echt vreemd,wist niet dat dat kon! dacht altijd dat je eileider dan knapte ofzo,omdat die niet mee rekt.
Jemig wat vaag. De man is inderdaad gelukkig dat hij vrouw en kind niet is verloren. Ik heb ook een bbz gehad en zat toch echt elke dag in de poli, voor bloedafname en lichte chemoinjecties om de boel af te breken. Juist voor gevaar voor eigen leven. Wondertje mag dit wel genoemd worden. Groetjes Elvira
Ik heb zelf ook een bbz gehad en heb daarom ook moeite om dit verhaal te geloven. Een embryo in de eileider die groeit zorgt op een gegeven moment dat de eileider springt en daardoor voor een inwendige bloeding zorgt. Ik heb toen aan mijn gyn gevraagd of je een baby zo ook kan voldragen (je probeerd alles om je kindje te houden) en die zei gelijk dat het onmogelijk is.
Ik heb hetzelfde als Conny. Ook heb heb toen de vraag gesteld aan mijn gyn (en gevraagd of het niet mogelijk was het te verplaatsen) en kreeg als antwoord dat dat niet mogelijk was.
ik kan er echt niet bij dat dit kan! zelf ook een bbz gehad in mijn eileider, deze was al geknapt met 7,5 weken zw. Dat kind is echt een wonder!
Het kan ook helemaal niet. Ik weet hoe de media werkt (ik werk met journalisten en ben zelf communicatiedeskundige) en ik kan je vertellen dat er een heleboel verhalen uit de duim gezogen worden. En dit is er eentje van! Ik vind dit soort verhalen ook echt oneerlijk tegenover moeders die hun kindje door bbz zijn verloren. Je krijgt toch weer dat verdriet en misschien zelfs het gevoel dat het toch nog goed had kunnen komen en dat kan echt niet. Was het maar zo...
Valt me ook altijd op dat dit soort bizarre verhalen vaak een aziatisch koppel overkomt. En dan bedoel ik van die siamese tweelingen, of een kind met twee hoofden, kind zonder voeten etc etc....
Vaag,ik kan ook moeilijk geloven dat dit echt is. Dat kan toch niet dat de eileider zover meerekt? Maar ja als het een broodje aap verhaal is vind ik het wel erg dat het niet verboden is mensen zoiets wijs te maken! http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/281 ... ragen.html Hmm klinkt best overtuigend hiero..
Ik vind het ook moeilijk om zo'n verhaal te geloven als ik dit zo lees. Als je zelf een bbz meegemaakt hebt, vertelt men je direct dat een dergelijke zwangerschap zeker zal mislukken. Mocht dat niet zo zijn, dan zou het ook raar zijn dat ze acuut actie ondernemen als het ook wel zo'n vaart niet zal/kan lopen. Alle andere bbz-mamma's: sterkte! Ook weer na zo'n verhaal. Denk dat jullie dezelfde gevoelens hebben als ik na zo'n bericht... Liefs, Josien
Oh Debora, verontschuldig je niet hoor... zo bedoelde ik het niet. Het is alleen wel zo dat wij vaak te horen hebben gekregen dat ons kindje gedoemd was niet geboren te worden. Dan is een bericht als dit voor ons misschien óf ongeloofwaardig óf moeilijk te begrijpen. Voor een aantal weken terug was ik nog in het ziekenhuis voor de nacontrole van onze recente miskraam. Ik vertelde deze dokter dat we wat gemakkelijker om konden gaan met deze miskraam dan met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap van daarvoor. Waarschijnlijk omdat er met deze miskraam, ook verschrikkelijk moeilijk ook, waarschijnlijk toch iets niet helemaal in orde was. Dit in tegenstelling tot bij ons kindje die in mijn eileider genesteld zat. Deze dokter vertelde me dat ook buitenbaarmoederlijke zwangerschappen eigenlijk geen 'goede' zwangerschappen zijn. Dat verbaasde me heel erg. Want mij was altijd verteld dat er niets mis was met ons eerste kindje. Het hartje klopte en het was mooi van grootte. Maar ja... het zat verkeerd. Nu te horen dat er waarschijnlijk toen toch wel iets mis is geweest, is raar, vreemd, moeilijk en misschien nu zelfs na dit verhaal ook weer moeilijk om te geloven. Weet je... dit wordt een verhaal zonder eind als ik zo blijf typen en ik vraag me af of ik er veel duidelijker op word ... Nogmaals... geen verontschuldigingen, das nergens voor nodig! Groetjes, Josien