Wakker van de kou...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Username, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

Onze dochter slaapt meestal redelijk door, tenminste, als ze het niet koud heeft. De laatste tijd wordt ze regelmatig wakker en dan blijkt dat ze het koud heeft.
    Omdat we het niet goed in kunnen schatten door te voelen hebben we een aantal keren haar temperatuur gemeten. Die is dan tussen de 36,3 en 35,7. Eerst sliep ze in een combisleeper en een dunne pyjama. Inmiddels slaapt ze in een romper met korte mouwen, dunne pyjama, puckabag en over haar voetjes een dubbelgevouwen wollen deken.
    Nu is ze vanavond weer elk uur wakker geworden. Zojuist haar temperatuur gemeten en die was 35,8... Ik heb de deken maar tot iets boven haar middel gelegd en de wantjes van de puckabag over haar handjes gedaan. Ze slaapt weer na een klein flesje.

Ik ben benieuwd wat ik hieraan kan doen. Het vriest nog niet eens, dan wordt het nog kouder boven. We hebben een heel oud huis, het is een koud huis buiten de woonkamer. De thermostaat staat 's nachts op 16 graden, maar t blijft gewoon koud. Ik denk dat het op haar kamertje momenteel 15 graden is (daar staat de radiator open). Veel meer stoken heeft geen zin, het wordt er boven helaas niet warmer door.

Heeft iemand tips? Wat kan ik dochter aantrekken zodat zij lekker kan slapen? En is er iets wat haar warm houdt als het kouder wordt buiten (en dus helaas ook in ons huis)? Want ik vind het zo sneu voor haar dat ze steeds wakker wordt omdat ze het koud heeft...

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Lastig is dat... Sokjes?

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Er zijn websites die rompertjes verkopen waar wol in zit, schijnt goed warmte vast te houden. Ik zou sowieso een romper met lange mouwen aantrekken, 15 gr is best koud,zeker als haar temp zo laag is. Voelt ze ook koud aan in haar nek?
    Balen he, dat getob? :(

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Romper lange mouwen, dikkere pyjama, sokjes...

5. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een elektrisch kacheltje waarmee je haar kamertje goed opwarmt voor zij gaat slapen?

Verder zou ik inderdaad een lange mouw romper aantrekken en wellicht ook een dikkere pyjama.

6. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

enkele beglazing? speciale folie kopen online en deze voor het raam plakken.

zoiezo een romper met lange mouwen aan.

waarom ligt de deken niet tot haar kin? of begrijp ik dat verkeerd?

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou haar wol aan doen. Wollen romper, pyama en slaapzak (allemaal dus wol). Heerlijk warm en ze kan er niet over verhit in raken.

8. Username

Dank voor jullie reacties. Fijn :)

Heb haar een paar keer onder de deken gevonden, dus zo hoog leg ik de deken liever niet. Tja, alsof ze er zo niet onder terecht kan komen ;) maar dit voelt prettiger ofzo.

Geen enkele beglazing. Maar oud dubbel glas en een slecht geïsoleerd huis van 100 jaar oud. We hebben al heel veel verbouwd en opgeknapt. De bovenverdieping komt, maar daar moeten we weer voor sparen helaas.

9. Username

Electrisch kacheltje gaan we naar kijken. En de wollen rompers is een goede tip. Ik ga straks eens even zoeken en hopen dat ik voor de kerstdagen eentje in huis heb.

Na de deken, wantjes en het flesje heeft ze door geslapen. Vanochtend werd ze wakker en had ze het lekker warm.
    Man en ik hebben besloten haar voor de komende maanden te verhuizen naar een andere kamer. Niet ideaal, wel minder koud. Ze slaapt nu aan de koudste kant van het huis. Je voelt t verschil gewoon, tussen haar kamer en de kamer waar ze straks gaat slapen.
    Volgens de badthermometer scheelt het max 1 graad, maar zo voelt het niet.

10. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is een hele makkelijke oplossing namelijk een puckababy = hele goede kwaliteit slaapzak, aanschaffen! baby is dan gewoon warm in enkel een romper, hielp hier enorm goed! Had namelijk het zelfde probleem als jij ;) er zit een heel zacht 'bontje' van fleece aan de binnenkant.

11. Username

Daar slaapt ze al in.... In pyjama en met deken is haar temp nog zo laag.

