Baby twee wk, wanneer in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Net na borstvoeding of ervoor? Baby slaapt vrijwel alleen nog maar en uiteraard nog geen ritme.. Wat is wijsheid?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Wij hebben "geleerd" dat het tijdstip niet uitmaakt, maar dat het alleen niet zo geschikt is om direct na een voeding te doen.
    Dus dan wordt het voor een voeding! Mijn ervaring is wel dat je het ook weer niet vlak voor een voeding moet doen omdat ze dan misschien honger krijgen tijdens het badje en dat het dan niet zo relaxed badderen meer is ;)

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier juist altijd net (lees: circa 20 minuten) na de voeding, dan was ze lekker tevreden en dat betekende dus dat ze niet huilde bij het afdrogen/aankleden. Ze ligt dan heerlijk even in bad te dobberen, ik kleed haar aan en daarna leg ik haar lekker weg en gaat ze slapen. Heerlijk! :)

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NIet net na, dan komt de melk er weer uit. Even er voor is fijner, kun je daarna lekker roezelig de baby aanleggen :)

5. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

30 mei 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben aangehouden wat de kraamverzorgster deed; een borst voeding dan in bad en daarna de andere borst. Dus tussen het voeden door.
    Dan had ze geen honger maar zat ook niet propvol tijdens het badje.

6. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Je leest het, per kindje heel verschillend. De een wil met een volle maag de ander met een lege maag. Hier is het bad helemaal geen succes. Alles opgetuigd, emmers water gesjouwd en dan een gillend kind. Ze gaat nu meestal met papa douchen :) Succes met ontdekken wat voor jou kindje werkt!

7. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    Ik gaf flesvoeding maar begon een half uur voor de voeding met het badritueel. Dan na het badje lekker eten en door naar bed. De eerste weken sliep ze daardoor als een roos! ik denk wel dat het bij ieder kindje anders is dus misschien uitproberen wat voor jullie het beste werkt. Succes!

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij deden (en nog steeds) voor de voeding. Na wel eens gedaan, maar dan komt de melk zo weer in het badje. Nu weet meneer dat na het badje mama's borst komt, en hoewel het voor het badje dikke pret is, is het na het badje huilen... Maar aan de borst valt hij dan in slaap en leg ik hem zo weg;)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier maakt het niet uit voor of na een voeding, ik kijk vaak even wanneer hij wakker is. Of als ik hem wakker hoor worden dan snel het badje klaarzetten, baby kort in bad en daarna voeden. Of juist eventjes na een voeding, dan moet ik hem soms wel een beetje wakker houden en gaat hij daarna lekker slapen. Hij spuugt eigenlijk niet van de voeding en dan in bad. Doet je baby dat wel, dan dus voor het voeden.

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    en vooral niet elke dag in bad willen doen. Die tijd komt vanzelf. Laat lekker slapen en je zal zien dat er binnen 1 a 2 weken vanzelf meer tijd is dat je ukkie wakker is en je dus een badje kan doen.

het mooist is vlak voor een voeding, maar je moet uitkijken dat ze dan niet te moe worden om nog goed te kunnen drinken.

11. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Hier meer succes na de voeding. Vooral al ze de voeding niet helemaal heeft opgedronken want dan drinkt ze het laatste beetje na het bad en slaapt ze heerlijk. Voor een voeding was ze vooral toen ze zo klein was erg huilerig vooral onder het aankleden en als ik haar dan de voeding gaf was ze bijna te moe om te drinken.

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik deed 1 borst dan in bad en daarna de andere borst!! vond t een uitvinging; gerustgesteld in bad en gerustgesteld na aankleden.
    Als we met zijn 2e waren voedde ik vaak met haar in bad

Deel Deze Pagina