Hoe staan jullie hier tegenover? Ik heb deze maand als proef een maand 'baby-tv' aangeschaft via interactieve tv. Mijn zoontje vind het helemaal leuk als ik hem in de wipstoel zet voor de tv. Maar nu is mijn vraag: is dit slecht? Ik weet wel dat je kindjes als ze wat ouder zijn, niet te veel tv moet laten kijken. Wij vinden het ook belangrijk dat onze kindjes later lekker veel buiten spelen enz. En niet steeds hangen achter de tv. Ik vraag me dus af of andere moeders hun kindjes ook wel eens voor de tv zetten? Overigens doe ik dat 15-20 minuutjes of zo, dus niet de hele tijd dat hij wakker is.
Lekker laten zitten, een kindje heeft ook zijn rustmomenten nodig in afwisseling met spelen. Hier zitten de kids standaard even babytv te kijken als ik eten aan het koken ben. Vinden ze heerlijk na 2 uur spelen.
Alleen wanneer ik mijn handen vrij wil hebben en Jasmijn jammert. 2 a 3 keer per dag en idd. niet langer dan 10 min.
Mijn dochter vind tv kijken geweldig! Heb een hele serie van babytv dvd's. Meestal kijkt ze een half uurtje tv bij het ontbijt. En een uurtje voordat ze naar bed gaat. In dat uurtje krijgt ze trouwens ook haar avond eten. Tijdens tv kijken komt ze altijd helemaal tot rust dus vandaar dat ik het meestal voor haar slaapjes even aanzet. Of het kwaad kan weet ik niet..Zolang ze niet te vaak en niet te dicht erop zitten zal het wel meevallen denk ik. Ze leren ook dingen van wat ze op babytv laten zien toch
ik vind babytv niet zo... maar mijn zontje kijkt ongeveer vanaf 11/12 mnd graag naar bumba, hoelahoep, zandkasteel, samson en gert, big&betsy....dus alles met dieren en echte mensen/poppen.... maar echt tekenfilms ben ik zelf niet zo'n fan van, dus stimuleer dat niet zo..maar goed het zijn allemaal 5 min filmpjes of kwartiertje...en elke dag wat kijken mag van mij wel...vind ie super relaxed even met zn ontbijtje of met een tussendoortje op zn stoeltje.. tegenwoordig wordt hier tiktak filmpjes gekeken op youtube...vind ie geweldig
Noa vindt babytv helemaal het einde. Ze komt nu zelfs af en toe met de afstandsbediening aanzetten haha. We hebben hier elke dag wel momentje van televisie kijken. Vaak in de ochtend half uurtje en in de middag tijdens het koken een half uurtje. Ik zie er geen kwaad in, kijk zelf ook graag televisie .
Ik zet het hier ook af en toe aan voor Mara. Niet de hele dag, maar dan staat er vaak een zender met videoclips op. Ze speelt ook veel op een dag, dus zit niet constant naar de tv te kijken. Soms staat hij ook wel helemaal uit hoor.
Als ik aan het koken ben, en hij is jengelig zet ik hem ook zo een 10-15 min even in de wipstoel voor baby tv ( 2x per week of zo) Hij vind sommige filmpjes echt helemaal geweldig. Tevens voetbal en formule 1 kijkt hij ook graag
Je hebt mijn filmpje op FB gezien als ik echt even mijn handen vrij wil en mevrouw is niet te genieten gaat bij mij de tv aan. Wat zij erg leuk vind is disney junior en dan voor het mickey mouse clubhuis.
Ik heb geen Baby TV maar mijn zoontje kijkt best vaak naar Bumba fimpljes op YouTube. Max een half uurtje per dag. Hij vind het geweldig
Mijn dochter is 3,5 maand en ze vindt het prachtig om op mijn schoot te zitten en even naar de TV te kijken. Doe het niet te lang en eigenlijk alleen 's avonds. Het maakt wel uit waar ze naar kijkt, ze werd bijvoorbeeld helemaal wild van vreugde toen Bob de Bouwer op stond
Zijn er dan behalve baby tv nog meer zenders die leuk zijn? Sesamstraat, ketnet enz. dat staat hier ook wel eens op. Maar waar kun je bijv. bumba of bob de bouwer vinden? Ik ben er nog niet zo in thuis
Mijn zoon van nu net een jaar vind het ook leuk om af en toe naar dora of pieter post te kijken. Ik zet een paar keer per week een aflevering op. Omdat ze daar toch wel wat van leren en omdat hij het leuk vindt, maar ook omdat ik dan inderdaad af en toe even rustig kan koken. Wel let ik er op dat de tv niet aanstaat als hij aan het spelen is. Het schijnt dat ze dan erg snel afgeleid zijn en zich niet kunnen concentreren op hun spel... Dus als ik zelf tv wil kijken doe ik dat meestal als hij op bed ligt...
Ik vind een tv niet geschikt voor die kleintjes en ze keken op die leeftijd nooit tv. Al keek zoonlief wel eerder dan dochter omdat zij wel mag kijken. Ze mag elke avond een half uurtje kijken, maar vaak houdt ze het weer snel voor gezien en gaat weer wat doen of ze kijkt helemaal niet. Slecht zal het niet zijn met 10 minuutjes per dag, maar ik ken ook kinderen die zo`n beetje de heel dag de tv aan hebben staan. Ik kijk zelf ook maar heel weinig tv en vind tv ook niet ontspannen zeker niet voor die kleintjes al die flitsende beelden.
allemaal op zappelin op 3.."de wereld is mooi" "kindertijd" hier staat wel vaker de tv gewoon aan, maar niet heel de dag op kidnerzenders...muziekzenders vind hij ook leuk...ook de radio functie staat vaak aan
ons zoontje is erg druk en beweegelijk....alleen met baby tv lukt het om hem even een rust momentje te geven een half uurtje per dag hij herkend de filnpjes en bij de filmpjed die hij het leukste vind begint hij bij de.begintune al enthousiast te trappelen en lachen
Die van ons vindt alleen 'Uki' leuk Laat haar tv kijken tijdens het koken, maar helaas heeft ze het binnen een paar minuten wel gezien en komt dan weer bij mama bedelen voor eten heb een klein hongerlapje hier
evy kijkt hier vaak even baby einstein..als we gaan eten want dat is altijd een moment dat ze gaat jammeren! en we vinden een rustig eet moment voor onze zoon ook wel belangrijk. Veder kijkt mijn zoon ook gewoon tv vaak even s,ochtens zoals hoelahoep enz. of als ie ziek of moe is. Hij vind tv erg leuk maar is ook net zo lief buiten. Maar hij speelt ook memory op de tablet enz gewoon alles met mate. Ik ga ook dagelijks buiten spelen met hem. kijk zolang je je kind maar niet 24 uur per dag achter de tv zet is er toch niets aan de hand
Ik laat Thijs soms ook baby tv kijken. toen hij nog kleiner was deed ik hem idd in de wipstoel, hij had reflux dus in de wipstoel zitten hielp om het eten binnen te houden. maar ja, dat vond ie wel een beetje saai dus zette ik hem soms voor baby tv voor een kwartiertje. Nu kijk is het soms samen met hem als hij erg onrustig is of als ik zijn nagels moet knippen. werkt prima!