Even vraagje mag je als kinderen ooronsteking hebben aan de oortjes zitten. Mijn zoontje pakt af en toe naar zijn oortje. Verder eet hij goed vrolijk enz. Mag er ook gewoon aan zitten enz. Dus even raad, voordat ik morgen voor niks langs de huisarts ga.
Ik begrijp je vraag niet helemaal geloof ik. Bedoel je dat je kindje oorontsteking kan hebben zonder koorts te hebben met als symptoom dat hij steeds aan zijn oortje zit? Of bedoel je of je mag kijken in het oortje wat misschien ontstoken is? Of bedoel je nóg iets anders?
Ja hoor, de ontsteking zat in de meeste gevallen achter het trommelvlies en dat is gesloten (zolang hij geen loopoortje heeft)
Bedoel je dat je het idee hebt dat hij oorontsteking heeft, maar hieraan twijfelt omdat je er wel aan mag zitten? Huilt hij als hij zijn oortje pakt?
Als kindjes oorontsteking hebben, kunnen ze inderdaad regelmatig naar hun oortjes grijpen, aangezien hun oortjes pijn doen / gevoelig zijn. Je kunt dit moeilijk voorkomen, al probeer ik altijd wel te voorkomen dat mijn dochter echt met haar vingers in haar gehoorgang gaat zitten porren. Ik ben bang dat ze dan de oorsmeer terugduwt en de gehoorgang verstopt raakt. Ik zou wel meteen beginnen met neusspray.
Hier was het bij een oorontsteking aan het oortje zitten en tegelijk hard huilen. Kan ook zijn dat er wat natte of droge troep uit komt. Koorts kan ook, maar hoeft niet. Of het ruikt Maar als het alleen aan het oortje zitten is zonder verdere klachten is de kans op oorontsteking klein.
Onze dochter zat nooit aan der oortjes als ze oorontsteking had. Ze huilde gewoon veel, had hoge koorts en wilde vooral NIET liggen.. Vaak had ze dan wel dubbele oorontsteking..