Baby tilt hoofd niet op!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alkievalkie, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja is nu 3,5 maand ( 5 weken te vroeg geboren) en tilt nog steeds haar hoofd niet op. Ze heeft er echt een hekel aan en gaat of huilen of ze gaat gewoon lekker liggen. Maar optillen......ho maar! We oefenen iedere dag wel een paar keer. Zijn er meer baby's die hier laat mee waren, want begin me zo langzamerhand toch echt zorgen te maken.

    Groetjes Yvonne
     
  2. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    nils wil zijn hoofd ook meestal niet optillen als hij op zijn buik ligt. Maar als hij op mijn borst ligt probeert hij het wilof als ik hem op zijn buik leg en iets van de grond af til (snap je wat ik bedoel, een beetje alsof je vliegtuigje speelt). En hierdoor heeft hij nu toch al een redelijk stevig nekje. hoopdat je er wat aan hebt.
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Idd, misschien niet helemaal horizontaal maar een beetje schuin op je buik. Dan is het voor haar al een stuk makkelijker.
    Misschien dat ze het dan ook wat sneller wil proberen?
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoontje van 4 maanden ook niet... Hij is 3 weken te vroeg geboren dus dat valt wel mee maar vanaf de geboorte gedraagt hij zich al prematuur (in het begin slecht temp. vasthouden, geen aangeboren hap/zuigreflex, waterig ed.)

    We lopen ook bij een kinderarts (oa daarvoor maar hij loop in zn geheel minimaal een maand achter ook met lachen, fixeren van blik ed.) en die zegt gewoon blijven proberen. Mn zoon gaat meestal gewoon slapen of blijft stilletjes rondkijken. Hij vind het niet erg om op zn buik te liggen maar trainen doet hij niet. Je kan ook eens een opgerold handdoekje onder haar borst leggen, misschien dat dat uitdaagt en uitdagen om te kijken dus er tegenover gaan liggen ofzo.

    Verder zullen ze het op het cb ook wel in de gaten houden
     
  5. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan kan het wel goed, alleen de laatste keer bij het CB vertikte hij het gewoon :) De tip die ik toen kreeg: leg een opgerolde handdoek onder zijn borst.
     
  6. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ben niet blond, lezen is gewoon niet m'n sterkste kant :oops:
     
  7. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zei niks... :-#
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.193
    6.729
    113
  9. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Fab is ook pas heel laat zijn hoofd op gaan tillen. Hij deed precies hetzelfde als die van jou. Toen hij ongeveer 4,5 maand was ging hij het van de ene op de andere dag ineens wel doen. Dus ik zou zeggen blijven oefenen. Het komt vanzelf.
     
  10. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fijn te lezen dat ze niet de enige is. Ik ga het opgerolde handdoekje eens proberen, en volhouden dus maar. Ik hoop dat ze het snel zal gaan doen.
     
  11. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan tilde zijn hoofd twee weken geleden ineens op, terwijl hij het daarvoor nog nooit had gedaan. Hij deed dat precies toen hij bij het cb op het kussen lag bij de kinderarts. Uitslover ;)!

    Alle kinderen doen de dingen in hun eigen tempo, dus spiegel jouw kind niet teveel aan andere kinderen.

    Groetjes, Wendy
     
  12. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    heel herkenbaar hoor Alkievalkie!
    Ferron deed het ook pas met 4 a 5 maanden!
    Vond hem ook erg laat, en heel toevallig was hij ook 5 weken te vroeg, weet niet of het toeval is, maar merkte wel dat leeftijdsgenootjes die "normaal" waren geboren het eerder konden!
    Nu is het een makkie voor hem hoor, komt goed!
     
  13. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn is ook 5 weken te vroeg geboren. Ik ben aan het leren om me niet te veel op andere baby's te concentreren met wat hun (al) kunnen. Glenn volgt zijn eigen lijntje, krijgt 1x per week thuis fysio en hij is nét als andere baby's uniek!
     
  14. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Tja dat is waar hoor. Ze hebben allemaal hun eigen tempo en dat ze 5 weken te vroeg is geboren zal daar ook wel in mee spelen. Maar vind het soms moeilijk om dat voor ogen te blijven houden en te zien of horen dat andere kindjes van dezelde leeftijd het wel doen. Maar dat ligt aan Mama.

    Bedankt voor de antwoorden hoor.

    Yvonne
     
  15. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie tilt haar hoofd alleen hoog op als we haar armpjes wat verder onder haar buikje schuiven (handjes tegen elkaar aan). Dan vind ze het ook leuk! Misschien ook eens proberen?
     
  16. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    M'n jongste had dat ook (geboren op 35.6 weken) en huilde als we oefenden.
    Bleek dan een blokkage te zijn in z'n nekje door de te snelle bevalling.
    We zijn ermee naar een chiropractor geweest (kraker in de volksmond) en probleem was opgelost.
    Zag er wel héél eng uit, had nooit kunnen denken dat een nekje zo vér kon draaien en uitrekken :confused:
    Deed helemaal geen pijn en je zag echt dat m'n jongen opgelucht was.
    Sindsdien ook geen huilbuien meer gehad als ie in z'n bedje lag (was een echte huilbaby, kwam dus door die blokkage).
    Als ik bij deze ukkepuk ondervind dat ie vaak huilt, breng ik zeker en vast een bezoekje aan de chiropractor, je weet nooit
     
  17. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Die van mij blijft ook gewoon liggen of huilen, nou is wel nog jong, maar weet eigenlijk niet vanaf hoeveel maanden ze dat ongeveer moeten kunnen.
     
  18. christina

    christina Niet meer actief

    tip neem eens contact op met een osteopaat. Soms zit er een blokade in het nekje, dan vinden kindjes het niet fijn om hoofdje op te tillen en ook vinden ze het niet fijn als je aan het nekje zit met bijv. aankleden wassen ed. Vaak kan zo'n osteopaat veel goede dingen doen. Ik ben ook geweest en ik had binnen 48 uur een heel ander kind. Mijn verzekering heeft het gewoon vergoed.
     
  19. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Wel ja christina, osteopaat is bij ons een chiropractor ;)
    Wordt idd vergoed door verzekering en je hebt een nieuw kind (bij wijze van spreken)
     
  20. christina

    christina Niet meer actief

    oh dat wist ik niet, ik heb altijd gedacht dat de osteopaat mbt masserren doet en de chiropraktor mbt kraken. Ja mijn dochter is nu de rust hem zelve. Ik ben er geweest omdat ze niet goed meer dronk, veel kramjes had en het niet meer fijn vond om de fles te drinken in mijn armen, de osteopaat had een disfunctie/ lees blokkade ontdekt aan de linkerkant van haar nekje/schedeltje, ze kon ook minder goed draaien met haar hoofdje en is een beetje aan het masseren gegaan. Na een half uur zei hij het is goed zo. Geloof het of niet ze heeft eerst even moeten wennen aan haar nieuwe houding en binnen 48 uur had ik een heel ander kind, zo rustig en drinkt weer goed, kan hoofdje goed draaien. Optillen kon ze eigelijk altijd al goed, al vanaf dat ze volgens mij nog geen 2 weken oud was. Ik ben echt blij dat ik ben geweest, want nadat we er geweest waren kon ze opeens veel meer! Bij een volgende ga ik zeker preventief er al naar toe. Ik ben heel tevreden en mijn dochter ook!
     

Deel Deze Pagina