Tandjes zo pijnlijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teuntje83, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hoi dames,

Mijn dochtertje van 9 maand kreeg rond 7 maand haar eerste tandje onder. Nu lijkt ze bijna allemaal tegelijk de tweede onder en boven 3 te krijgen. Na mijn idee zijn ze al door het vlees heen. Maar sinds 3 dagen wordt ze in bed ineens gillend wakker. Ik herken het huiltje als pijn huiltje.
    Zetpil werkt uit eindelijk wel, maar niet als 'tover'middel.
    Zou dit toch van de tanden zijn?
    En hoe lang zou ze er dan zo'n last van hebben?
    Overdag gaat het overigens goed, behalve dat ze haar warme maaltijd niet wil eten..

2. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad met zijn tandjes. 1 of 2 nachten echt brullen en daarna was het ook over en overdag eigenlijk geen last anders dan dat hij vooral koude dingen wou eten/drinken.

3. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Oh ja vreselijke dingen die tanden.
    Dentinox, chamodent of gengigel kunnen helpen. Of bijtringen in de koelkast leggen. Hier hielp bij de eerste Dentinox als wondermiddel, bij de jongste hielp niks.
    Koude dingen eten zoals ijskoud komkommertje (even in de vriezer koud laten worden) kan goed helpen.
    Vaak eten ze wel minder vanwege de pijn.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wanneer wordt ze gillend wakker? Eind van de avond/ begin van de nacht al of later pas? Anders zou je ook eens gelijk voordat ze naar bed gaat een zetpil kunnen geven, dan ben je het hopelijk voor.

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook tandendrama. Met 6 maanden had hij zijn onderste 2 snijtanden. En nu heeft hij binnen 2 weken 4 snijtanden boven!
    1.5 week snachts ellende. Ik dacht dat het aan de sprong lag. Of de verkoudheid. Maar toen gaf mijn man hem s avonds een zetpil. Toen was het over. Overdag gaat het wel. Vertrekt af en toe zijn gezicht met eten. Gister deed hij zichzelf pijn met zijn lepel. Dat was wel even flink brullen en wat bloed in zijn mond..
    Als ik zie dat hij er overdag een beetje last van heeft. Geef ik hen s avonds standaard een zetpil.

Ellendige rot dingen.. als deze 4 goed door zijn hoop ik dat het weer een poosje duurt..

Arme schaap..

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ze gaat er rond 19.15 uur in en tegen 21 uur begint ze ongeveer.
    Gister sliep ze tegen 22.30 uur volgens mij weer, op nog een gilletje na, tot s morgens.
    Het is vooral zo'n hard huiltje. Normaal huilt ze in bed zachter, zeurderiger.

Ik ga wat middeltjes aanschaffen en zetpil inderdaad maar meteen doen.

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    Kan een weekje duren. Ik zou ook de zetpil voor het slapen geven. Heb je verzachtende gel die je kunt smeren?

Mijn baby heeft er nu 2, en die twee brachten een week hel. Pijnstilling ging, maar hielp niet volledig. Het is uitzitten.

Sterkte!

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    O, en hun behoefde in eten/drinken kan ook zeker veranderen in die periode. Hun mondje doet zeer dus eten en drinken is erg onprettig. Maar dat komt vanzelf wel goed als de pijn voorbij is :)

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

Mijn dochter heeft net 4 kiezen gekregen en nu krijgt ze 4 hoektanden tegelijk. Het is hier dus al weken feest. :(
    Nu nog 1 rondje kiezen en dan hebben we alles gehad. Kan niet wachten. Wat een ellende die tanden :roflmao:

10. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Het is heel wisselend. Onze oudste had nergens last van, de jongste kon 2 weken voor het echt doorkomen al behoorlijk last hebben. Hier zitten we al een half jaar in de tanden ellende, we vallen van de ene in de andere. 5,5 maand eerste 2 tandjes sindsdien heeft ze alle snijtanden (8 stuks), 4 kiezen en sinds deze week 2 hoektanden door. Kiezen en hoektanden geven een stuk langer last hier.
    Succes ermee! Verkoeling, gel en evt zetpil. Meer tips helaas niet :(

11. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Oh tandjes, echt verschrikkelijk. Hier gaan ze als het weer eens zover is standaard met een zetpil naar bed en smeer ik fanatiek met dentinox.
    Komkommer uit de koelkast was vaak populair om op te sabbelen.

12. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik herken het tandjes drama niet van bij mijn 1e kindje.
    Nou moet ik zeggen dat hij ook pas begon bij 12 maand, en mijn dochtertje nu bij 7 maand.
    Zou dat nog verschil maken?
    Heb van vsm druppels en smeer spul gekocht en gebruikt, én de zetpil.
    Morgen vertel ik of het heeft gewerkt ;)

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wanneer ze ze krijgen maakt volgens mij niet uit hoor. Mijn oudste begon met 3,5 maand een jaar vrijwel nergens last van. De jongste reageert ook heftiger terwijl ze later begonnen is.

14. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook al 1,5 week gedoe en ik de k dat het de hoektanden zijn.
    Hier helpt weinig.
    We zitten nu beneden omdat ze niet meer wil (en kan) slapen.
    Zetpil helpt hier weinig trouwens

15. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Het is gister/vannacht goed gegaan :eek:
    Misschien doen de spulletjes en zetpil toch wat :)

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Fijn dat het geholpen heeft!
    Hier was eigenlijk altijd een zetpil de oplossing als de avond en/of begin van de nacht onrustig was. Dat deed ik dan 2-3 avonden en dan probeerde ik weer zonder.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier haalde bij fikse pijn een zetpil weinig uit maar dat heeft ze niet van een vreemde bij mij werkt t ook alleen tegen koorts en doet niks voor pijn of malaise, heeft t ook nooit gedaan.

Dentinox, koelere flesjes, afleiden, bijtringen en waterijsjes met behulp van een nubby sabbelzakje (vindt ze iets te makkelijk breken vandaar t sabbelzakje) en dan gaat t meestel wel oke is ze onrustig met wat pijn (niet de indringende pijn gil, maar t klagerige) dan kan ik dat nog af met een paracetamol zetpil wat net een beetje helpt.

Voor noodgevallen en hele heftige pijn hebben we destijds ibuprofen voorgeschreven gekregen nadat ze volledig gecontroleerd was. Het is wel vrij verkrijgbaar maar zelfs al zijn wij er bekend mee vindt ik t dermate tuig dat ik me afvraag waarom t vrij verkrijgbaar is voor die kleintjes. Als wij t bij de apotheek halen (alles zat hier in verhuisdozen, zal je net zien) doet de apotheker ook erg moeilijk, snap m er ook echt wel in. Ware t niet dat ik bij de etos gewoon twee dezelfde flessen zo mee kan nemen met uitsluitend 'heeft u nog vragen over de medicatie?'...

Deel Deze Pagina