Baby te zwaar (Consultatiebureau)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marleen31, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    @Dnze22
    ja vind ik ook hoor.
    al zijn er wel foto's waarvan ik nu denk: oei....:)

ze is nog steeds niet de lichtste maar ze is ook erg lang en zit netjes in de curve. nu is het gewoon goed.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je nou idd aan de max zat qua voeding, zou ik gedacht hebben om bij dit gewicht wel wat te minderen. Maar daar zit je lang niet aan, als ze alles opdrinkt, krijgt ze 840 cc...
    Daarmee zou ik er dus vanuit gaan dat het lekker babyvet is en dat dat er wel af gaat als ze straks gaat rollen, kruipen, lopen, enz... :)

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik vind je meisje er super uitzien,als ik de fotos van mijn jongens met 5 mnd laat zien zeg je pas die zijn dik,die wogen met 5 mnd al dik 11 kilo. Terwijl ze zo'n 8 kilo horen te wegen geloof ik. Ze zijn heel erg dik geweest en gadden baby obesitas,terwijl ze volledige bv kregen. En met bv kan je nooit over te dik spreken. Maar toch vonden ze het een ramp dat ze zo groot en dik waren.

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Tja, ons zoontje was met ruim 7 maanden 8.3 kg en 69.5 cm.. en toen begonnen ze ineens dat hij te weinig was gegroeid.. lekker laten zeuren dus. Je schema ziet er prima uit. Voor een kindje van een half jaar zijn 4 flessen echt niet verkeerd. Ons zoontje kreeg tot het half jaar 5 borstvoedingen per dag.. Wat de anderen ook zeggen, als ze eenmaal gaan kruipen dan verdwijnt dat "babyvet" (tussen "" omdat het echt wel meevalt bij je dochtertje) vanzelf. Het gezeur was de vorige keer ook snel afgelopen toen ik hem zijn gang liet gaan en hij zowat van de tafel kroop.. :)

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heel mooi meisje hoor Marleen, niks te dik, gewoon een lekkere baby!

Hier zeggen ze ook dat mijn dochter te zwaar is. Ze is 9,5 maand en weegt nu 10140 gram en is 74 cm lang.

Toen ze zes maanden was was ze net zoiets als jou dochter. We zitten nu op 2 flessen pap (dus 210/7 en 4 schepjes volkoren bambix)
    Verder twee boterhammen zonder korsten, fruit, avondeten en toetje en tussendoor wat drinken (water of diksap) en een keer een lange vinger.

Nu ze meer beweegt zie je ook dat ze toch wel wat babyvet verliest. Maar op dieet zou ik nooit doen.. liever iets te zwaar dan te licht.

6. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie gezonde meid! En ook ik zie geen gekke dingen in het voedingsschema, vind haar lengte en gewicht eigenlijk ook gewoon normaal ;)

Ik kreeg een keer de tip van een collega om de groeicurve van het cb bij te houden op de site: Groeicurves | Groeicurves voor iedereen. Hier kan je de waardes die je meekrijgt van het cb invullen en zie je de groeilijnen die zij hanteren.

7. Biancamv2

hier was mijn mannetje net 5 maanden oud en dik 11 kilo :)
    op puur bv zo gegroeid.

8. Biancamv2

en hier net 6 maanden en 12 kilo,bij oma toen 1 keer wortelpuree gehad(was ik niet mee eens toen omdat ik tot 8 maanden wou wachten ivm ecseem.)

Deel Deze Pagina