Mijn meisje moet morgen voor haar 14 maanden prik. Pff en ik zie er zo tegen op. Vooral ook omdat ik zelf helemaal niet tegen prikken kan. En ik vindt het zo moeilijk als m'n dochtertje moet huilen van de pijn Ze zeggen dat deze best heftig is. Wie heeft ervaring (is hij idd heftiger en waarom is hij dan heftiger?) en wie heeft er tips? Ik heb in ieder geval begrepen dat als ze er ziek van worden dit pas na een dag of 10 is.
Hoi, de prikken worden nu (als ik het goed onthouden heb) niet meer in de bovenbeentjes gezet maar in de armpjes. Hier heeft zoon ook meer gehuild met deze prikken dan met de andere prikken (sorry, is niet echt een geruststelling). Maar was na een dikke knuffel van mama ook snel weer stil. Ik hou mezelf altijd voor dat deze prikken gewoon nodig zijn, hoe vervelend dat ook is voor het kind. Dat leg ik zoon ook uit. En ik merk hoe rustiger je zelf blijft, hoe rustiger je kind ook is. Al zal dat lastig zijn als je zelf niet tegen prikken kan. Als ze ziek worden, si het idd vaak pas na een dag of 10. Dat is wel even handig om rekening mee te houden. Heel veel succes!!!!! 1 voordeel: de prikjes zijn zó gepiept.
Mijn oudste heeft er geen krimp op gegeven. De middelste vond het idd niet leuk en heeft er gigantisch om zitten huilen. Maar dat werd volgens mij ook aangedikt door het feit dat zijn zusje ook prikken moest en die vond het ook niet leuk. Dus dat ging lekker tegen elkaar in. En toen was ik zijn knuffel ook nog vergeten, stom stom stom. Dus knuffel (of speen) niet vergeten!! Bij de BMR kan de reactie tot na een week komen. Maar hier hebben beide jongens daar geen last van gehad.
Mijn zoontje heeft wel gehuild bij de prik (net als bij de eerder vaccinaties) maar hij is van deze echt helemaal niet ziek/hangerig/koortsig geweest. Ik keek er ook tegenop maar dat viel dus 200% mee!
Tja ik heb dus een dame en gillen kan ze heel goed. Bij de vorige prik zette ze het ook op een gillen. Leek wel een speenvarken. Maar omdat ik zelf zo'n stress kip ben (val zelf altijd flauw bij prikken) net besloten dat mijn man met haar gaat morgen. Pff ben ik wel blij om want ik vond het de vorige keer al niets en nu is ze al een stuk groter en maakt alles nog bewuster mee.
Ziek is ze trouwens nooit van de prikken geweest en de bijwerking van meer slapen daar heb ik ook nog nooit wat van gemerkt. Dus daar maak ik me niet zo heel druk om. Maar om de prik zelf wel. Vooral omdat de dame van het CB het zo nadrukkelijk zei dat dit zo'n akelige prik was.
Nou we zijn geweest, mevrouw heeft goed van zich laten horen maar het is weer achter de rug gelukkig. Nu hoeft deze dame pas weer met vier jaar.
Bij de oudste niet gemerkt dat het vervelender was. Alleen verzette hij zich tegen. 2e prik meer, hij had natuurlijk wel door dat er nog wat kwam. Bijwerking van de dktp waren hier heftiger. Van de BMR alleen de dag erna iets verhoging, meer niet..