baby tv laten kijken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier zet ik de kleine man alleen bewust voor de tv als ik oefeningen met hem doe voor zijn nekspieren. Het is dan beter dat hij zijn hoofd recht vooruit houd en dat lukt met de tv :D

Verder heb ik meestal de radio aan overdag, en begin van de avond tv aan, maar niet iets speciaals voor babies. D vind spelen en 'stiekem-aan-dingen-zitten-waar-hij-niet-aan-mag-zitten' veel leuker dan de tv ;) :D

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik vind dat je gelijk hebt hoor! Lucas zit misschien 2x10 min voor de tv. En de tv staat hier soms overdag en begin avond ook aan. Tja, daar krijgt hij wel wat van mee, meer we zijn veel meer op de dag bezig met hem te stimuleren, te spelen, lekker te wandelen, in de box, op het kleed, in de wipper, enz. Maar alle geluidjes, kleurtjes en bewegingen vind hij gewoon helemaal geweldig!
    overigens keek ik vroeger zelf als tiener veel naar de bbc, en naar nat-geographic en daar is mijn liefde voor de engelse taal voor ontstaan! Het is dus soms ook wel leerzaam.

Maar ik was gewoon benieuwd hoe anderen er over denken, de meningen zijn dus wel aardig verdeeld!

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

als ik mijn handen vrij wil hebben tijdens het eten dan zet ik haar in haar kinderstoel met een koekje en drinken. Dan youtube en bumba, hopla.
    Babytv kijken we alleen op zondagochtend. Dan ontbijten pap en mam nogal lang en ze vindt het leuk om erbij te zitten, maar als het te lang duurt mag ze ff tv kijken. Verder kijken we heel weinig tv. Wij hebben savonds zelf de tv ook bijna niet aan. Meestal hebben we de radio aan. Ons meisje is dan ook dol op muziek.

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier ook een babytv fan!;)
    vooral Oliver en tricky track vind ie geweldig! Oliver en tulli heeft ie ook op zijn verjaardagstaart gekregen.:D

De babychef vinden manlief en ik echt vreselijk irritant. brrr....(dat blijft ook zo in je hoofd hangen.) Als die toevallig sochtends bij het ontbijt langskomt, gaat ie over naar JimJam, die kleipoppetjes mio mao vind Collin ook erg leuk!

Meestal is Collin het zelf snel zat en gaat ie lekker verder spelen. dan zet ik de radio aan.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wordt weleens tv gekeken ja.. Jongste kijkt mee met de oudste naar KRO Kindertijd en Sesamstraat doordeweeks en in het weekend staat nog weleens even BabyTV aan of iets dergelijks. Maar verder zet ik overdag een leuke kinderradiozender aan: wat ze beiden geweldig vinden!

6. fafa

fafa Niet meer actief

met een kind dat nog wel in haar mama-hang fase is maar niet meer in haar overdagse-dutjes fase (betekent: 12 uur achter elkaar een kind aan je been) is 20 minuten sesamstraat af en toe een verademing, hoor ;)

Ook al heb ik eens gelezen dat ieder uur tv per dag dat ze voor hun 3e verjaardag kijken 10% meer kans op concentratiestoornissen op latere leeftijd oplevert :(

Dus idealiter zou ik het ook niet doen... maar papa en mama willen ook zelfgekookt eten eten, en mevrouw vindt in de kinderstoel in de keuken zitten ook maar voor 10 minuten leuk, en in die tijd heb ik geen fatsoenlijke maaltijd in elkaar gedraaid ;)

Deel Deze Pagina