Mijn zoontje van 3 maanden is de ideale baby: slaapt goed, is de hele dag tevreden en vrolijk en huilt misschien een kwartiertje per dag. Mogen dus echt niet klagen. Het lijkt alleen wel alsof hij bijna nooit honger heeft. Bij zijn geboorte was hij een flinke baby (ruim 8 pond en 56 cm), maar een grote eetlust heeft hij niet. Hij groeit heel erg goed, dus dat is het probleem ook niet. Van mijn dochter ben ik gewend dat ze echt om de 3 a 4 uur kwam en heel dr fles leegdronk. Zoonlief drinkt nu ongeveer 700 ml per dag, met moeite. Hij komt nooit zelf voor zn fles, behalve snachts. Voor jullie idee het schema van gisteren: snachts 4:00 uur - 100 cc, 07:00 uur wakker en wilde zn fles niet, 10:00 uur - 150 cc, 14:00 uur 130 cc, 18:00 uur 150 cc, 22:00 uur 150 cc. De enige fles waar hij echt voor komt, is de nachtfles. Niet zo gek, want overdag eet ie weinig. Meer dan 150 hoef ik echt niet te proberen, hij drinkt echt max 150 cc. Ik heb al nieuwe spenen geprobeerd, met verschillende gaatjes, andere voeding (misschien niet lekker)... Ik snap er niet zoveel van. Zijn er meer kindjes met een lage eetlust? Hij is supersterk, levendig, echt niet ziek en heel vrolijk, dus last heeft ie er niet van
Mijn dochtertje doet precies hetzelfde. Eet overdag niet zo goed en komt dan 's nachts voor een voeding die ze in een paar minuten tijd naar binnen klokt... Soms slaapt ze ook weleens door, maar als ze dan 's ochtends wakker wordt wil ze de ochtendvoeding niet . Ze groeit prima, dus ik laat haar het maar lekker zelf bepalen. Zolang ze goed poepen, plassen en groeien is het goed, zeiden ze tegen mij op het CB.
Ja dat heb ik ook, zolang ie goed groeit en tevreden is, vind ik het prima. Maar toch raar... Tot nu toe heeft ie vandaag 2x 150 gedronken. Dat haalt ie dan vanavond en vannacht wel weer een beetje in, maar hij heeft gewoon echt geen honger. En de hele dag vrolijk geweest, super geslapen... Het zal wel goed zijn
hier zelfde dochter 2 maand en drinkt ook niet zoveel zou tussend e 660 en 820 cc moeten zitten van KA deze week haalde ze 640 en gisteren nog eens de 700cc. ze is deze week ook afgevallen. kan het er niet aaningieten zij zou 5 flessen 150/5 moeten ze krijgt 6 flessen 120/4 die dus nooit leeg zijn. ze drinkt tussen de 80 cc en 120 cc ( dus blijfta ltijd wel wat in. gr
Ons zoontje dronk een tijdje terug ineens minder. Heb toen aan het cb gevraagd wat het minimum was wat hij mogt drinken. Zij gaf aan dat dat ten eerste heel moeilijk te zeggen was omdat elk kindje anders is. Maar zolang hij/zij allert is ,voldoende poep en plas luiers heeft je niet zo snel zorgen hoeft te maken. Moet niet ineens natuurlijk drastisch weinig zijn he
Mijn zoon deed dit ook, het enige verschil is dat hij ook niet voor een nachtvoeding kwam. Wij hebben hem na 5 dagen al geen nachtvoeding meer gegeven, want hij groeide goed en hij kwam er niet voor. Wat hier goed werkte was niet om de 3/4 uur een fles, maar pas na 5 uur een fles. Er lijkt een lange tijd tussen te zitten en dat is natuurlijk ook zo, maar hij dronk dan per keer meer en had op die manier aan het einde van de dag wel meer voeding binnen..
Ik laat hem sowieso liggen als hij slaapt, dus ik biedt inderdaad soms de flesjes om de 5 a 6 uur aan. En dan nog wil hij niet. Het gebeurd ook dat ie snachts om 3 uur voor zijn fles komt, dan drinkt ie meestal 120cc op en dan wil ie de volgende dag pas om 10 uur eten. Zit dan 7 uur tussen. Hij zit nu op 450 cc en hij 'moet' pas om 11 uur weer de fles. Ik vind t maar weinig. Maar het is een flinke kerel dus het zal allemaal wel loslopen. In ieder geval fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die weinig eten zonder aanwijsbare reden!