Ik was me aan het orrienteren op een wiegje voor naast het bed. Mijn schoonmoeder zei tegen me dat ik het beste een wiegje kon kopen dat ik ook beneden kon gebruiken voor als de baby te klein is voor de box. Ik was altijd in de veronderstelling dat de baby tijdens bezoek als de bel gaat etc. best even in de box neergelegd kan worden. Ik heb nog nooit gehoord dat de baby pas na een bepaald aantal weken (of cm) in de box mag liggen. Klonk me zo raar in de oren.....
Die van mij begon pas na 2 maanden de box een beetje leuk te vinden, daarvoor ging ze vaak erg huilen. Maar een wiegje kopen? Ik legde haar gewoon in de wandelwagenbak beneden.
hier lag mijn zoontje ook beneden in de wandelwagenbak en even in de box leggen als de bel gaat of i.d is geen probleem hoor. Ik moet er niet aandenken om steeds het wiegje naar boven en beneden te moeten tillen
Wij zetten straks de box wel meteen in de kamer.. en daar mag ons uk ook meteen in.. als soort veilige plek om te liggen dat ik even "weet-ik-veel"kan doen.. Tis niet de bedoeling dat ukkie er in gaat liggen pitten.. Daar is de wandelwagenbak en t ledikantje voor..
Box is inderdaad geen probleem voor even hoor. Mijn dochtertje lag dr ook vaak genoeg in als mama even naar het toilet moest of wat te drinken pakken.
wij hebben er ook een wipstoel bij, als je die in de box zet en plat klapt dan kan de kleine daar al gelijk in. ook een oplossing dus. en anders een mini monkey, die hang je in de box en daar kunnen ze ook in slapen.
Je kan je kindje gewoon even in de box leggen als je eventjes de handen vrij wil hebben ook de wandelwagenbak is een prima plaatsje, dat is ook wat kleiner en daar voelen ze zich vaak wat veiliger. Wij deden de eerste tijd als ze in de box lagen een dikke opgerolde handdoek van boven het hoofdje tot onder de voetjes langs, zo leek het toch kleiner voor ze. Speciaal een wiegje kopen (en dan dus van boven naar beneden tillen steeds ofzo?) zou ik echt niet doen. Een kindje kan ook meteen vanaf de geboorte in een ledikant slapen das ook niet te groot, een box kan dus ook prima want die is haast niks groter dan een ledikantje alleen wat breeder, maar misschien ook wat smaller !
Verder liggen kleine babietjes ook weleens lekker in het voedingskussen (als hoefijzer vorm neergelegd) in de box. Is ook net wat knusser. Als je via marktplaats ofzo voor weinig geld een leuk mandje/wiegje kunt kopen is het leuk, maar anders zou ik het zeker niet doen, andere opties genoeg.
vaak vinden die hele kleintjes een box nog niet prettig omdat het zo open is. Ze zijn gewend aan een kleine besloten ruimte en dan is een grote box ineens wel heel groot en ruim. Ik heb geen wiegje maar gebruik de wagenbak wel als het nodig is.
Hier lag de kleine ook al snel in de box. Maar dat was dat maar eventjes. Even de deur open doen, flesje maken. Geen kwartier ofzo, misschien 5 minuten. Mijn zoontje vermaakte zich ook wel in de box, het vond het wel best en keek vrolijk rond. Maar echt een kwartier of langer erin leggen om te spelen, dat was pas vanaf 2-3 maanden. Mijn zoontje vond het heerlijk om op zijn buik te liggen en de kamer rond te kijken.
met een maand of 3/4 vond teun het pas leuk in de box maar hij stond al gelijk hoor...nou ja na de kerst eerst de kerstboom eruit.... en toen hij er nog niet stond gewoon de kinderwagen in de kamer kon hij daar ff lekker in liggen....later hadden we de wagenbak in d ebox om een kleiner plekje voor hem te maken.... maar ze kunnen gelijk in d ebox hoor zou geen 2 wiegjes aanschaffen...of je schoonmoeder moet de 2e willen betalen
hier legde ik haar er ook vrijwel meteen in hoor. en dan in het voedingskussen lekekr knus en wat hoger kon ze om dr heen kijken. echt een succes. of dus in een wipstoel of de kinderwagenbak kan allemaal. te klein voor de box zijn ze echt niet hoor. want als ze zo klein zijn rollen ze otch neit alle kanten op dus ergens tussen rollen doen ze nog niet.
Haha... moest echt even lachen. Maar vind het maar onzin. Je moet doen wat je zelf prettig vind. Geadviseerd wordt niet in box slapen omdat ze moeten leren dat box is om te spelen; bed om te slapen. Maar m.i. leren kindjes dit pas als ze ietsje ouder zijn. Ons meisje lag weinig in de box eerste maandjes maar meer omdat ze er niks aan had. Soms als bezoek kwam lag ze er even in te slapen. Dan legde ik haar in een wikkeldeken (van Koeka; echt een aanrader...), lekker warm en knus. Verder sliep ze graag in onze armen dus ook als bezoek er was sliep ze vaak bij ons op schoot. En.... als je kindje slaapt is het natuurlijk net zo goed om haar boven te laten slapen. Altijd aanwezig zijn bij bezoek werkte hier niet goed; veel te veel prikkels en onrust als gevolg. Maar ook dat is persoonlijk en je moet samen met je partner doen wat jullie willen. Iedereen heeft er ideeen over en geeft advies of commentaar. Maar het is jullie kindje en jullie leren hem/ haar het beste kennen in wat hij/ zij leuk vind en aan kan. Mijn dochter is nu ruim 10 weken en gaat de box sinds vorige week pas leuk vinden. Dus leg haar er nu bewust vaker in na de voeding. Dan is ze nog wakker en mag even spelen tot ze moe is. Suc6 met je (eigen!) keuze!
Bedankt voor alle reacties! Zijn idd veel mogelijkheden. Ik wil mijn dochter als ze echt slaapt ook gewoon boven neerleggen. Heb idd geen zin om dat wiegje te veel van boven naar beneden te slepen en terug. Dus fijn om te lezen dat ze voor korte periodes best even in de box kan liggen. Goed idee om het voedingskussen dan in een hoefijzertje te leggen, dat is idd wat knusser. Pfff... het is de eerste en je hoort zo veel, soms weet ik het ook gewoon even niet meer. Leve het forum! Thnx
Onze kraamhulp heeft mbv het matrasje van de kinderwagen en de daarbijhorende dekentjes een lekker bedje in de box gemaakt. Onze meid sliep overdag altijd in de box en 's nachts in het ledikantje bij ons op de kamer. Zo waren we de hele dag bijelkaar en konden we aan elkaar wennen.