Baby uitzet 2e kindje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Babywishh, 19 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Ik heb ze ook van Mp hoor. Tip: zoek de brede sluiting, de eerste had een vossenkopje als sluiting.
    Die was niet zo fijn.
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  2. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    50 kg zijn ze niet zo maar, mijn dochter is 15 en net 50 kg, zoon is ruim 12 en haalt de 50 kg nog lang niet.
    En ze zitten inmiddels zelden op de triptrap, zoon nog weleens, dochter kan haar benen niet meer kwijt.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Ja, maar wat moet je met 80 kilo. Ik geloof niet dat mijn volwassen zoon van 60/70/80 kilo nog op die stoel gaat zitten. :roflmao:
     
  4. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Al een paar weken geleden, maar ik reageer toch :p

    Hier gaan constant volwassenen op de kinderstoelen zitten! Op de tripptrapps mag het maar we hebben ook één ikea stoel, zo'n hoge houten, en daar moet ik steeds mensen vanaf sturen.
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.701
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor de jongste de tripptrapp en voor de oudste 2 die zwarte Ikea stoelen! Zoontje zat daar met 2,5 op. New Born set op de triptrap hebben wij pas bij de jongste gekocht en echt heel veel gebruikt. Daardoor eigenlijk de wipper niet gebruikt. Zeker met nog een kindje rond lopen, heb je toch even je handen vrij en het kindje zit veilig. Kan gezellig mee aan tafel zitten.
     
  6. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Hier moeten we alleen wat nieuwe flessen aanschaffen en een nieuw verschoonkussen (oude begint open te springen aan de zijkanten) hier zit er twee jaar tussen en precies ik ben twee weken later uitgerekend als met mijn eerste zoontje. Dus ik kan ook alle kleding hergebruiken :D
     
  7. Liz19866

    Liz19866 Actief lid

    13 jul 2021
    423
    370
    63
    Hier moet ik nu voor een 2e wel wat dingen opnieuw kopen, want had vrij veel in bruikleen bij de eerste en dat is allemaal terug gegaan (cosleeper met alle dekentjes en lakens en toebehoren, wipstoel, box, draagzak, kruiken). Heb nu op marktplaats een bednest cosleeper gekocht (duur, maar ga ervanuit dat ik die dan over een jaar weer voor een soortgelijke prijs kan doorverkopen,) en nog wat aan het speuren naar oa een gebruikte box en wipstoel. Ben ook Vinted aan het afgaan voor een wieg lakenset enzo, vind het zo zonde om alles nieuw te kopen voor die paar maanden...

    Ga ervanuit dat ik weer borstvoeding ga geven, dus wil dan tzt een nieuwe set (kolf-) flesjes kopen, die die ik nu nog heb zijn een goede 7 jaar oud en veelgebruikt.

    Verder verwacht ik de draagdoek weer veel te gebruiken, mijn dochter zat de eerste maanden echt constant in dat ding en verwacht nu dat het hebben van de kleine in de draagdoek wat meer bewegingsvrijheid geeft...

    We hebben besloten toch maar een box neer te gaan zetten, al hebben we die bij de 1e niet veel gebruikt. Denk dat nu met een 2e het toch wel makkelijker is om de kleine even veilig en apart weg te leggen in de box, ipv op de grond oid, omdat er toch soms al druk gespeeld wordt in huis. Ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uitpakken.

    Wij gaan waarschijnlijk ook voor een 2e tripp trapp. De 1e wordt dagelijks gebruik nog en wil de oudste niet met haar tomatensaus/yoghurt handen op de grote stoelen met stoffen leuningen hebben nog voorlopig.
    We twijfelen nog over die extra newborn set. De kleine stond 4 jaar geleden gewoon met wipstoel en al op tafel steeds...
     

Deel Deze Pagina