Hallo allemaal! Ik heb een zoontje van 9,5 week oud en is eigenlijk al vanaf zijn geboorte heel erg lief en zoet! Wel is hij al heel lang verkouden/hoesterig etc eigenlijk al vlak na zijn geboorte, ben dan ook al 5 keer bij de dokter geweest met hem. En heeft ventolin gehad omdat de dokter hem hoorde piepen op zijn borst echter was dit een drama om te geven en het hielp helemaal niks, dus ik mocht hier weer mee stoppen!Gelukkig! Want hij was helemaal overstuur als ie dit kreeg en was daarna ook een tijd lang ontroostbaar! Nou moest ik het even 2 weken aankijken hoe het gaat en is ons konijntje even naar mn schoonouders voor een aantal weekjes kijken of het hier misschien door komt het constant verkouden/niezen/hoesten etc, maar nu 1 week zonder konijn kijkt het niks verbeterd... Gister zat ik op de bank en mn zoontje verslikt zich of wat dan ook en gaat hoesten en ik moest hem gewoon voorover hangen zo benauwd had ie het en liep rood/paars aan en snakte naar lucht, nou schrok me dood, maar gelukkig was dit weer redelijk snel over! Lijkt slijm in zn keel te zitten ofzo..? Vanmorgen moest ie hoesten en verslikt ie zich waarschijnlijk weer en spuugt zijn hele fles er weer uit.... Was hier toch van geschrokkken en heb weer de dokter gebeld en heb weer een afspraak voor morgen ochtend, hij zal wel niet denken.... De vorige keer dacht de dokter dat t misschein reflux kon zijn want kinderen kunnen hier ook benauwd van zijn begreep ik? En vorige week als ik m plat op zn ruggetje legde zetten die het op een gillen joh en nu soms ineens uit het niet ineens hard gillen/huilen?! En gaf ook telkens een beetje zuur over, de laatste dagen trouwens bijna niet meer! Zijn gezichtje is ook al een weekje ruwig en lijkt wat uitslag te hebben ook op zn borst sinds vanmorgen....het is niet heel erg maar goed het zit er toch! Het voelt een soort schraal aan en ook op zn li-oortje. Nou heb ik dus geen idee wat het moet zijn, kan die misschien niet tegen de voeding ofzo of is het toch reflux...... Hij is de laatste week ook niet zichzelf, snel huilerig enzo dan ineens is het weer over?! Word er toch wel een beetje onzeker van en ben bang dat ie misschien niet de goeie voeding krijgt of wat dan ook?! Hij krijgt nutrilon omneo voeding omdat ie moeilijk poept,hij poept nu nog steeds maar 1 keer in de 3 a 4 dagen dus nog niet heel veel, maar lijkt hier verder geen last van te hebben ? Verder was het altijd een heel tevreden mannetje en sliep al vrij snel de nacht over, groeit ook heel goed, weegt nu 6270 gram en 62 cm en dat was met 8 weekjes dus groeien gaat goed!! Heel verhaal en misschien een beetje warrig,...sorry hoor! maar hoop dat jullie m begrijpen..... maar hebben jullie misschien enig idee wat het kan zijn?! Of is dit misschien gewoon zn karakter ofzo dan kan natuurlijk ook en maak ik me weer druk om niks..... Moeders he......hihi
Vervelend dat het niet zo lekker loopt. Van reflux heb ik geen verstand dus daarbij kan ik je niet helpen. Maar mijn zoontje hoestte ook erg veel toen hij zo klein was. We hebben toen van vsm iets gehaald. Dat is een kuur van 7 dagen en toen was hij daar van af. Dat zijn druppeltjes. Misschien dat je dat kan vragen. Bij de drogist weten ze de naam wel. Succes met je kleintje!
doorverwijzen? Naar het ziekenhuis? Testen ze daaer speciaal op dan? Verder nog mensen een idee wat het kan zijn?
hai mijn zoontje heeft reflux en de dingen die jij beschrijft als 'wenen bij platleggen, flesjes terug opgeven (al dan niet veel),... hebben wij ook gehad en is idd reflux je kan er best mee naar een kinderarts in de kliniek die kan je dan verder helpen belangrijk is niet te lang te wachten! de keel van de kleine kan geirriteerd raken door het opgeven van de melk, hij kan zich ernstig verslikken en in ademnood raken (ik was altijd bang dat het snahts zou gebeuren en ik het niet zou zien) wat je nu al kunt doen, is zijn matrasje schuin leggen, zodat zijn hoofdje hoger ligt dan zijn voetjes, dat helpt tegen het opgeven van melk, en je kindje en kwartiertje recht houden na de voeding verder zal de kinderarts wss een andere voeding voorshrijven (als je flesvoeding gebruikt) (wij gebruiken nu enfamil A.R en dat gaat heel goed)
van kma krijg je uitslag.. maar het klinkt inderdaad erg refluxig ook kinderarts hier zei dat je daar wel op kon testen maar dat dat onderzoek nogal onprettig was en dat we net zo goed maagzuurremmers konden proberen omdat je dan ook vrij snel merkt of het werkt.. (en het minder onprettig is dan het onderzoek) maar ook andere voeding toen gekregen idd en ja.. het begon bij ons ook niet meteen heel duidelijk.. maar dat komt dan idd omdat het eventjes duurt voor het structureel geirriteerd is. en toen het eenmaal echt pijn deed wilde ze ook niet mer spugen.. dus de diagnose liet aardig op zich wachten met de maagzuurremmers (en dus geen zere slokdarm meer) begon ze pas echt te spugen vaak spuugde ze met zo'n boog dat ze zelf EN degene waar ze bij zat schoon bleef.. en we alleen hoefden te dweilen wat hier ook scheelde was idd niet helemaal plat leggen en veel dicht op het lijf dragen.. (rechtop dus wel) gaf troost en deed minder melk terugstromen ben benieuwd wat de huisarts zegt.. in principe hoeft hij niet perse door te verwijzen voor reflux.. die medicijnen kan hij ook prima zelf voorschrijven.
Klinkt als koemelkallergie en als reflux. Merel had kma en had uitslag. Anouschka hoest, spuugde en gaf over en die heeft reflux. Ik zou beiden opnoemen bij een arts en laat het ze maar onderzoeken. Bij platleggen ontroostbaar huilen kan ook oorontsteking zijn, maar ook reflux, dan is er al een aantasting van de slokdarm en doet het behoorlijk veel pijn. Succes en laat je weten wat de arts zei?
Ben naar de dokter geweest en die zei dat ik toch een andere voeding moest proberen, de pepti dus daar ben ik gelijk op over gegaan vandaag! E|n mocht dit niet werken gaat ie maagzuurremmers voorscrijven! Hij wilde niet met allebei beginnen anders weten we nog niet wat nou geholpen heeft.... Denk zelf dus dat het een kma is, door de uitslag etc. Ben benieuwd hoe die het op deze voeding gaat doen en of het helpt allemaal!