Oorontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 19831, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even vraagje mag je als kinderen ooronsteking hebben aan de oortjes zitten.
    Mijn zoontje pakt af en toe naar zijn oortje. Verder eet hij goed vrolijk enz. Mag er ook gewoon aan zitten enz. Dus even raad, voordat ik morgen voor niks langs de huisarts ga.

2. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand?

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik begrijp je vraag niet helemaal geloof ik.
    Bedoel je dat je kindje oorontsteking kan hebben zonder koorts te hebben met als symptoom dat hij steeds aan zijn oortje zit?
    Of bedoel je of je mag kijken in het oortje wat misschien ontstoken is?
    Of bedoel je nóg iets anders?

4. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja hoor, de ontsteking zat in de meeste gevallen achter het trommelvlies en dat is gesloten (zolang hij geen loopoortje heeft)

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Bedoel je dat je het idee hebt dat hij oorontsteking heeft, maar hieraan twijfelt omdat je er wel aan mag zitten?

Huilt hij als hij zijn oortje pakt?

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Als kindjes oorontsteking hebben, kunnen ze inderdaad regelmatig naar hun oortjes grijpen, aangezien hun oortjes pijn doen / gevoelig zijn. Je kunt dit moeilijk voorkomen, al probeer ik altijd wel te voorkomen dat mijn dochter echt met haar vingers in haar gehoorgang gaat zitten porren. Ik ben bang dat ze dan de oorsmeer terugduwt en de gehoorgang verstopt raakt. ;)

Ik zou wel meteen beginnen met neusspray.

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier was het bij een oorontsteking aan het oortje zitten en tegelijk hard huilen. Kan ook zijn dat er wat natte of droge troep uit komt. Koorts kan ook, maar hoeft niet. Of het ruikt

Maar als het alleen aan het oortje zitten is zonder verdere klachten is de kans op oorontsteking klein.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik mocht er altijd wel aan zitten, maar liggen was een ramp en hier meestal ook flinke koorts erbij.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter zat nooit aan der oortjes als ze oorontsteking had. Ze huilde gewoon veel, had hoge koorts en wilde vooral NIET liggen.. Vaak had ze dan wel dubbele oorontsteking..

Deel Deze Pagina