Wat zijn echte must mbt de baby uitzet? Vind het nogal lastig kiezen tussen de grote hoeveelheid producten die worden aangeboden! Wipstoeltje, box, speelkleed met boog, ga zo maar door. Wat zijn volgens de ervaren moeders onder ons echte handige dingen die niet mogen ontbreken bij de baby uitzet..? Het is ons eerste kindje dus moeten alles nog kopen. Willen ook wat dingetjes tweedehands gaan aanschaffen waarschijnlijk.
hydrofieldoeken... daar kan je er in mijn ogen nooit teveel van hebben En wat je jezelf altijd moet bedenken bij elke aankoop: de baby-business speelt heel erg op je emoties en angsten in. Dus zullen ze je altijd proberen te laten geloven dat je hun artikel nodig hebt voor de veiligheid of om je kindje gelukkig te maken.... Maar eigenlijk heeft een kindje vooral warmte, slaap, voeding, hygiene en knuffels nodig.... De rest is allemaal bijzaak. Speelgoed bijvoorbeeld is allemaal heel leuk, maar ons zoontje vermaakt zich ook prima als we bijvoorbeeld foldertjes gaan scheuren of als hij een brillenkoker van alle kanten kan bekijken
Hihi, idd dat is zo. Aanschaf wordt iig natuurlijk een baby bedje, eventueel een commode als we geen andere handige ladenkast hebben waar het ook op kan, maar twijfel dan aan box/speelkleed/wipstoeltje etc etc. Box lijkt mij zelf super handig maar die zijn lastig te krijgen hier in Spanje. Zijn heel anders dan die in NL.
Als je geen box neemt zou ik sowieso een speelkleed doen, vinden ze geweldig en makkelijk voor jezelf als.je even je handen vrij moet hebben.
Ik vond een box (of andere veilig afgebakende plek) voor een kindje wel een must. Die eerste maanden nog niet zo (meer als slaapplek overdag), maar zodra ze beweeglijker worden en je even naar de wc of iets moet lopen vond ik het heel fijn ze veilig 'weg' te kunnen leggen. Wipstoeltje vond ik hier niet zo nodig, speelkleed hadden we wel. Verder inderdaad hydrofiele doeken!
Ik vind een wipstoeltje ideaal. Sterker nog: het liefst zou ik er twee willen (1 in de badkamer en 1 beneden). Maar ik lees ook vaak dat mensen hem totaal niet gebruiken. Ik zou dus wachten met er 1 aanschaffen tot je hem mist. Zo gekocht toch? Ik denk dat je vooral moet bedenken: - waar gaat mijn kind slapen? (overdag misschien ergens anders dan 's nachts) - waar ga ik mijn kind verschonen? - hoe ga ik mijn kind wassen? - wat gaat mijn kind eten? - hoe ga ik mijn kind vervoeren? - waar laat ik mijn kind op een veilige plek als ik douche, kook of om een andere reden 'mijn handen vrij' moet hebben. Als je antwoord weet op de die vragen (lastig voor een eerste, weet ik) dan wordt het voor een paar producten vanzelf duidelijk of je ze echt nodig hebt.
Ik heb op internet naar baby uitzet lijsten gezocht, daar 1 lijst van gemaakt en zelf gekeken wat ik nodig vind en wat niet (tummytub bijvoorbeeld vind ik onzin, terwijl die wel op veel lijsten staat) Mijn lijst heb ik altijd bij me zodat ik niet hoef te onthouden wat ik al in huis heb. In die lijst heb ik ook een kopje van spulletjes die je nog niet gelijk nodig hebt als de baby er is. Handig om dus cadeau te vragen ipv alle goedbedoelde kleren, tutdoeken en andere speelgoed.
Must: wiegje of ledikantje met beddengoed (wiegje kan een maand of 4 mee), kleertjes, hydrofielen, wasgel, baby-olie, bephanten oid, luiers, zoogcompressen voor jezelf en een draagdoek of kinderwagen. De rest is desnoods bij elkaar te improviseren. Wij hadden met dochterlief geen plaats voor een box. Ze had een speelkleed op de grond en later een dekbed toen ze ging rollen. Heb ook toen ze nog mobieler werd een box nooit echt gemist, ze ging gewoon mee en ik paste mijn planning aan.
