Ik schreef al eerder over het p100 buikje (benen en hoofdje iets onder gemiddelde) en na de test van vanmorgen is het dan duidelijk. Nu nuchtere waarde was 5.3 en na twee uur inclusief suikerdrankje 9.2 Krijg morgen of overmorgen bericht van de diëtiste en hopelijk krijg ik het nog onder controle. Ben nu 31,5 weken dus wel al ver. Wie heeft hier ervaring mee? En wat als het niet lukt? Is het dan meteen insuline spuiten? Ik krijg in week 39 al een geplande sectio maar lees dat soms kindjes al gehaald worden met 38 weken ivm de veiligheid. Liefs!
Wanneer je met dieet je waardes niet binnen de streefwaarden krijgt, zul je inderdaad met insuline starten, vermoed ik. Dieet is normaal gesproken de eerste stap. Hopelijk is dat voldoende! Bij insulinegebruik, leiden ze hier in week 38 in. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!! Veel succes...
Hier destijds exact dezelfde waarden Ik ben onder begeleiding van de diëtist gestart met een dieet/leefregels en dagcurves prikken. Helaas bleek dieet niet voldoende en heb ik een minimale hoeveelheid insuline gespoten. Goed te doen. Mijn zoontje werd ook geschat op formaat je reus. Zou ingeleid worden met 38 weken. Uiteindelijk na 5 dagen inleiding bevallen met een spoedsectio. Maar zoonlief was lang en niks te zwaar 3467 gram.
Herkenbaar... hier ook insuline en daardoor inleiding met oudste (en 2e). Maar hier niet eens lang (50 en 51 cm). Oudste zou heel flink voorlopen op de groei... 3550 gram met 38+1. (Ze hadden hem ruim een kilo zwaarder geschat en toen hjj geboren werd, riepen ze "wat een beer!") 2e 3485 gram met 38+3. Voor hun termijn niet heel klein, maar zeker niet zo fors als voorspeld.
Hier met 16 weken ontdekt. Was na een week al duidelijk dat een dieet niet ging helpen, dus vanaf toen insuline. Later nog een 2e soort insuline erbij. Ik werd inderdaad met 38 weken ingeleid, hij woog 3534 gr.
Mooi gewicht!! Maar was natuurlijk stukje groter als je langer had doorgelopen. Ging het goed met hem?
Jazeker, mijn dochters zijn allebei rond de 41 weken geboren en waren 4 kilo, dus hij zou ook rond dat gewicht uitgekomen zijn denk ik. Hij deed het hartstikke goed hoor, maar je kon wel goed zien dat hij nog niet klaar was om geboren te worden. Hij sliep echt heel veel veel en was veel minder alert dan dochters. Maar ook dat is uiteindelijk goed gekomen haha.
Nee hoor, moet wel zeggen dat ze heel veel flesjes gegeven hebben om de suiker op peil te houden/krijgen? Dat vond ik wel bizar
Hier ook nuchter 5,3. Na het drankje zat ik nog net goed met de waarde. Toch werd er gesproken van zwangerschapsdiabetes. Of een dieet helpt zal er ook aan liggen hoe je eet- en drinkgewoonten nu zijn; zijn er nog producten die veel koolhydraten die je zou kunnen laten liggen? Ik heb ontbijtkoek, crackers, vruchtensappen, en snoep achterwege gelaten (op een enkele keer een snoepje na, maar dus niet zoals voorheen). Daarna was enkel na het avondeten de waarde soms nog te hoog, dus werd er getwijfeld om met insuline te starten. Toen ben ik hoeveelheid aardappelen/pasta/rijst gaan halveren, nu is het wel onder controle. Vk vermoed dat ik het bij mijn zoon ook heb gehad, hij was bij de geboorte met 37 weken bijna 4 kg en 53cm. Nu hebben ze een ks gepland met 39,2w..vind k zelf erg laat, had het liever iets eerder gezien, vooral nu ik hier lees over week 38 ivm veiligheid.. Succes! Ik hoop dat het met een dieet onder controle te krijgen is
Dank voor je reactie!! ja ik lees het ook wel dat kindjes met 38 weken worden gehaald of inleiding maar is dit dan niet alleen als je natuurlijk wilt bevallen? Ivm de grootte? Of is er gevaar voor het kindje om langer in de buik te blijven? Vk doet er erg luchtig over maar heb ook wel Dank voor je berichtje!! Ik lees veel over eerder inleiden vanwege de grootte maar niet of er bijvoorbeeld placenta problemen oid kunnen ontstaan. Had dit artikel gelezen en daar zeggen ze vanaf 38 weken maar waarom staat er dan weer niet bij. Mijn verloskundige doet er nogal luchtig maar zal het donderdag nog eens vragen en anders een mijn gynaecoloog. https://richtlijnendatabase.nl/richtlijn/diabetes_en_zwangerschap/termijn_van_bevallen_voor_vrouw_met_diabetes.html
Hier bleek ik de laatste 2 a 3 weken zwangerschapssuiker te ontwikkelen. Met 30 weken kreeg ik al dat drankje en toen zat het al op het randje maar werd er besloten niets te doen. Met 36 weken bleek mijn suiker wel te hoog maar ik heb geen dieet of iets gevolgd want de afspraak om met 38 weken in te leiden stond al vast. Hier dus met 38 weken ingeleid omdat ze bang waren dat ze anders te groot zou worden. Uiteindelijk woog ze 4 kilo bij de geboorte.
Had je het nog nagevraagd? Ik zie nu dat ik 5,3 had geschreven, maar 't was 5,1. Via bloed afnemen bleek dat te hoog, maar met thuis prikken zit de grens op 5,3 nuchter. (Voor zwangeren) Heb ook even nagevraagd hoe dat dan zat, maar dat had ermee te maken dat ze dat niet hetzelfde kunnen meten blijkbaar.
Nee niet gevraagd ik wacht nu op een telefoontje voor een afspraak bij de gyn dan ga ik het eens vragen.