Baby te zwaar (Consultatiebureau)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marleen31, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Niets van aantrekken.

Je zal zien dat als ze eenmaal meer fruit en groete gaat eten, dat er vanzelf minder melk gedronken wordt. Dat regelen ze vaak helemaal zelf. De een heeft wat meer nodig dan de ander, of gaat iets langer door met een extra fles.

Volg je moeder gevoel, dat is meestal het beste.

Ennuh die van mij was ook een lekkere hollandse knul, maar toen hij ging kruipen (en inmiddels loopt) komt hij niets meer aan. Dus hij is nu weer mooi op het middenlijntje op het cb.

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Inderdaad niets van aantrekken! Je kindje eet nu gewoon hartstikke gezond en zo zwaar is het helemaal niet. Mijn kindje was bij 69 cm 9220 gram en onze cb arts (en huisarts) vonden het juist prima. Ik vind het raar dat ze er bij jou dan een punt van maken. :( Kinderen worden echt niet te dik van alleen groente en fruit ;)

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier vorige week hetzelfde gezeur.
    Mijn dochter heeft altijd boven het gemiddelde gezeten, afgelopen 3 maanden is ze bijna niet aangekomen maar de arts vond toch haar bmi te hoog.
    Een kind van 14 maanden en het dan over een te hoog bmi hebben...... Denk dat ik haar laat Sonja Bakkeren ;)

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hmm mijn dochter woog bij dezelfde lengte 100 gram meer, CB heeft hier nooit wat van gezegd en volgens de who curves (te vinden op borstvoeding.com, kun je zelf een curve voor je kind aanmaken) zat ze daarmee op of rond de middenlijn, iig ruim onder de +1. Nu zijn dat wel andere curves dan die het cb gebruikt en gaf ik borstvoeding. CB vond het een typisch borstvoedingslijntje: steil in het begin maar hij vlakt eerder af.

Dus lekker laten zeuren dat CB.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.263
    16.646
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Meid,natuurlijk moet je je dochter niet minder geven.
    Laat die Cb arts lekker praten.
    Een Cb arts is trouwens geen kinderarts(mochten ze willen),Het is gewoon een basisarts.

Wat een lieve leuke dochter heb jij,schattig!!

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nou Elise was met 6 maand 70,5 cm en 8430 gram, ze was en is een flinke baby zonder dat ze dik is. Volgt prima haar lijn en nooit commentaar omdat het Cb wel weet dat ik haar normale voeding geef. Beetje gekke arts hoor. Elise is nog steeds lang en zwaar voor haar leeftijd maar echt geen dikkerdje.

Nu heb ik echt grote moeite met het feit dat het CB al bij dikke kinderen spreekt als ze nog geen 2 zijn. Ik bedoel zelden worden kinderen volgepropt met ongezond spul, het vooral kindjes die lekker hun eigen lijn volgen.

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties en advies! Eigenlijk was ik ook niet van plan om het voedingsschema te wijzigen, voorlopig dan. Maar ja, dan zegt zo'n arts iets en dan ga je toch een beetje twijfelen. Ik zit er ook best tegenop om volgende maand weer heen te gaan, ben zo bang dat ik ruzie ga krijgen daar :p ..Misschien ga ik wel niet, ga ik pas weer heen voor de volgende vaccinatie ;)

groetjes!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ze 8540 gram bij 69 cm en hier nooit wat gehoord hoor.
    Met 1 jaar was ze wat te licht en nu het laatste half jaar gewoon gemiddeld.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat een rare lui soms. Ze maken je gewoon onnodig onzeker, heel vervelend. Je dochtertje ziet er hartstikke goed uit en je schema ook:). Niets van aantrekken dus!!

10. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Zo herkenbaar, meid lekker zo volhouden, je meid ziet er prima uit! Bij mij kreeg ik dan wel iets later bij de 14 maanden check dezelfde opmerking, door de arts, ik heb telkens om en om de arts en dan de wijkverpleegkundige en heb de keer erna mijn beklag gedaan bij de wijkverpleegkundige, zij zei toen dat ze tot 3 jaar niet van overgewicht mogen spreken..... Jammer dat ze dat toch doen!

Succes

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze dochter was bij 69 cm 9200. Ze mocht er toen best wezen ;), maar nooit opmerkingen over gehad.

