Baby testen op corona.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Maan14, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat naar dat ze nog steeds niet echt precies weten wat er is met je zoontje. Hopelijk gaat het snel beter met hem. Veel beterschap en sterkte!

Maan14 vindt dit leuk.
  2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hallo,

Het ging vanacht zo goed dat hij geen zuurstof nodig had.

Wel nog altijd het geluid. Ze hebben contact met het Sophia gehad en zij gaan er vanuit dat zijn luchtpijp te slap is maar dan heel diep, waar door er pas met verkoudheid klachten ontstaan. Normaal merken ze dit heel snel aan baby's, alleen is hij voor dit nog nooit verkouden geweest. En nu meteen een longontsteking.

We worden door het Sophia opgeroepen op de poli thorax

Dubbelgeluk, Jackie87, din0 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    En hoe gaat die test dan bij een baby ?

Maan14 vindt dit leuk.
  4. Mapje

Mapje Niet meer actief

wel fijn dat hij in elk geval dan geen zuurstof nodig heeft. Dat is toch een stap voor uit! Hopelijk komen jullie snel volledig achter de oorzaak.

Maan14 vindt dit leuk.
  5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Fijn dat t nu beter gaat. Maar wel heftig verhaal, hoop dat ze hem dan goed kunnen helpen.

Maan14 vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik lees je topic nu pas.
    In ieder geval goed bericht dat hij vannacht geen zuurstof nodig had!
    Het dikgedrukte hebben onze kindjes ook. Zodra ze verkouden zijn krijgen ze benauwheidsklachten. Ze raspen dan ook en moeten aan de puffer. Als we dat niet op tijd doen kan er blijvende schade ontstaan is ons vertelt.
    Heftig die rollercoaster waar jullie de afgelopen tijd in zaten en nog in zitten.

Zijn jullie nu doorverwezen naar het Sophia omdat je dat zelf heb aangekaart of zijn de artsen daarmee gekomen?

Heel veel beterschap voor je kleintje.

Maan14 vindt dit leuk.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Heel veel beterschap en sterkte

Maan14 vindt dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Helaas een niet zo leuke update, werd vanavond nog door het Sophia gebeld. Wie er van schokken dat hij thuis was. Het is namelijk helemaal niet goed zijn saturatie & de rest ook niet. Morgen half 2 moet ik hem melden. En ze gaven aan zijn spullen mee te nemen en die van een van de ouders. Omdat ze hem naar alle waarschijnlijkheid houden.

9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

De artsen zelf omdat een slappe luchtpijp ook niet 100% de oorzaak kan zijn. Maar hopelijk horen we morgen meer. Al vind ik het dood eng.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.109
    12.090
    113
    Nee hè, wat waardeloos... heel veel sterkte, ik hoop dat het mee gaat vallen.

Maan14 vindt dit leuk.
  11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    He bah! Hopelijk komen ze er in het Sophia achter wat er is en hopelijk knap hij dan snel op.. sterkte.

Maan14 vindt dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Ach wat naar .. heel veel sterkte en beterschap

Maan14 vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou ja zeg! Wat modderen ze maar wat aan zo met je kindje :(
    Laat ze morgen maar eens goed alles onderzoeken!
    Veel sterkte er weer mee X

Maan14 vindt dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Zie best op tegen het Sophia opnamen technische,weet absoluut niet wat me te wachten staat. Onze oudste heeft er op de nicu gelegen. En daar mocht je natuurlijk niet bij je kindje blijven. Begreep nu wel gewoon. Dus hoop dat ook echt. Verder voor de oudste oppas etc regelen. Hij heeft ass en dat maakt het wat complex allemaal.

Maar komt wel goed want we vinden wel een weg hier in.

15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Met een heel dun staafje, op de zelfde manier als bij ons in de keel.

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.109
    12.090
    113
    Hele dikke knuffel voor je. Wat erg dat je naast dat je oudste op de NICU heeft gelegen dit ook moet meemaken. Ik hoop dat ze jullie goed kunnen verder helpen.

17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat naar om te horen, ook slecht dat t zkh hem naar huis heb laten gaan ook. Hopelijk ga je snel weten wat er echt mis is, heel veel sterkte!

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ah nee wat heftig zeg dat je werd teruggebeld en morgen weer “moet” maar wel beter: laat het maar goed onderzoeken daar!!

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    #59 Vero0504, 5 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2021
    Oei dat loopt al een tijdje.

Wij hebben zo'n grapje gehad maar dat begon heel rap en escaleerde maar heeft zeker een week of 6 na gesleept.

Dochter van ons hebben ze kerst 2019 opgenomen. Had die vooravond een beetje een kuch, klonk niet bijzonder verder ofzo. In 5 uur tijd ontwikkelde zich dat door tot neusvleugelen, ademen met steun en hoge frequentie. HAP gebeld, aankijken tot de volgende ochtend...nou dacht t niet dit geintje ken ik van een eerdere episode toen zat ze op saturatie 87. Inderdaad, saturatie was 89. Twijfelden aan longontsteking, was t toch weer niet, maar klonk wel als. Toch opnemen en zuurstof bij want goed was t niet. Neusbril verschrikkelijk (kom niet aan dr neus) neusmondmasker vond ze prima.

Vernevelen hielp geen bal, ook stootkuur van meerdere achter elkaar kwamen ze er niet doorheen.

Prednison er overheen gehad nog, ook niet.

Magnesiumnitraat infuus er bovenop (ze hielden t op astma aanval) hielp ook niet.

Intussen gingen ze de IC's maar bellen of er ergens plek was. Zou Nijmegen worden (wij zaten in Rotterdam).

Werd behoorlijk aan gesleuteld zeg maar, inmiddels was ze al 26 uur op gehouden door controles/behandelingen/fascilitair/etenstijd/wil je nog wat drinken/pedagogisch medewerker. Kind hondsberoerd, stuiterend van die vernevelingen die niks deden en alsof ze t er om deden elk half uur maximaal was er wel weer wat, slapen kwam ze niet eens aan toe.

Met veel pijn en moeite voor elkaar weten te krijgen dat ze even een paar uurtjes aaneengesloten ongestoord kon slapen met zuurstof op dat was mn probleem niet. Daar knapte ze enorm van op, zweette t uit als een malle (alles was zeik nat, kussen, lakens, deken). IC werd afgebeld, zuurstof langzaam afgebouwd.

Ik heb geen idee wat t probleem nu exact was. Haar klasgenootje van de KDV lag letterlijk een deur verder, met exact hetzelfde verloop, en zelfde binnenkomst. Die kreeg er een longontsteking bij. Ook zij hebben niet te horen gekregen wat t was. RS had dat kindje nog niet gehad (die van ons wel met 18 mnd, toen stond ze te springen en te dansen in een ziekenhuis ledikant met saturatie van 87 o_O). Die was 3.5 mijn dochter net een paar dagen 3, ook niet de groep die je nog verwachtte.

We weten dat het een virus was, maar verder ook niet.

Sinds die RS tijd (18mnd) was t wel geregeld dat een simpel verkoudheidje door kon slaan op dr longen. Ander kindje kwam voorbij racen met een snottebel en zij begon met diezelfde snottebel en vervolgens werd t een zeeleeuw hoestje. Ze was al zo'n lekkere verzamelaar dus ze leek al semi chronisch verkouden.

Eerste jaar na RS zijn ze kwetsbaarder op de longen, zagen we bij haar neefje ook. Lijkt net alsof ze nog bezig zijn met de eerste virus maar intussen heb je er al weer een paar verder.

Dan was ze niet echt fit maar er zat dan nog genoeg gedonderjaag en gedraak in dat t niet zorgelijk was. Moesten alleen afwachten of hij doorsloeg of niet.

