Vandaag 32w-controle gehad. De complete meetwaardes incl termijn en %: BPD: 84mm - 31w3d - 39% HC: 29.2cm - 30w4d - 22% AC: 29.2cm - 32w4d - 63% FL: 6.2cm - 32w1d - 58% Geschat gewicht: 2037g - 32w3d - 61% De gyn was zeer tevreden. Alles 'binnen de lijntjes', dus dan is het goed. Ik vind het zelf toch wel apart om te zien dat het hoofdje wat minder ver is dan het buikje of de beentjes. Vooral de HC vind ik afwijken tov de rest. Wat vinden jullie? Met mijzelf was overigens ook alles prima. Ik was zowaar 1kg afgevallen tov de vorige controle en bloeddruk 125/70. Ik zit nu op totaal +4.8kg in 32w. Toevoeging: Ze schatten het uiteindelijke geboortegewicht op ±3800gr.
het is heel normaal dat dat verschilt hoor, zolang het geen we-ken zijn Kindjes groeien in fases. Vaak is de buikomtrek het belangrijkst.
Ik weet weinig van de waardes. Ik weet wel dat het niet nauwkeurig is en ze daarin ook fouten maken..baby hoeft maar even anders te liggen of te bewegen en de waarde klopt niet. Het blijft altijd een schatting. Bij mij zeiden ze vanaf 20 week dat de baby lange benen heeft. Paar weken terug waren ze ineens te kort en week erna weer lang. Je gewicht kan ook te maken hebben met je suiker. Misschien wat meer vollere producten eten? Dat hielp bij mij.
Hier zijn de waardes ook niet allemaal gelijk. Met 28 weken echo lag het hoofdje ruim 3 weken 'achter' en met 32 weken was dit helemaal bijgetrokken.. De AC (buikomtrek) is idd belangrijkste zei de vk, als die flink achterloopt kan het betekenen dat de beeb weinig voeding binnen krijgt maar dan nog moeten er meerdere groei echos volgen om dit vast te stellen aangezien ze in termijnen groeien. Ik vind jou waardes netjes hoor niets wijkt weken van elkaar af ofzo.. En met je eigen gewicht zegt volgens mij verder niks alleen maar fijn voor jou, net als de grote van een buik niets zegt. Bij mijn dochter was ik maar 5 kg totaal aangekomen en was mijn buik 4x zo groot, nu 18 kg aangekomen en heb echt een mini buikje hihi
Eigen gewicht zegt niets. Ik was 8 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap en niets aangekomen. Mijn meisje is randprematuur geboren en was erg zwaar voor de zwangerschaps duur. Dik 8 pond en 53 cm. Ze vertoonde wel prematuur gedrag en prematuur ontwikkeling. Ze zijn flink aan het rekenen gegaan en ik zei al: ik ben altijd na de miskraam en eisprong erna op 4 januari 2015 uitgekomen. En volgens gyn en kinderarts klopt dit dus ook. Ze zit ook nog steeds flink onder de haartjes op haar lichaam. Ik ben dus officieel bevallen met 36,3 weken. Ze is nu bijna 3 weken en weegt al dik over de 5 kilo heen en 57,5 cm. Ben dus wel blij dat ik te vroeg ben bevallen want dit had ik er niet meer uit kunnen persen.