Als ze meer gaan bewegen gaat het echt langzamer.
    De eerste zes maanden is ze in gewicht 5,2 kg gegroeid, de tweede zes maanden 2,3 kg.

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze dochter is ook een spekkie, maar nu ze kan kruipen, bleek ze sinds het laatste bezoek (met 9 maanden, ze is nu 11 maanden) bijna niet aan te zijn gekomen. Ze zakte dus behoorlijk terug in de curve. Ze is nog steeds lekker mollig hoor, dus geen paniek. Wilde alleen even zeggen dat ze in het begin hard groeien in gewicht en zodra de beweging komt, ze heel langzaam in gewicht gaan stiijgen.

13. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Het kan nog erger. ;) Mijn jongste was welgeteld 4 weken oud en toen zei de arts: "uw kind is te zwaar". Ehmm... En wat denken we daar aan te gaan doen dan bij een pasgeborene? (Ze kreeg op dat moment nog volledig BV en zat op 5 à 6 voedingen, dus werd absoluut niet overvoerd voor zover dat op die leeftijd al kan) Tsja ze was geboren met 4640 gram, niet zo gek dat ze dus ietsje bovengemiddeld zat toen ze 4 weken oud was...
    Overigens ben ik beslist niet alleen maar negatief over het CB hoor, integendeel. De wijkvpk vond het ook echt verschrikkelijk dat dit gezegd was.

Ohja en Marleen, niet bang zijn voor ruzie, gewoon niet al teveel reageren op de dingen die je zelf niet zinvol vindt, en dankbaar gebruik maken van de adviezen die wél zinnig zijn.

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    sorry vind der echt niet te zwaar!!!!
    toont ook totaal niet zwaar!!!
    zitten hier op 66cm en 9 kilo!

15. Onje

Onje Niet meer actief

Heerlijk kind heb je!!

Schema is prima lekker doorgaan zo!

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ons zoontje is 13 weken en weegt 6300 gram en is 61,5cm.

Volgens de curves net iets boven de middellijn met lengte en gewicht, maar netjes binnen de marges.

Ik ben, of hij , is toevallig gestopt afgelopen week met nachtvoeding. Ben benieuwd of hij dan minder hard groeit.

Ze zeggen wel dat het een grote knul is, de arts zei ' ik zou bijna zeggen pas op voor je rug', maar keurig binnen de lijnen. Iedereen zegt oh wat istie groot...sja ik weet t niet..

Onze oudste hebben we geadopteerd en is met bijna 3,7 jaar 92cm en 12kg. Maar das een chineesje die zijn kleiner en fijner.

Baal er alleen van dat het CB zegt dat er niets aan de hand is dat hij het keurig doet, maar ' wel een errug grote knul is'...

17. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ons zoontje was bij de geboorte net geen 9 pond bij een lengte van 54 cm.

Met 7 weken bij het cb woog hij 5.750 gram bij een lengte van 58,5 cm. Hij zit sinds het begin op de +2 curve en die lijn volgt hij heel netjes. Toch kreeg ik toen de opmerking "hij is wel zwaar hè?". Ik dacht bij mezelf, begin het gezeik nou al. Maar ene oor in en andere oor uit.

18. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Mijn jongste was echt een flinke dame!
    Zij kreeg alleen borstvoeding en dus is er nooit iets over gezegd.
    Tot ik ging stoppen met bv toen was ze ineens te dik.
    Maar goed, ik zou gewoon doorgaan zoals je nu doet.
    Het is gewoon een normaal schema hoor.
    En ze loopt het er straks wel af hoor. was hier ook zo.

Ter vergelijking hier mijn propje met 5 maanden.

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Gewoon ja zeggen en anders doen. Dat was volgens mijn moeder 29 jaar geleden al zo ;) ,nou moet ik zeggen dat ze bij ons zeer vriendelijk zijn en nooit zeuren over eten. Eet hij meer zal hij het nodig hebben, eet hij minder zal hij geen of minder trek hebben.

20. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Maken ze zich tegenwoordig ook al druk om babyvet?
    Shandandnoah.. heerlijk toch je meisje haha. Vind die knepen altijd heerlijk.

Deel Deze Pagina