Zojuist de hele boel naar de andere kamer verhuisd. Van t weekend nog wat verduisterende rolgordijnen ophangen en dan hopen dat dit in elk geval íets scheelt. Tips blijven van harte welkom :)

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ergopouch slaapzaak 3.5 tog en slaapvestje ergopouch
    Ikbenmamma.nl

Verder nog mogelijk uitbreiden merino romper/merino pijama

Hier 19 graden snachts we laten het niet verder afkoelen. Ze slaapt in romper lange mouwen+ergopuch+vestje en sokjes. Boven op lakentje met katoen dikke dekentje dubbelvouwen.

We hebben ook merino slaapzak maar daar is net te koud voor
    Puckababy en combisleeper heb ik ook en vind waardeloos
    Staat op de mp voor verkoop;)

13. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik heb ook een enorme koukleum 's nachts. Ze is wel wat ouder (nu 1,5) maar zij heeft momenteel 's nachts het volgende aan: romper met lange mouwen, maillot, dikke winterpyjama, combisleeper en daaroverheen dan nog een dekbedje (maar daar is jouw kindje nog een beetje jong voor) of een dikke katoenen deken.
    Combisleeper claimt dat dat alleen echt voldoende zou zijn, maar dat gaat dus zeker niet voor iedereen op.

Overigens zou ik niet al teveel waarde hechten aan de thermometer omdat sommige mensen nou eenmaal flink dalen 's nachts zonder dat dat dan per definitie hoeft te betekenen dat ze het koud hebben. Maar de onrust van je kind is wel een prima graadmeter.

14. Username

Thanks voor de tip! Die website kende ik nog niet, wat staan daar handige dingen op. Ergopouch had ik nog nooit van gehoord. Ik ga dat eens goed bekijken en wellicht dat ik er eentje ga bestellen.

Ik was echt in de veronderstelling dat de Puckabag lekker warm zou zijn, maar dat valt helaas nogal tegen. Dat zal ook echt met ons huis te maken hebben, maar toch :(

@Margreet: jij hebt ook een koukleumpje zeg, ik dacht dat we die van ons dik inpakten... ;)

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Bij de Hema hebben ze lekkere velourse pyjama's. Dat scheelt ook al aardig. En sokjes aan en deze dan over de pijpjes van het broekje doen, kunnen de pijpjes ook niet omhoog kruipen.

Staat het ledikant toevallig tegen de buitenmuur die op het noordwesten staat? Zo ja is het te overwegen het ledikantje te verplaatsen en tegen een binnenmuur te zetten.
    Er trekt vaak best wel kou door de muur en vooral de noordwest muur is behoorlijk koud.

16. Username

Haar kamertje is idd op het noordwesten. Het is maar een klein kamertje, anders indelen lukt helaas niet. Dus ik heb haar naar de kamer aan de achterkant verhuisd. Daar is het aanzienlijk warmer. Niet ideaal, wel qua warmte, maar niet qua kamer. Maar op deze manier moet ze het de komende maanden een stuk minder koud hebben. Hoop ik. En dan in het voorjaar weer terug naar haar eigen kamer :)

17. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn oudste slaapt ook op het noordwesten en haar kamer is inderdaad veel kouder dan de jongste op het zuidwesten. Ik hoop dat dit een tijdelijke oplossing voor je is.
    Zodra ze onder een dekbedje slapen is het probleem wel over dankzij een goed warm dekbed.

18. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    Ik weet niet zeker of de temperatuur van haar perse een goeie graadmeter is. De lichaamstemperatuur zakt flink door de slaap dan gaat het lichaam in de ruststand. Van de week had mijn dochter een temp van 35.3 toen ze net wakker was gemaakt uit een diepe slaap. Ik denk dat in dan het voelen in het nekje toch een betere graadmeter is.

19. Username

Ik weet dat het niet perse een goede graadmeter is. Maar als ik aan haar nekje voel, voel ik het niet altijd goed. Dus bij twijfel ga ik dan maar uit van de thermometer ;)
    Vannacht heeft ze heerlijk geslapen. In eerste instantie alleen in de combisleeper, later toch even wakker. Dekentje erbij gelegd en ze heeft lekker doorgeslapen :)

20. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    wij hebben een klein electrisch straalkacheltje voor erbij.

Deel Deze Pagina