Hier een handige lijst met een minimale babyuitzet: Kraamlijst: de minimale uitzet voor je baby | Kiind Magazine Zoals je lees, is zelfs een bedje optioneel , als je je kind bij je in bed laat slapen. (Het is absoluut veilig, mits je je aan de veiligheidsvoorschriften houd en bv geeft.) Zelfs zou ik wel een bedje/co-sleeper aanschaffen. Musts voor de eeste weken/maanden: - co-sleeper/bedje + (wollen/katoenen) dekentje en 2-3 lakentjes&matrashoezen - hydrofieldoeken - kinderwagen en/of draagdoek. Ook voor het slapen overdag - aankleedkussen (ik heb één hoes erbij en als die in de was zit, leg ik er een handdoek/ hydrofiel op) - thermometer (kan je ook als badthermometer gebruiken) - omslagdoek - kleertjes& mutsje - plek om de baby overdag neer te leggen - luiers+ billendoekjes - evt. flessen en kolf Met alleen deze dingen zou je je prima kunnen redden. Om erop uit te gaan is een verschoningssetje erg handig en iets van een maxi cosi als je met de auto gaat. M.b.t. speelgoed kan ik je het advies van mijn moeder geven: voorlopig niets zelf kopen, je krijgt vanzelf vanalles als cadeau. En daarna kan je altijd nog een rammelaar/zacht boekje/ mobiel kopen als je baby wat ouder is.
hydrofieldoeken, volgens mij staat op sommige uitzetlijsten dat je er wel 20 nodig hebt, ik had er 6 en meer dan genoeg. weet niet wat jullie er allemaal mee doen maar ik had ze niet nodig. had er 1 over het aankleedkussen liggen tijdens verschonen en dat was het ook wel. de rest gewoon met een monddoekje of gewone handdoeken.
Ik had tot 30 hydrofielen en had ze allemaal nodig. Twee bij het badderen, een bij wassen op de commode, in bed, bij het voeden, op het aankleedkussen, een paar in de luiertas, you name it! Dochterlief is bijna 2 en ze doen nog steeds dienst bij afdrogen, verschonen, als ik weer een slabber vergeten ben of als dweil
Wipstoeltje zeker handig, de eerste weken niet nodig, maar nu mn zoontje aan het rollen is zet ik hem na zn flesje even in de wipper, anders gaat hij rollen en spuugt ie al zn melk uit, niet zo fijn. Ook nu hij de eerste hapjes krijg, erg makkelijk om hem in zn wipper te zetten, en zo te voeren, hij kan nog niet zitten dus een kinderstoel kan nog niet. Box is niet meer interessant maar half zitten in de wipper is reuze interessant. Hydrofiele doeken, ik heb er ook zeker zo'n 20 en allemaal in gebruik! In t bedje, aankleedkussen, na het badje 3 stuks in gebruik, in de kinderwagen, in z'n luiertas, je hebt er altijd een paar in de was, ik zeg aanrader! Verder een badinzetje erg handig, als je baby wat ouder is kan ie (zelfs in het babybadje) lekker half liggen/zitten, onze kleine vind het prachtig. dit is natuurlijk allemaal geen must, je vind je eigen weg vanzelf, wij kunnen hier alleen maar tips geven!
Wat ik echt een must vind Hydrofiele doeken kan je echt niet genoeg hebben. Ik heb ook 3 grote doeken van van 120x120 voor inwikkelen en deken doekjes in huis. Gebruik ze voor alles. Afdrogen, knuffeldoek, afscherm doek tijdens lucht momenten (ukje ligt iedere dag 2x 30 min zonder luier) spugdoeken, dweil, als onderlegger van het hoofdje etc. Ledikant + beddengoed Waskussen (ik heb 6 hoezen, gebruik ze veel ivm luchten) Thermometer (Hema 5,- super snel. Gebruik ik vooral om badwater te temperaturen) Babyfoon Paar setjes kleren (sokjes vind ik belangrijk. Geen koude voetjes krijgen) Neutrale baby olie (parfum reageerd ons ukje erg op, Maar bij bood doet olijfolie het ook erg goed) Luiers maatje 1 en 2 (uk was 8 pond zat heel snel op maatje 2) 1 of 2 omslag doeken (van die badstof capejes, als het wat kouder is werk dat fijn van ruimte naar ruimte en zijn ideaal bij bijvoorbeeld het consultatie bureau (ligt je kleintje alleen in zijn luier) Maxi cosi (als je een auto hebt tenminste) Wipstoeltje. Ideaal voor tijdens het eten of als je even geen puf hebt om te knuffelen. Vermaakt onze uk zich goed in Badje, bad standaard en fijne emmer voor vullen badje Zou ik niet meer aanschaffen als ik het over zou doen Bad thermometer (langzaam ding) Manicure setje (je eigen vijl werkt beter) Schoentjes. Zitten blijkbaar vreselijk worden steeds uit getrapt Mutsjes. Hoe leuk ook ukje vindt ze vreselijk. Zwitsal, vind ik gewoon troep Speelgoed. Doen ze de eerste tijd toch niks mee en een rammelende sleutelbos is leuker dan een rammelaar
Hoi, Wij hebben veel spulletjes via marktplaats gekocht, Een complete baby kamer,met bedje, commode en matrasje De bekleding 6 lakens 4 molton beschermers en 2 katoenen dekentjes , een mooie box met lade en dik boxkleed aankleed kussen en hoezen, een diaper champ luier emmer, deze is mooi groot en zonder navul zakken, echt handig dus.. en rompertjes, kleertjes in maat 50, 56 en maat 62, mutsje, 3 keer een baby handdoek/badcape En een mooie mutsy kinderwagen, met buggy inzet en luiertas. Dat allemaal tweedehands! En we hebben nog 2 cadeau dozen, en twee cadeau tassen gratis ontvangen, die kun je dan ophalen bij etos , kruitvat, prenatal en de verloskundige . En zitten ook boekjes bij , wat je nou echt nodig hebt als uitzet lijst. Succes ermee!!
Kan jij hydrofiele doeken wel krijgen in Spanje? Wij wonen in italie en hier bestaan ze niet. Wij hebben een kinderstoel die verstelbaar is in hoogte, het blad kan er af en wordt dan een soort wipstoel. De rugleuning kan in verschillende standen, ook helemaal plat. Vond ik erg handig. Box hebben ze hier inderdaad ook niet, zijn meer een soort campingbedjes die ze zo noemen, niet verstelbaar in hoogte, kindje ligt dan helemaal laag op de grond bijna. Ik heb die, en hydrofiele doeken oa uit Nederland laten komen omdat ik al een dochter had en echt een plek nodig had om zoontje veilig weg te kunnen leggen. Maar daar heb je bij een eerste minder last van. Verder zou ik echt de basis kopen en verder kijken wat je mist als je kleintje er is. Je merkt vanzelf wat handig is en wat je nodig hebt.
Box staat hier nog steeds en speelt de kleine man nog regelmatig in. Wipstoel is echt nog geen 10x gebruikt. Had een babyswing, daar heeft ie meer in gelegen. Diaperchamp hoefde ik eerst nooit, maar later via mo gekocht en heel blij mee!!
Kruikenzakken niet nodig Mag hier niet vd kraamzorg! Ze wikkelen ze in hydrofiele luiers! Heb ze nog nieuw in de kast liggen van bij de eerste! Als het goed is gebruik je de kruiken zelf ook maar even
Veel verschillende meningen lees ik! Leuk om te lezen! Hier zijn hydrofiele doeken ook moeilijk te krijgen, heb ze wel gezien maar lang niet zoveel als in NL! Hoop in oktober naar NL te gaan even en dan veel mee te nemen! Lekker in de Hema rondneuzen. Ik heb er ook aan gedacht een box via NL te laten komen maar is al gauw zo duur. We wonen NL op een eiland dus dan moet je t ook nog laten verschepen. Box lijkt me wel erg handig, en hier zijn dat idd ook van die soort rare reis bedjes, lijkt me helemaal niks! Denk dat we gewoon in eerste instantie aanschaffen: -bedje met lakentjes etc (Ikea) -hydrofiele doeken uit NL -wipstoeltje -kinderwagen met maxi cosi -badje -wat kleertjes -een commode of kast En dan kijken we wel verder wat nog meer handig is
Hoi landgenootje, Wij wonen ook in Spanje. Het is idd moeilijker om in de winkels een gewone box met spijlers te krijgen (hier zijn het van die stoffen speelparken) maar het is wel heeeel handig hoor. Wat wij gedaan hebben is een box besteld via Amazon.es. Daar kan je er wel leuke met spijlers en ook goedkope vinden en het wordt thuis geleverd. Makkelijk. Om even op je vraag in te gaan: noodzakelijk of heel handig voor mij is/was: - een box - een goede commode met verschoonkussen - een badje op poten (anders niet zo handig om klein babietje te wassen als je moet hurken op de grond) maar zou het niet te duur nemen want je gebruikt het maar een paar maanden. Ikea heeft er goedkope. - een babyphone - een magnetronsterilisator - 3 flessen - borstkolf als je wil gaan bv geven (maar kan je ook lenen van iemand) Een wipstoel werd hier de eerste 4 maanden ook veel gebruikt maar daarna niet meer. Eigenlijk vind ik het geen must maar het is wel leuk. Een speelkleed met boog is heel leuk Dat zou ik dan weer verkiezen boven een wipstoel. Ook omdat het motorisch veel stimuleert. Maar die kan je ook heel goedkoop kopen hoor. Bijvoorbeeld in de supermarkt Alcampo heb je er al eentje voor 18. Anders via Internet. Wat ik ook een must vind is een goede eetstoel, alhoewel je die pas later nodig hebt.
Een box is nog niet nodig (ik heb de mijne tot nu toe niet gebruikt) Wat je wel nodig hebt zijn kartonnen vijltjes, temperatuurmeter, tummy tub, badolie, hydrofiele washandjes, hydrofiele doekjes (20 stuks ongeveer), 1 flesje (125 cc van Avent natural bijvoorbeeld) Rompertjes van de Hema zijn geweldig en een goede voedingskussen is echt onmisbaar. Mijn dochtertje zit er nog steeds in