Met de stang omlaag gaat het toch echt een stuk makkelijker, hoef je niet bang te zijn dat je kindje zijn hoofd stoot
Mijn doel van dit topic is zeker niet om te veroordelen, maar een stuk bewustwording! De maxicosi wordt gewoon echt ontzettend vaak miet goed gebruikt. Inderdaad miet uit onwil, wel uit onwetendheid. Zie maar in dit topic een aantal reacties van mensen die niet weten dat de stang omhoog hoort tijdens het rijden. Als er door dit topic weer een paar ouders zijn die dit voortaan wel gaan doen. En hopelijk de riempje ook goed stevig gaan aantrekken, dan voorkomt dat misschien weer leed bij een andere baby en ouders. Ik hoop dus juist dat veel mensen dit lezen en erop reageren, zodat dit topic even onder de aandacht blijft en hopelijk weer wat meer baby's veilig vervoerd gaan worden. Omdat die ouders nog steeds het beste voor hun kind willen en straks beter weten hoe dat moet.
Oh was ook niet specifiek naar jou of iemand in dit topic bedoelt hoor Bewustwording is inderdaad alleen maar goed
Exact hetzelfde hier! Mijn schoonzus zette de MC in de auto en klapte de stang omlaag, helemaal verbaasd toen ik zei dat hij echt omhoog moest blijven... ook het boekje niet gelezen
Ik wist het bij de eerste ook niet, nooit boekje bij gehad, was maxi-cosi van schoonzus. Door dit forum ooit eens op geattendeerd, dus sindsdien let ik er op. Maar mijn man was het weer vergeten, dus laatst moest ik hem corrigeren. Vorige week zaterdag wel nog de riempjes bij de dochter van vrienden goed gedaan. Zij reizen eigenlijk nooit met auto, dus dochter ook nooit inm mc. Maar ze zat veel te los. Dit kindje zat trouwens niet te los. Als stoeltje uit de auto vliegt en zij zat wel nog in stoeltje, dan was zij goed vastgemaakt. Ik ben oprecht benieuwd hoe de stoel vastzat. Niet om ouders te veroordelen, maar om zelf misschien lering uit te trekken.
Volgens omroep Brabant heeft de baby er gelukkig alleen blauwe plekken aan over gehouden en de moeder een gebroken sleutelbeen.
Nou, wat een verhaal zeg! Uit het bericht van de NOS maak ik op dat het kind met autostoel en al naar buiten is geslingerd. Ik vraag me wel erg af hoe dat überhaupt gebeurd is. De stoel is dus losgekomen van de easybase of uit de gordel en toen waar doorheen naar buiten geslingerd? Oh, ik heb het filmpje dat erbij zit even bekeken en ik zie dat het een 3-deurs auto is. De achterklep was door het ongeval opengeschoten, dus ik denk dat het kind daardoorheen naar buiten is geslingerd? Moeder (niet de bestuurder) was ook uit de auto geslingerd. Zij had dan, denk ik, geen gordel om? Wat een geluk dat ze er beiden zo goed vanaf zijn gekomen.