Met die opname met Kerst was t net een lappenpop. Absoluut het volledig tegenovergestelde van hoe zij normaal is, toen knepen we m wel behoorlijk. Normaliter gaat de "boef-modus" aan en neemt ze de kuienlatten met een plan. Toen was t dat ze de moeite niet eens nam om uit bed te komen. Kind zat 4 dagen in bed, vrijwillig...:eek:

Salbutamol mee, Flixotide mee en de ene afbouwen Flixotide als onderhoudsmedicatie mee.

Die van ons hebben we tot februari(!) thuis gehouden van KDV omdat ze nog niet fit was. Heeft echt lang nagesleept.

Twee weken kdv ofzo en toen kwam corona...zat ze weer 10 weken thuis omdat de KDV haar ademhaling "zwaar" vond en dat onder protocol gooide. Was haar normale ademhaling overigens, sinds baby af aan klinkt dat wat zwaarder.

Tot aan augustus heeft ze die flixotide nog gehad. Voor haar een uitkomst (al is 2020 niet een ideaal referentiejaar) voor ons was t wat minder met een slaapstoornis cadeau.

Sambucol tabletten erbij (eerst siroop) voor de weerstand sinds februari 2020. Niet echt meer verkouden geweest of op dr longen gehad oid. 2x thuis gehouden omdat we t niet vertrouwden.

Eigenlijk vandaag pas voor t eerst dat ze verkouden is van t niveautje neus moeten snuiten. Mja inmiddels basisschool en corona, dus die zit nu thuis tot 24 uur klachtenvrij.

Het kan zijn dat je kleine van de 29e een nasleep heeft en kwetsbaarder is op de longen. Dat hadden wij na die RS. 1 flinke klap op die longen en je blijft bezig met elk lullig virusje en t lijkt alsof ze er gewoon niet vanaf komen, maar dat is dan weer een "nieuwe" op een nog niet volledig herstelde situatie. Kan zijn dat je ook op de flixotide over moet.

Hier was dat het middel dat die longen even rust kregen. Voor onze nachtrust niet ideaal maar voor haar zeer welkom. Wij hadden gewoon pech met een van de bijwerkingen maar die namen we maar voor lief omdat zij opknapte.

Edit: Sterkte in t sophia, fijn ziekenhuis maar liever om aan voorbij te rijden. Hopelijk weten ze wel wat te vinden en knapt je kleine vlot op. Uiteindelijk gooide ze t bij ons (maasstad, bij keuze overslaan) op peuterastma. Wat het triggerde, wat ik liever had geweten, is niet bekend geworden. Ook niet getest, hele afdeling lag vol met RS en zij was "te oud" daarvoor. Alleen ontstekingswaarden zijn bekeken geloof ik.

Slappe thorax hebben ze niet eens benoemd maar had ook zomaar gekund, al vermoed ik dat de behandeling hetzelfde is (puffers).

20. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat heftig dan hè,

Grote broer heeft op zijn 4 de met een ernstige long ontsteking en aan de zuurstof gelegen. Alleen was zijn ontsteking waardes wel verhoogd.

Onze jongste mag juist absoluut geen Puffers meer. Deze laten zijn saturatie juist dalen. Doordat de luchtpijp nog slapper word. ' denken ze'.

Vanacht heeft hij lekker geslapen gisteren avond heeft hij ons heel erg laten schikken stopte twee keer met ademen en leek in niks te stikken. Hij lig nu wel tegen mij aan en op een kussen ' ik ben zelf wakker' De ademhaling is wel sneller als je normaal zou denken van een baby die slaapt en houterig. Huhmhuuu hoor je hem doen. Of elke ademhaling een diepe zucht is.

Tijdens de ernstige geluiden is hij juist kwa saturatie goed, echter ben ik helemaal vergeten aan te kaarten in dit ziekenhuis dat je zeker benauwd kan zijn met een goede satu. Maar ze moeten dan bloed af nemen op een best nare manier.

Deel Deze Pagina