Mijn baby is nu 3 maanden en slaapt nog steeds regelmatig in mijn armen. De eerste 3 weken hebben we de wieg eigenlijk sowieso niet geprobeerd. Inmiddels gaat het de meeste nachten goed en soms ook niet, dan ligt ze dus lekker tegen me aan. Zo krijgen we allemaal nog de meeste slaap. Mij heeft het heel erg geholpen om en te bedenken dit gaat over, deze periode dat ze dit wil is maar zo kort en het, hoe simpel dit ook klinkt, te accepteren. Juist die acceptatie maakt het prima haalbaar. En ook hier slaapt ze veel in de draagdoek inderdaad. Maar overdag slapen kan sowieso niet, er loopt een peuter rond die al een jaar geen middag dutje doet. Dus de nachten moet ik het van hebben. En dan heb ik dus niet de energie om in het leren slapen in eigen wieg te stoppen.
Neem even de tijd om je doek te knopen, dat kan je op termijn veel opleveren. Hier ook een lieve plakbaby, overdag sliep ze gewoon op mij of in de kinderwagen of draagzak, als het maar in de buurt was! Wat bij ons snachts goed hielp was een slaapzak aan, dan viel ze na de bv bij mij in slaap en kon ik haar zo in de wieg leggen. Sinds een maand of twee slaapt ze overdag in haar eigen bed, eerst hielden we haar handje vast tot ze sliep, nu kan ze zelf meestal in slaap vallen! Geef toe aan de behoeften van je baby, dat kan iedereen rust geven. Oow wat hier ook hielp was toch een ritme in de BV en als ze vaker kwam dan kreeg ze die op verzoek!
Ik heb een rocker aangeschaft van Tiny love, een schommelstoel die je kunt verzetten en dan wordt het een wiegje. Wel duur, ik heb hem zelf op marktplaats gelukkig gevonden, maar ik heb sinds dit ding mijn leven gedeeltelijk terug. Al het andere geprobeerd, maar verder werkte alleen op mij of op mijn man slapen. Draagdoek vindt ze afgrijselijk, inbakeren wordt ze hysterisch van. Nu kan ik haar in de rocker stoppen en dan zet ik hem op vibratiestand waardoor ze eerst ontspant en vaak ook in slaap valt. Als ze niet in slaap valt helpt het ding haar toch om genoeg te ontspannen zodat ik even een half uurtje wat dingen kan doen. We hebben er een ander matrasje in gelegd zodat het ook geschikt is om 's nachts in te slapen en dat gaat eigenlijk altijd goed. 's Nachts slaapt ze sowieso beter dan overdag.
Mijn baby is nu 7 weken en slaapt nogsteeds in mn armen, de middelste was precies hetzelfde ontzettend mamahonger, ik heb gelukkig geen probleem met inslaap vallen met de baby op of bij me, wel begon ik het vervelend te vinden dat ik nergens aan toe kom qua huishouden dus heb ik dr tegenwoordig hele dagen in de draagdoek hangen, baby blij mama blij. En uiteindelijk gaan ze ookwel uit zichzelf slapen, het ene kindje heeft gewoon langer nodig dan het andere.