Wipstoel en buikdrager: vanaf wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Zoals de titel al zegt: vanaf wanneer mag een baby in een wipstoel en vanaf wanneer in een buikdrager? Mijn dochter is nu vijf weken. Mag het dan al of is ze nog te klein?

2. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter kon rond zes tot acht weken in de wipstoel, daarvoor viel ze elke keer opzij. De buikdrager kunnen ze vanaf dag 1 in. Vinden ze heerlijk, dicht bij mama op de buik. Wel warm aankleden als het koud is!

3. Draagzak mag vanaf 6 weken. Wipstoeltje hebben wij voor het eerst gebruikt toen Jille ongeveer 2 maanden was. Maar dat maakt verder niet uit, denk ik, want een wipstoeltje kun je helemaal plat maken. Jille ligt nog steeds in zijn wipper, klein beetje rugleuning omhoog.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae heeft vanaf haar eerste week in de wipstoel gelegen, deze kon helemaal plat. In het begin had ze haar dag/nacht ritme omgedraaid en om zelf nog een beetje bewegingsvrijheid te hebben, lag ze snachts afwisselend bij 1 van ons in de armen en in de wipstoel.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    wipstoel vanaf een week of 6 hier (eerder niet gekocht). Toen bleef hij netjes recht liggen. Maar wel in de platste stand.

Voor een buikdrager moeten ze hun hoofdje al redelijk goed omhoog kunnen houden. Ze hebben niet zo heel veel steun daarin. Dus ik zou dat pas vanaf zo'n 6-8 weken doen, of later als het hoofdje nog wiebelig is. ]
    Een draagdoek kunnen ze wel vanaf dag 1 in, omdat je die zo kunt knopen dat het hoofdje ook "vast" ligt.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wipstoel vanaf week 3 ofzo.. vrij snel in ieder geval maar dan wel bijna helemaal plat.
    Buikdrager vanaf een week of 7-8. Ze moeten hiervoor hun hoofdje wel redelijk goed kunnen beheersen.

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    wipstoel kan vrij snel als je er een hebt die helemaal plat kan en een 'verkleiningskussentje' heeft.
    Buikdrager is heel afhankelijk van welk type je hebt, vandaar ook de wisselende antwoorden hier denk ik. Als je een draagdoek hebt, zo'n sling die je op verschillende manieren kan knopen, kan het vanaf dag 1. De meeste andere zijn vanaf 6 weken en sommige zelfs vanaf een paar maanden. Dat moet altijd beschreven staan bij de verpakking van de buikdrager en vaak staat het zelfs op het etiket. Kijk dus even goed na welk type je hebt en vanaf wanneer je die kan gebruiken.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe ligt pas sinds een paar weken goed in de draagzak, terwijl ie al 6 kilo is. Daarvoor vond ik hem echt te klein.
    De wipper gebruik ik ook pas sinds een maandje wat meer.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Je merkt vanzelf wel wanneer jij er een prettig gevoel bij hebt.

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier zowel draagzak als wipper van Babybjorn gehad en daar mocht ie vanaf 3,5 kilo in... dat duurde bij Thomas heel lang aangezien hij met 31 weken en 5 dagen en 1820 gram was geboren. Toen hij thuis kwam was hij iets van 2200 of 2300 gram, dus wij hebben er echt op zitten wachten! ;)

Deel Deze Pagina