Baby uitzet 2e kindje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Babywishh, 19 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Wat hebben jullie extra gekocht voor jullie 2e kindje?

    Het enige dat ik nu kan bedenken zijn kleertjes. Er zit 3,5 jaar verschil tussen. De kast en commode gaan we gebruiken voor de 2e. En de oudste krijgt onze kast.
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier alleen kleertjes, de rest had ik nog.
     
  3. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Ja voor ons ook denk ik dan. Ik dacht dat kan toch niet.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    We hebben sommige dingen dubbel moeten kopen omdat er 16 maanden verschil tussen zat. Verschoningsmatjes moesten af en toe vervangen worden. Extra tripp trapp erbij.

    Maar nu zou het verschil zo groot zijn dat we de stoelen zo laten en wat extra luxe toevoegen. Dus bijv een newborn set erop. En wat andere dingen om door te kunnen gaan. Zoals een draagdoek etc. Bij de eerste kan je makkelijker alles om de baby laten draaien. Bij de volgende heb je tools nodig om de kleine meer in het bestaande ritme te krijgen. Maar daar zou ik nog niet teveel van kopen. Je weet nog niet wat de kleine fijn vindt.
     
  5. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen jouw kindjes?
    Bij mij dus 3,5 jaar en ik twijfel tussen een 2e kinderstoel. Mijn zoon zit er nog graag op, hoewel hij ook op een gewone stoel met verhoging zou kunnen zitten. Ik twijfel over de newbornset van de kinderstoel. Ik heb die bij de eerste niet gemist eigenlijk.
    Denk je dat je de newbornset vaak gebruikt?
    En een draagdoek ben ik ook over na aan het denken aangezien mijn zoon de eerste maanden aan me vastgeplakt zat.
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Tussen de oudste twee 16 maanden en tussen de middelste en jongste het dubbele.

    We hebben 2 tripptraps. Bij mijn 3 kids heb ik een wipper en de kinderwagen gebruikt omdat we die set toen niet konden veroorloven. Maar het lijkt mij erg prettig om zo aan tafel te kunnen allemaal. Ik zou dan geen wipper kopen. Als je een draagdoek fijn vind zou ik daar vooral voor gaan. Ik zou het uit nood gebruiken. Maar ik ben er een te grote kluns voor :o:
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  7. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Bij de jongens hebben we voor de oudste een simpele commode en ledikant extra gekocht.
    Maar daar zit 14 maanden tussen.

    Nu zit er tussen deze dame en nr 2 4,5 jaar.
    Enige dat ik gekocht heb zijn kleertjes.
    Oke en andere dingen omdat dit een meisje wordt na 2 jongens :p
    Maar alle grote dingen hebben we bewaard en gebruiken we weer opnieuw.

    En draagdoeken heb ik al, gebruikt bij nr 1 en 2.
    Ook hebben we maar 1 triptrap en dat gaat prima. Ze kunnen beide gewoon aan tafel zitten.
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier zit er tussen de oudsten ook 3 jaar. We hebben toen bijna alles opnieuw gebruikt. Alleen was het na een jongen nu een meisje, dus uiteindelijk na de bevalling nog wat meisjes items gekocht (wisten geslacht van tevoren niet). En daarbij inderdaad wat luxe dingen aangeschaft die we bij de 1e te duur vonden. Bijv. de baby björn wipstoel, een babynestje en een nieuwe draagzak i.p.v. draagdoek.
    Nu zit er tussen nummer 2 en 3 straks bijna 6 jaar en hadden we een deel van de babyspullen al weggedaan. Ledikantje, commode, box en kinderstoel moeten we nieuw kopen. Verder koop ik wat kleertjes en dekentjes zelf en de rest leen ik omdat het vermoedelijk toch maar voor 1 kindje gebruikt gaat worden. Vind ik het zonde om alles weer nieuw te kopen en bij ons in de familie de laatste jaren een hoop baby's dus er zijn veel spullen in omloop.
    Voor deze baby bijv. wat nieuwe rompers gekocht en eerste setje in 50 en 56 nieuw gekocht. De rest zijn kleertjes van grote zus of van 1 van de neefjes/nichtjes, ze dragen het maar zo kort. Maar voor net na de geboorte vond ik het toch wel erg leuk om een eigen pakje voor het kindje te hebben en geen geleend goed.

