drinkgedrag dochtertje 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martha1980, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hoi

Ik zit een beetje te dubben met het drinken van mijn dochtertje. Uit de fles drinkt ze goed, maar we zijn nu al een tijdje aan het proberen om haar iets anders te laten drinken. Ze hoeft eigenlijk niks anders, alleen melk uit haar fles. Als er diksap of iets dergelijks in zit, dan spuugt ze het uit. Ook een tuitbeker of gewone beker gaat voor geen meter, hier snapt ze niets van.
    We hebben dus besloten om te investeren in 1 ding, en dat is het drinken met een rietje geworden. We hebben dit steeds met een pakje gedaan, om het haar aan leren. Ze heeft dit nu inmiddels goed door en verslikt zich er niet meer bij.
    Ook zijn we overgestapt naar gewone koemelk.

Maar......het probleem is nu als volgt. Ze krijgt nu 's ochtends en 's avonds een flesje van 120 cc met melk. 's Middags kreeg ze voorheen ook nog een flesje van 90cc na haar boterham, maar daar wil ik dus vanaf. Ik vind haar hier echt een beetje te oud voor worden. Het is nu dus de bedoeling dat ze melk drinkt met een rietje, maar dat wil ze absoluut niet!! Ze drinkt nu dus 's middags niets.
    En als ik haar een pakje roosvicee of appelsap voorhoud, dan drinkt ze het wel! En ik wil haar echt aanleren dat bij de boterham melk gedronken moet worden.

Bij mijn oudste verliep dit allemaal heel soepel. Die vond gewone melk heerlijk en dronk al zelf uit een gewone beker.

Ik weet dat ik moet volhouden en zo, maar vind het toch wel heel lastig. Ze associeert melk met de fles en wil dus verder geen melk.
    Ik ben al wel heel blij dat ze nu uit een rietje goed drinkt en uberhaupt iets anders drinkt naast de melk. Maar ja, nu heeft ze al dat lekkere zoetere geproefd en wil ze natuurlijk niets anders meer.

Is dit voor iemand herkenbaar / tips?
    Ze was met 1 jaar overigens 73 cm en 8,5 kilo.

Bedankt alvast!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ze krijgt 240 melk... Das prima hoor
    Denk dat ze ook nog een toetje krijgt?

Het advies vanaf 1 jaar is 300cc zuivel per dag, dus alles bij elkaar en niet alleen de melk..

Ik zou dus zeggen ga die strijd smiddags niet aan en laat het lekker gaan
    Geef iets anders, wat ze wel met een rietje wil drinken

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje wil nu ook alleen maar melk drinken.

Ze krijgt nu 2 flesjes Nutrinidrink van 200 cc per flesje.
    En smiddags ook nog een flesje Nestle yogolinodrink 200 cc.

Appelsap of andere drankjes wilt ze niet dus geef ik thee en savonds na het eten krijgt ze nog yoghurt toe.

Ik vind mijn dochtertje van 14 mnd niet te oud voor een flesje melk tussen de middag ze krijgt het bij haar brood.

Wat heeft je dochtertje een mooi gewicht trouwens.

Mijn meisje is 89 cm en maar 9200 gram en nu 14 mnd.

4. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Als je haar tussen de middag ook melk wil geven kun je misschien pakjes melk proberen?? Omdat ze de rest van het drinken wel gewoon uit een pakje drinkt of een rietjesbeker met melk proberen!!

Deel Deze Pagina