten.
Maar wat als oma (licht) dement was? Ze hebben amper een woord gewisseld, geen handleiding (of heb ik dat gemist?) Dan had oma toch ook zo weg kunnen lopen, en dan in dr eentje gaan zwerven over straat? Ook al is oma 4x zo oud, Mel had hier de verantwoording in mijn ogen
Idd, en als het dan een beetje in scene is gezet door Justin te sturen, dan begrijp ik dat prima; even Mel de mogelijke consequenties van haar gedrag laten voelen. Daar kan ze veel van leren.
Ik vraag het mij af. Maar ook hoeveel in scène is gezet. Natuurlijl keur ik de acties niet goed. Maar ergens ook ziek van de programma makers. Maar dat vind ik wel met meer programma's. Hun hebben even wat sensatie tv en de mensen hebben een stempel voor lange tijd op hun voorhoofd. Ze zijn te jong om de gevolgen te overzien en de programma makers maar genieten... Heel veel dat ze doet is vanuit geen houding kunnen geven en impulsief jong gedrag. Ze is nog lang niet klaar voor kinderen. En werken met kinderen zie ik haar al helemaal niet snel doen. Maar eigen kinderen kan het heel anders bij zijn en ze zit nog in de leeftijd van snel ontwikkelen. Ik hoop dat ze iig wat kan leren hiervan.
Ben wel een beetje verbaasd dat ze het gele huis ongeschikt vonden. Misschien konden sommige dingen beter, maar ze zorgden wel gewoon goed voor de kinderen. Als echte ouder doe je toch ook niet altijd alles perfect.
Ik stond ook wel te kijken van het gele huis. Ze hadden beter bordjes kunnen maken met geslaagd en gezakt. Dat komt minder hard aan als ongeschikt. Er waren zeker wat punten maar hee.. Dat is bij mij ook als ouder!
Het is inderdaad wel erg hard om te zeggen ongeschikt. Geslaagd/ gezakt klinkt heel wat vriendelijker. Maar aan de andere kant geven dewy en Zoë zelf aan dat ze een kind krijgen nog bijna hetzelfde zien als het eind van je eigen leven. Ben je dan geschikt als ouder? Nee dat denk ik niet. Ik zie mijn kinderen als een verrijking.
Ik vond het van Dewi en Zoe ook wel raar moet ik zeggen. Natuurlijk hadden ze meermaals gezegd dat kinderen al je tijd op slokken, je relatie indringen en 'het einde van je leven' betekenen. Maar ergens snap ik ze wel. Het is ook wel een beetje zo. Zonder kinderen kun je gaan en staan waar je wil, je hoeft geen rekening te houden met slaapjes, flesjes, voetbal of ballettrainingen. Feestjes, verjaardagen en uitgaan wanneer je wil, uitslapen etc. Een kind is niet zomaar iets en dat beseffen zij maar al te goed. Juist doordat ze dat soort dingen zeiden kwam dat goed naar voren. Ik vond dat ze wel goed voor alle gasten hebben gezorgd en ze hebben wel het beste er van gemaakt, wat je van Mel&Phil absoluut niet kan zeggen. De uitspraken die Zoe en Dewi deden zijn misschien niet wat je wil horen als je al kinderen hebt, maar ik denk dat zij echt niet de enige zijn die er zo over denken. Natuurlijk zijn ze ook een verrijking van je leven maar het slokt ook een groot deel van jezelf op. Dat is niet erg, mits je er op de juiste tijd voor kiest om er voor te gaan en ik denk wel dat zij dat doen. Ik moest echt enorm lachen om die oma bij Mel&Phil. Wat een geweldig mens. Die ouders van Phil zullen zich wel schamen dat een andere vrouw hun kind manieren bij moet brengen...
Nou ik snapte het niet helemaal....waar ging die ons nu zo van uit haar dak? Omdat hij al een boterham had genomen? Of heb ik even iets gemist? Als dat de reden is om hem helemaal uit te kafferen vind ik dat zij zich moet schamen hoor. Kom op zeg hij neemt al een paar happen brood en zij komt daar net over de vloer en noemt hem een aso. Nou dank je wel. Dan snap ik Phil zijn reactie best hoor.
Mee eens. Vond het ook overdreven. Hem uitkafferen dat hij geen manieren heeft, maar tegen Mel deed ze poeslief terwijl zij juist asociaal gedrag vertoonde door haar daar gewoon alleen te laten zitten . Wel grappig hoe Phil er toch een positieve draai aan gaf later door hij haar al joggend na ging doen . Kon zij ook wel weer om lachen. Ben ik nou de enige of is die Brian echt een schatje .
Het lastige is dat Dewy en Zoe nu nog niet geschikt zijn, maar wel echt goede ouders zouden kunnen worden. Dat zeiden de nanny's ook wel, maar dat komt niet zo sterk over in het stuk. Ik vond ze allebei namelijk wel lief en verantwoordelijk. En dat zijn basisprincipes voor goed ouderschap. Maar ze zijn nu nog helemaal niet bereid om hun eigen tijd op te offeren voor kinderen. En dus zijn ze nu heel ongeschikt. Ik hoop dat hen dat apart nog een keer is duidelijk gemaakt. Dat het zeker geen diskwalificatie was van hun capaciteiten, maar wel een reflectie van hun inzichten nu.
Ik ben net begonnen met kijken maar jeetje...die Melanie en Philippe 😲. Vreselijk hoe ze met de kindjes omgaan! Als mijn kind was had ik haar direct weg gehaald.