    Oh en toen hier de 2e geboren werd ging de oudste inderdaad op een gewone stoel, gecombineerd met een verhoger, maar dat wilde hij al snel niet meer. Ik vond 2 kinderstoelen echt onzin. Hij heeft overigens nog wel een paar maanden na de geboorte er met regelmaat in gezeten omdat wij een gewone kinderstoel van Prenatal hadden, daar kon dochter toen toch nog niet in. Toen zij er uiteindelijk wel in paste moest hij er gewoon uit, tegen die tijd wilde hij ook niet meer en was een kinderstoel voor baby's. :rolleyes:
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  9. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.462
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik hoop me volgend jaar ook druk te mogen maken over dit vraagstuk, maar wil vast inhaken op de tripp trapp newbornset. Ik heb hier zo ontzettend veel plezier van gehad! Wij hebben de stoel incl newborn set op marktplaats gekocht (want, omg: duur :eek:) maar ik had hem niet willen missen. Bij een tweede misschien mogelijk nóg handiger want gezellig met zijn allen aan tafel!
     
    Precious03 en Babywishh vinden dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ook t zelfde seizoens kinderen met 2 weken ertussen (en een paar jaar) dus t werd hier wel erg low budget :roflmao:
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    New born set is hier ook heel erg veel gebruikt. Bij mn 2 nichtjes, alle 3 onze kids, nu bij een neefje en straks bij onze 4de. Ze passen er tot een maand of 6 in en hier vanaf een week of 4 oud gebruikt voor alle maaltijden dat ze wakker waren. En onder het koken.

    Wij hebben wel Tripp Trapp voor alle kids. Alleen voor de oudste twijfelen we nu of de Tripp Trapp door gaat naar de baby of niet. Die is 6 als de baby geboren wordt. Maar wil gewoon geen geknoei op onze mooie (stoffen) eetkamer stoelen.

    We hebben. Trouwens al die spullen 2de hands. 60 euro per stoel en dan nog een likje verf erover. Newborn set ook 2 de e hands.

    In principe heb ik voor elke baby een eigen dekentje gekocht en soms wat kleertjes. Nu wat meer kleertjes want we krijgen een meisje na 3 jongens.
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Wij hebben de tripp trapps aangevuld met https://www.ikea.com/nl/nl/p/agam-kinderstoel-zwart-70253541/ Handig voor vriendjes/vriendinnetjes. En als ze er te groot voor worden kunnen ze evt weer terug op een tripp trapp.
     
  13. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ohh das ook een goed idee. Tot hoe oud kunnen ze daarop? Of hoe groot?
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Dat ligt een beetje aan het gedrag. Vanaf 3 paste het (geen idee hoe lang ze waren). Maar mijn dochter heeft haar baby inzet lang nodig gehad omdat ze anders van de stoel viel. Mijn 8 jarige zit er nog steeds vaak op. Maar ze zijn lang niet zo ergonomisch als de tripp trapp. In het begin kunnen de voeten voor. Daarna kozen ze zij en dat was op een gegeven moment ook nodig. Maar de jongens zitten wel op een fijne hoogte aan tafel. Als ze op de volwassen stoelen gaan zitten verdwijnen ze.
     
    2jongensmama vindt dit leuk.
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ja wij gaan nu toch ook voor de tripp trapp, via marktplaats idd en lenen dan de newbornset. Bij de anderen zette ik trouwens gewoon de wipstoel op tafel, was ook gezellig.
     
  16. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Ja dat lijkt me ook. Die ga ik zeker kopen. Ik heb wel een hauck alpha, maar is hetzelfde principe
     
    Basilicum vindt dit leuk.
  17. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Ja ik zette de wipstoel ook altijd op tafel of op de keuken (keukeneiland) is eigenlijk hetzelfde als zo'n newbornset op de stoel dus vandaar dat ik twijfel.
     
  18. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.483
    1.718
    113
    Ik vond het toen wel een aanvulling met kleine grote zus, ik zag al gebeuren dat ze babybroer met wipstoel van de tafel zou vegen. Met de newborn zitten ze vast en kunnen ze nergens heen. Overigens vind ik de tweede versie van deze stoel handiger dan de eerste en de nieuwste. Ik gebruik ze steeds graag voor opvangkindjes.
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  19. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Ja wij hebben een alpha hauck. Is goedkoper en ik vond hem mooier dan de tripptrapp maar verder hetzelfde principe. Ik denk toch dat ik de newbornset ga aanschaffen, maar wel tweedehands anders vind ik het zonde voor die paar maanden.
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    #20 Zonnestralen, 22 dec 2022
    Laatst bewerkt: 22 dec 2022
    Ik zag deze vandaag voorbijkomen: https://www.lidl.nl/p/roba-2-in-1-kinderstoel-born-up-zickzack/p100333715001 Ik heb geen idee of het een goede is.

    Edit: Het grootste verschil wat ik op de pagina vond was dat deze stoel max 50 kg kan hebben. De tripptrapp kan 80 kg hebben.
     
    Babywishh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina