Welk merk ledikantdeken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by MamaJH, Oct 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaJH

MamaJH Lid

Oct 23, 2016
    43
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij verwachten in december ons derde kindje. Mijn eerste is ook een 'winterbaby' en in december geboren. Ik had toen de warme winter soft knit ledikantdekens van Jollein. Deze heb ik echter niet meer en ben me nu weer aan het oriënteren voor deze kleine man. Bij de tweede had ik dekens van Little Dutch. Vond deze erg fijn en mooi! De tweede is alleen midden in de zomer geboren. Ik heb nu weer leuke dekens gezien van LD maar vroeg me af of deze warm genoeg zijn in de winter? Iemand hier ervaring mee? Of ervaring met andere goede merken die aan te bevelen zijn?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,774
    3,124
    113
    Female
    Ik heb er nog geen ervaring mee. Want onze baby is nog niet geboren!
    Maar ik heb een dubbel-deken van Koeka, een Koeka teddy deken en nog een andere deken van Baby's Only (die is wat dunner)

De dubbeldeken lijkt me vooral handig, want deze kun je dus aan elkaar klikken. En je kunt dan kiezen of je 1 deken gebruikt, of beide.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Ik heb de simpele jollein dekens gebruik, midden in de winter, nooit te koud geweest. Dus die gaan we nu weer gebruiken.
    Maar het wordt hier in huis ook nooit echt koud.

4. MamaJH

MamaJH Lid

Oct 23, 2016
    43
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip van de dubbeldeken van Koeka! Ga ik ook eens naar kijken! Van Baby's Only heb ik ook een deken, die is wat dunner inderdaad. Maar wel een fijne deken ook.

5. MamaJH

MamaJH Lid

Oct 23, 2016
    43
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat die ook warm genoeg zijn. Vind het toch altijd lastig inschatten o_O Hier in huis is het gelukkig ook nooit koud! Maar mijn tweede kon zich maar moeilijk warm houden in bed, ondanks de kruiken. En de mussen vielen buiten van het dak! o_O Hopelijk gaat dat met deze baby wat makkelijker ;)

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik ook. Een juni baby, maar toen het kouder werd, klapte ik hem gewoon dubbel :)

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,660
    8,404
    113
    Female
    Wij hebben deze ook twee keer gehad (2e keer lagen ze er natuurlijk nog). Toch moest ik bij de oudste wel echt compenseren met de verwarming. Vooral met een lakentje er nog onder heb ik niet het idee dat het echt warmte bied vanuit lichaamswarmte. De kruikwarmte werd wel goed binnen gehouden.

Wij hadden ook een stretchy deken van de ikea. Deze vond ik het fijnste.

8. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik zou eerst even wachten of je kindje wel onder een deken wil slapen. Hier ook diverse dekentjes gekocht, en nooit gebruikt omdat dl een woelwater is in bed. Ze slaapt in slaapzak, nog steeds. Aangezien ze nog steeds meerdere keren per nacht van hoofd naar voeteneind draait zit een deken er voorlopig niet in ;)

9. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik heb die van little dutch. Ook al ligt baby er straks misschien niet onder: hij is zo lekker groot dat kindjes van 4/5 er zelfs nog onder passen, dus komt vast van pas!

Dekentje heeft zo'n wol laagje, dus lijkt me warm genoeg!

10. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Hier nu ook de simpele dekens van Jollein. Ze slaapt nu onder 1 deken en een slaapzak aan.

11. LSQ

LSQ Niet meer actief

Wij hebben veel plezier van de doomoo dekens.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zweer bij Koeka teddy.

Share This Page