Baby tv laten kijken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamamijn, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Ik heb een app op de iPad met baby tv. Aan het einde van de dag als ik met het eten bezig ben zet ik haar wel eens in de wipstoel of kinderstoel voor de iPad om haar een filmpje van bijv. Boemba of zandkastelen te laten kijken. Ze is dan een beetje uitgespeeld in de box of kleed en moet toch voor het eten zorgen, maar soms denk ik wel, je bent nog maar 9 maandjes oud en nu al voor de tv...

Laten jullie je baby ook wel tv kijken?

Ze vind boemba trouwens helemaal geweldig :D

2. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik heb de tv wel eens aan staan als hij er ook bij is, maar dan probeer ik zoveel mogelijk dat hij de tv niet ziet of hem ervan af leidt. Ik zet in ieder geval niks voor baby's/kinderen ook en wil eigenlijk ook niet dat hij de komende jaren tv kijkt.

3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Als ze het leuk vindt en er even stil door is, prima toch ;)
    Misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord, maar ach.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier zit ze ook wel eens voor de tv als ik aan het koken ben.

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ja hoor hier ook, zie het kwaad er niet van!
    Het is niet zo dat nathan de hele dag Bumba kijkt ofzo en het zijn kindvriendelijk programma's

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier in de ochtend staat KRO kindertijd erop voor Max 30 min en in de avond Sesamstraat... Mag best..
    Daar leren ze ook van

Zelfs 5 min iPad tijd hier... Om op de piano of giggle gang spelen...

7. Melief

Melief Niet meer actief

Mijn dochter zit regelmatig even achter de tv als ik aan het koken ben!

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dus :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,2 KB
      Weergaven:
      31
  9. Koon

Koon Niet meer actief

Ja hoor, tv kijken is onderdeel van het leven dus dat hoort erbij. Vinden wij. Ik zie er totaal niets verkeerds in.
    Als tv kijken al pedagogisch onverantwoord wordt beschouwd...

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Onze man vind baby tv he-le-maal geweldig!
    Begint er bij te schaterlachen vooral het liedje met de cijfers.
    Dus ja, hier zit de kleine pedagogisch onverantwoord in de namiddag even voor de tv.

* duikt weg voor de opvoedpolitie*

11. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Haha wat leuk! Mijn kleine meid wordt ook het meest vrolijk van de cijfers!

Ik vind tv-kijken bij de opvoeding horen..ze leren er heel veel van! Uiteraard niet de hele dag maar voor een half uurtje ofzo kan her best.

12. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    ja hier ook hoor, maar heb er nog een van 16 en 13, dus tv staat toch veel aan

13. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hier kijkt de kleine ook wel eens BabyTV hoor, vindt ze prachtig! En soms kijkt ze een stukje GTST mee als ze wat laat is en nog even de voeding moet laten zakken ;)

En ik ben pedagoog :D

14. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook, een uur per week vermoed ik.
    Als ik ga stofzuigen en dweilen parkeer ik haar voor Bumba, ze vind het geweldig

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier begon hij het pas na 1 jaar leuk te vinden.
    Hij kijkt graag naar de teletubbies en het zandkasteel maar bumba is de max!
    Hij doet helemaal mee met bumba. Roept mee "uumbwa" en "neeeee eeee eeeee" haha

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wij hebben het met D. niet gedaan. Hij heeft tot 2 jaar nooit tv gekeken, ondertussen wel. Met een volgende kindje ontkom je er minder goed aan maar ik sluit niet uit dat D. zich dan maar moet aanpassen.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nee vind een tv..en al helemaal een i pad niks voor baby's.
    Vind het echt vreemd om een baby al bewust voor de tv te zetten, een baby kan op zoveel andere manieren leren.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter heeft tot 14 maand eigenlijk bijna nooit tv gekeken. Ze was er niet in geïnteresseerd, maar ik vond het ook niet nodig. Voor een baby is kijken naar eender wat een avontuur, dat hoeft zeker geen tv te zijn.

En ik wil helemaal niet belerend of veroordelend zijn, want ieder doet wat ie wil en ik ga er ook van uit dat niemand zijn baby uren voor tv zet. Maar de reden waarom het afgeraden wordt, is omdat het bewezen is dat tv een grote impact heeft op de hersenontwikkeling van een baby. Dus "ze leren er veel van" vind ik dan maar een raar argument.

19. Username

Username Niet meer actief

Helemaal eens met Shakes.

Dochter heeft pas kort geleden voor t eerst tv gekeken. Ze is nu bijna een jaar oud en ik denk dat ze misschien 3x 5 min tv heeft gekeken.

20. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    #20 Mammamuis, 15 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
    Babymuis zit elke morgen een 20 minuutjes voor de tv in zijn wipstoel. Na de ochtendvoeding zijn de teletubbies er voor en dat vindt hij erg leuk. En op deze manier kan ik rustig de ontbijtboel opruimen en even een kopje koffie maken.
    Ik zie er helemaal geen kwaad in. Het is niet dat hij begrijpt wat er voor is maar hij ziet mooie kleurtjes die bewegen en dat vindt hij leuk. Volgens mij is het hetzelfde effect als zo'n baby projectielamp voor op het plafond. Hij zit niet te dichtbij, geluid staat nooit hard en het duurt nooit lang. Het is hier onderdeel van het ochtendritueel.
    Er wordt hier in huis tv gekeken dus zal Babymuis er altijd wel wat van meekrijgen en ik vind dat onderdeel van het leven.

Deel Deze Pagina