Hallo, Ik ben nu 29 weken zwanger en heb heel vaak harde buiken. Nu heb ik laatst al eens in het weekend de vk gebeld omdat ik een harde buik had die niet wegging en later ook buikpijn kreeg. Alles was goed. Nu gaat m'n hele zwangerschap al niet zo makkelijk : tot 20 weken misselijk geweest en afgevallen, al vroeg bekkeninstabiliteit gekregen en ik kan niet veel meer doen of ik heb al pijn en een harde buik. Maar nu dit. Vannacht werd ik wakker met een verschrikkelijke buikpijn. Ik kon niet draaien en opstaan van de pijn. Ik heb het toen even aangekeken en ben weer gaan slapen. Nu werd ik vanochtend wakker met hetzelfde. Ik kon weer niet opstaan en heb echt tranen gehad van de pijn. Heb toen de vk gebeld maar die zou niet weten wat het moet zijn? Het klinkt niet als weeën en stress heb ik niet gehad, ook niet druk geweest. De pijn is nu weer minder maar komt wel af en toe weer terug. Ik voel de baby wel gewoon. Ze zou straks wel even langskomen om te komen kijken. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik voel me echt niet serieus genomen.
Misschien is het bandenpijn? Dat heb ik snachts ook wel. Voornamelijk bij omdraaien in bed, felle steken in de onderbuik. Als ikdan eenmaal weer goed lig gaat het weer over. Wel vervelend dat je je niet serieus genomen voelt, dat maakt alleen maar onzeker. En mag je best aangeven als de vk straks komt.
Bandenpijn is het denk ik niet. Dat voelt toch als een scherpe pijn bij bijv opstaan enz? Dit is echt aanhoudende pijn. Ga het denk ik ook wel aangeven, heb de hele zwangerschap al veel pijn en alles wordt maar een beetje makkelijk afgedaan.
Ik heb er ook een weekje of 2/3 last van gehad. Vooral als ik ging slapen, dit kwam volgens mijn verloskundige omdat er dan druk komt te staan op bepaalde plekken door de baby. Ik kan me dan ook afentoe amper bewegen en alles lijkt vast te zitten. Overdag was mijn buik gedurende die periode ook erg gevoelig voor allerlei prikkelingen. Volgens mijn vk komt dat bij mij omdat mijn buik iets voorloopt en dus erg zwaar is al voor mijn banden en rug waardoor ik dan ook buikpijn krijg. Waar zit je buikpijn precies?
De buikpijn zit een beetje onderin. Heb nu ook zon zeurende pijn. Wat je voelt als je ongesteld bent. Ik voel de baby wel gewoon schoppen maar maak me dan toch zorgen over wat het is.
Ik heb ook aanhoudende bandenpijn gehad. Een nacht lang pijn gehad, de volgende dag toch naar het werk gegaan. Maar na 10 min weer (huilend) naar huis van de pijn. Bij de vk bleek het bandenpijn te zijn. Dat is er in veel vormen & maten... Nog steeds heb ik ook veel last van mijn banden. Maar ook mn bekken en rug. Zolang ik de baby nog goed voel probeer me nooit teveel druk te maken. Maar als je het niet vertrouwd altijd bellen! Meestal als je het hartje weer even hebt gehoord ben je weer wat gerustgesteld. Dat je je niet serieus genomen voelt zou ik ook zeker aangeven als ze straks komt! Sterkte en probeer je rustig te houden...
Dat heb ik precies zo. Ik heb dit vorige week mijn vk aangewezen en ze zei dat het echt mijn banden zijn die een beetje overbelast zijn door mijn iets wat grotere buik. Het voelt inderdaad als menstruatie achtig, ik vind het ook niet zo prettig en maak me ook soms zorgen. Het komt en gaat hier ook de hele dag door. Wel een teken dat je misschien rustiger aan moet doen ook (misschien doe je dit al). En je zou een ondersteunende buikband kunnen proberen.
Dan zal het waarschijnlijk toch bandenpijn zijn. En ik doe al heel rustig aan omdat ik al veel harde buiken heb enz. en door de bekkeninstabiliteit. Maar daar heb ik wel grote moeite mee, hele dag niks doen is echt niets voor mij. Maar even afwachten wat de vk straks zegt. Bedankt!
Nou verloskundige net geweest, hartje geluisterd alles goed. Bij het indrukken van de buik had ik wel wat pijn, dat zijn idd de banden zei ze. En waarschijnlijk is de baby erg druk wat de pijn veroorzaakt. Ik kreeg ook flinke trappen toen ze het hartje wou luisteren. Gelukkig maar!
Ahh, ja dacht ik wel al hoor. Nou in ieder geval fijn dat je gerust gesteld bent. Warm bad of douche wil ook wel is helpen he. Het liefst een bad als je die hebt. Bij mij ontspant dat die beurse plekken daar wel voor een poosje.