Baby toch fles geven bij het niet eten van groente?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marriedgirl, 24 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Mijn zoontje is 6,5 maand en heeft momenteel dit schema:

7:00 fles 180+6 opvolmelk
    09:30-10:00 fruit
    11:00-11:30 bordje Bambix fijne granen (180+6 opvolgmelk)
    15:00-15:30 groente ca 200 gram (vers of potje)
    19:00-19:30 180+6 opvolgmelk

Tussendoor krijgt ie meestal een soepstengel, rijstewafel en soms wat sterk verdunde diksap.

Hij eet al heel goed vast voedsel, brood ga ik ook mee starten. Alleen is meneer nogal kieskeurig, mijn versgemaakte prakjes moet ie niet! Potjes eet hij zo op, geen probleem. Ik denk dat het aan de substantie ligt, de versgemaakte dingen zijn wat grover gepureerd.

Mijn vraag: als hij zijn groente niet zo goed eet, moet ik m dan alsnog een (klein) flesje na geven? De groente is een paar weken geleden ipv de 4e fles gekomen, en wil dat ook eigenlijk graag zo houden...

2. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zou gewoon helemaal stoppen met potjes. Potjes zijn best, voor een keertje, zolang het het gewone eten niet in de weg zit. Maar blijkbaar is een potje zijn standaard geworden, en krijg je straks alleen maar meer en meer moeite om hem aan het gewone eten te krijgen.
    Als ik jou was zou ik alleen maar verse groente aanbieden en dan inderdaad een flesje geven als hij niks/weinig eet.

3. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik was daar inderdaad al mee bezig, en merk dat ie steeds wel een paar hapjes meer eet. Ik meng het nu met wat opvolgmelk en dan gaat t al beter, wat een figuur he! ;)
    Potjes heb ik wel in huis omdat het soms gewoon heel handig is om mee te nemen of om eens af te wisselen. Over een tijdje gewoon hele stukken aan gaan bieden lijkt me een nog betere oplossing, maar merkte dat hij daar nog wat moeite mee heeft.

4. Rombely

Rombely Niet meer actief

Kan je jouw eten niet helemaal pureren? Bij mijn dochter was ik altijd makkelijk, die had van die periodes dat ze of potjes of vers at, best vond ik het en na een paar dagen / weekjes het andere weer aanbieden en dan wou ze dat weer wel. Mijn zoontje is nu bijna 7 mnd, als we ergens anders zijn rond etenstijd dan geef ik hem daar een flesje in plaats van groente. Hij is dan zo afgeleid dat het een grote knoeiboel wordt en krijgt er toch geen hap van binnen. Liever geen gefrusteerde mama en kind, dus dan maar gewoon wat melk. Ik blijf wel onder de 1 l per dag, maar dat red jij ook makkelijk.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tegen de tijd dat grote mensen hun groente eten in de avond zijn veel baby's gewoon al te moe om 'moeilijk te doen'. Vandaar dat ze dan vaak alleen maar borst, fles of een beetje puree willen.
    Is er geen ander tijdstip op de dag waar je je kind echt groente kunt laten eten (en dan geen potjes), zodat jullie avondmaaltijd rustig verloopt voor iedereen: kind eet een hapje als het zin heeft, en krijgt anders gewoon een lekkere fles.

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Maar hij krijgt om 15.00/15.30 groente toch? Of zie ik dat verkeerd?
    Ik deed vaak ook mengen met melk destijds met mijn zoontje. En idd event. aanvullen met een klein flesje. Hij gaat er vanzelf aan wennen en meer van eten.

Deel Deze Pagina