Het viel me deze week een paar keer op dat Lisanne als ze wat ongedurig is met haar vuistje in haar haar grijpt en dan vervolgens er aan gaat trekken. Ze heeft nog niet echt stuur over haar handjes, maar ze maakt vuistjes van haar handen als er iets in zit (zoals nu dus haar haar). Ik haal haar handje dan natuurlijk even daar weg, maar ze heeft soms echt rode plekken op haar hoofd van het getrek. Is dit normaal en wat kan ik er tegen doen? Zou het heel erg vinden als ze haar haren er uit zou trekken.
Ons kindje trekt ook als ze ongeduldig wordt aan haar eigen haar en als ze even niets heeft om vast te pakken, ze gaat ook op haar hoofdhuidje krabben, soms heeft ze helemaal plekjes, zielig. Ik trek haar handje weg, maar ze doet het ook wel es in bed. Geen idee wat ik eraan zou moeten doen. Handschoentjes aan doen, trekt ze toch uit.
Mijn dochtertje doet dat ook al heel lang. Op een gegeven moment ging ze ook echt hard aan haar haren trekken en zaten de losse haartjes gewoon in haar hand. Ik heb het altijd maar genegeerd, als ik er iets aan deed of nee zei, deed ze het alleen maar erger. Tegenwoordig frummelt en draait ze aan haar haar als ze moe is. Haar ene handje op haar hoofd en de andere duim in haar mond. Ze trekt er gelukkig bijna nooit meer aan.