Baby uitslag

Discussie in 'Verzorging' gestart door Milenax, 31 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milenax

    Milenax Lid

    16 jul 2021
    31
    2
    8
    Vrouw
    Hallo dames,

    Mijn zoontje is met 33 weken geboren en sinds 36 weken zijn wij naar huis mogen gaan. Hij is nu 4 weken thuis en na 3/4 dagen dat hij thuis kwam, merkte ik aan zijn gezichtje dat er soms een pukkeltje begon te komen. Ik dacht eerst dat het warmte bultjes zouden zijn maar nu zijn de bultjes over zijn hele lichaam uitgebreid met name zijn gezicht, armen en benen.

    We zijn naar de huisarts geweest en die gaf als advies om neutrale producten te gebruiken zonder parfum en de huid goed vettig te houden. Op dit moment gebruik ik al een week alles van Neutral, wasmiddel tot badgel maar merk weinig verschil. Toen wij nog in het ziekenhuis moesten blijven 3 weken lang, werd ook Zwitsal in het badje gedaan en toen kreeg hij geen allergische reactie. Ik twijfel nu heel erg of het wel aan de bad producten of wasmiddel ligt. Ook niest hij redelijk vaak en klinkt zijn neusje een beetje verstopt.

    Ik heb een hondje en ben eigenlijk erg bang dat hij allergisch daarvoor is. Ik heb een foto van de uitslag bijgevoegd.

    Zou dit van parfum in producten kunnen zijn of lijkt dit meer op een huisdieren allergie? Hebben jullie misschien tips wat ik het beste er tegen kan doen?

    Dankjewel alvast!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Milenax

    Milenax Lid

    16 jul 2021
    31
    2
    8
    Vrouw
    Hier een foto van zijn gezichtje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Op zijn gezichtje lijkt het op baby acne.
    Maar of dat ook vaak op benen en armen voor komt dat weet ik niet.

    Onze dames hebben beide exceem,maar daar lijkt dit niet op.
     
  4. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    het lijkt op baby acne. Dat zou naar een paar weken weer weg moeten trekken. Hier was dat bij alle 3 een week of 6 aanwezig.

    Het lijkt niet echt op een allergie of eczeem. dat ziet er bij ons heel anders uit.
     
  5. Milenax

    Milenax Lid

    16 jul 2021
    31
    2
    8
    Vrouw
    Komt baby acne ook voor op de rest van het lichaam dan? Ik dacht zelf ook aan baby acne maar las op internet dat het alleen op het gezichtje voor komt
     
  6. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Bij mijn jongens op gezicht, armen en borst/buik. De jongste heeft zelfs een krentenbaard infectie gehad omdat de acne rondom z'n luier open ging.

    Waar zit het allemaal bij jou kindje?
     
  7. Milenax

    Milenax Lid

    16 jul 2021
    31
    2
    8
    Vrouw
    Wauw vervelend zeg!! Hadden ze er veel last van? Bij mijn zoontje zit het voornamelijk in het gezicht, op de armpjes en zijn beentjes. Op de rug en buik vrijwel niks. Vervelend allemaal bij zulke kleintjes ze kunnen niet praten dus moeten we maar alles uitproberen!
     

Deel Deze Pagina