Baby te licht (kinderarts)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de reacties, dit stelt me wel gerust.
    Ik kan mijn poot wel stijf houden zeg maar, maar vind het lastig om dat 'in het gezicht' van de arts te doen. Ik kan heel goed ja knikken en nee doen, om het zo maar te zeggen, maar eigenlijk vind ik dat een beetje kinderachtig.

Medische autoriteit ofzo... ik heb voor mezelf ook bijna nooit geprotesteerd bij een arts, maar het gaat nu om mijn dochter en ik vind wel dat ik als moeder wat mondiger mag worden.

Zal ik dan bij voorbaat al zeggen dat we dus niet gaan 'testen' hoeveel ze binnenkrijgt?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Gewoon aan geven dat dat geen zin heeft en een achterhaalde methode is.... Desnoods ff googlen of je er iets over kan vinden, en artikelen uit printen. (niet dat hij ze zal lezen, maar dan heb je iets)

En ook aan geven dat je vind dat je kind het heel goed doet, en niet mager is.

Vraag desnoods aan hem waarom hij vind dat ze te licht is of hij daar concrete antwoorden voor kan geven....niet omdat ze volgens het lijntje onder de norm komt. (elk kind is anders) En laat hem ook de lijn van de WHO zien! Die is namelijk anders als die ka en cb gebruiken...vooral bij bv kinderen heel belangrijk!!

en succes, het zal niet makkelijk zijn, maar je kunt het!

3. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dit zou ik dus zeker doen, is echt top want je kunt ze nog uitprinten ook. Op deze site wordt hierover ook advies gegeven. Het komt nogal vaak voor. Sterkte!!!

4. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
  5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier was Ziva met 5 mnd 6350 en 65 cm
    Ik zou die test nog niet doen hoor.
    Ik vind het gewicht wel meevallen.
    Zolang ze allert is en jij het idee hebt dat het goed gaat is het goed.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ryan met 5 maand 6100 startgewicht 3095....

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou idd haar WHO-curve printen en die aan de arts voorleggen, ben wel benieuwd naar zijn reactie er op!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de reacties. MMM74, de groeicurve van mijn dochter staat op blz. 2.

Ik ga hem de volgende keer maar rechtstreeks zeggen dat mijn dochter het volgens de curve juist goed doet en dat er in ieder geval een stijgende lijn in haar gewicht zit. En hem vragen waar hij zijn aanname eigenlijk op baseert.

9. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Maar op basis van wat zegt hij dan dat ze te licht is? Hij vergelijkt het gewicht van jouw kindje ergens mee, vraag daar even op door. 400 Gram is netjes, al moet ik wel heel eerlijk bekennen dat zoon tot 6 maanden gemiddeld een kilo aankwam. Maar goed hij was ook prematuur; hij had dan ook een inhaalslag te maken.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Voor een beeld: dit is mijn dochter.

Gewoon lekkere bolle wangetjes, vind ik zelf. Verder is ze heel sterk in haar beentjes, ligt altijd te trappelen en houdt zich sinds een maand of 3 al staand.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Begint ze nu meer te bewegen?
    Dan gaat de groei ook wat langzamer.
    Ik vind haar er goed uit zien hoor ;)

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze doet pogingen tot omrollen op haar buik, maar dat gaat nog niet. Verder altijd te trappelen en te zwaaien met haar armpjes tijdens het spelen. Beweeglijk is ze dus wel.

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nou dan denk ik wel dat het gewoon normaal is hoor ;)
    Gewoon niks van die arts aantrekken en genieten van je meissie.

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    verkeerde toppic moest bij baby te zwaar staan :)

15. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wat een onzin vd KA zeg, je meisje en haar curve zien er prima uit...
    Ze kunnen je zo onzeker laten voelen over de BV hè?! Bah! :(

Maar mijn meisje groeide echt heel erg weinig en heeft tot 11 maanden afgekolfde BV gehad.
    Daarna zijn we overgegaan op KV en daar is ze toen niet harder van gaan groeien hoor!
    Dus ook dat vind ik flauwekul.

Nu ze niet meer ziek is e.d. gaat het eten en drinken hier goed, die kleintjes doen uiteindelijk toch wat ze zelf willen!

Succes bij de KA... En ga ervoor!

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb even de lengte en het gewicht van jouw dochter in de Nederlandse curve van TNO gezet en dan,is haar gewicht prima hoor! Net boven de onderste lijn van de curve en met haar lengte er tussenin. Ze komt vanzelf wel aan als je meer bijvoeding gaat geven. Misschien een keertje pap maken van je eigen bordtvoeding? Dan van rijstebloem nog geen granen tot 6 maanden.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Niks mis mee! Echt 'Belgisch' welvaren lekkere bolle toet!

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn dochter woog 6240 met 5,5 maand bij ongeveer 65 cm (3 weken later gemeten op 66cm). Hier is ze altijd een kleintje geweest maar heeft nooit iemand moeilijk over gedaan. Ze weegt nu nog maar zo'n 9 kg maar ziet er totaal niet ongezond uit.
    Ik heb ook tot 5,5 volledige borstvoeding gegeven en ben toen zoetjes aan wat fruit/groente gaan geven. Pas na de 9 maanden ben ik kunstvoeding gaan geven 1x per dag (kolfrecht liep af).

Ik vind dus dat de kinderarts een beetje overdrijft, maar goed, ik heb er niet voor geleerd!

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik kan heel kort zijn: je kinderarts is niet goed wijs!
    Je dochter doet het prima in de curve toch? Het kan wel zijn dat haar groei wat stagneert nu, omdat ze van groente nou eenmaal minder hard groeien als van moedermelk. Als je je zorgen maakt, leg dan vaker aan en pas borstcompressie toe.
    Ik zou op zoek gaan naar een arts die wel verstand van borstvoeding heeft. Of anders vaccinaties laten zetten en voor de rest vriendelijk lachen en je eigen gang gaan. Schandalig dat zoiets zichzelf arts noemt.

Deel Deze Pagina