Hoioi, Ik heb vanavond zonder erbij na te denken mijn vaste recept bij de pizzakoerier bestelt en opgegeten; met tonijn! Ineens kwam t in me op, dat je geen tonijn mag tijdens de zwangerschap.. Zo stom! En ik heb de hele pizza opgegeten.. Zou t veel kwaad kunnen??
Volgens mij mag je geen verse tonijn eten. Tonijn uit blik is geen probleem. Heeft te maken met het kwikgehalte. Denk dat de tonijn op een pizza uit een blikkie komt
Alleen verse tonijn niet, uit een blikje wel. Neem aan dat de pizzaboer er geen verse tonijnmoten op doet
Tonijn is roofvis, dus mee uitkijken. Maar ook vers, mits doorbakken, kan tonijn weinig kwaad. Uit blik al helemaal niet ivm bereiding van de tonijn.
Ik dacht juist dat je geen tonijn uit blik mocht. De verloskundige zei gister trouwens dat ik wel verse tonijn mag en dus ook sushi mag eten, als het maar vers is en bijvoorbeeld niet die bakjes van de ah
Een uitzondering is tonijn uit blik. Daarvan kun je rustig maximaal twee keer per week een klein blikje van nemen tijdens de zwangerschap. Tonijn in blik is namelijk afkomstig van jonge vissen, die minder kwik in hun lichaam hebben. Geen enkel probleem. En idd tonijn (mits) vers is ook geen probleem. Alles met mate
Pff gelukkig! Lijkt mij dat ze tonijn uit blik gebruiken op de pizza. Hij was in ieder geval heerlijk en ik heb ervan genoten hihi! Weer een zorg minder..
Ze zijn niet voor niets bijna uitgestorven ;p Alle tonijn is jong tegenwoordig. Gewoon niet overdrijven en verder lekker genieten.
Tonijn; uit blik of vers, moet je niet eten; teveel aan kwik/metalen en vitamine a. Een keer zal geen kwaad kunnen maar voorlopig even geen vis.