Er zijn in het verleden al zat topic's geopend over luieremmers, maar volgens mij de laatste tijd niet meer. Wie weet is er intussen het e.e.a. veranderd. Aangezien ik nog op zoek ben naar een goede luieremmer ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen. Welke heb je en wat vind je hiervan de voor- en nadelen?
geen rolletje plastic zakjes , luier erin en meteen mee naar beneden en buiten in de container. vind een luieremmer zo onfris op het slaapkamertje
De kliko Bij beide kids geen luieremmer gehad en ook niet gemist. Ik vind het mega ranzig als er een paar dagen een emmer met poep en plasluiers in de slaapkamer staat te stinken en te rotten. Ik heb een geparfumeerd luierzakje van de action aan de commode hangen. Daar gaan s nachts de luiers in. De volgende dsg, hup, de vuilnisbak in. Overdsg verwchoon ik beneden en zo niet, alle luiers gaan meteen beneden de bak in.
Als ik een kliko had, dan zou ik het daarin doen, maar aangezien wij in de binnenstad wonen en elke keer dus naar de container zouden moeten lopen, is dit geen optie. Vooral niet, aangezien de baby in december geboren wordt. Daarom heb ik de diaper champ gekocht. Wel het kleinste formaat, deze moet alsnog regelmatig geleegd worden. Ik weet dus nog niet of hij goed werkt, maar heb hem wel alvast!
Wij wonen ook in de binnenstad dus elke keer met een luier naar de container lopen is geen optie (dan ben ik wel heel veel aan het wandelen) de brabantia in de keuken vind ik ook niet zo'n lekkere optie dus ook wij hebben een diaperchamp (kleine maat) aangeschaft. Kunnen gewone zakken in. Moet manlief vast ook nog regelmatig legen in de container maar ach in elk geval al minder dan elke luier weggooien!
Wij hebben er 1 van de Hema, elke avond wordt ie in principe geleegd dus er staat dan een lege emmer op haar kamertje. Maar met de deksel dicht ruik je trouwens niets.
Wij hebben geen kliko dus we hebben een daiperchamp aangeschaft! Een van m'n beste aankopen! JE ruikt niks, kunnen gewone pedaalemmerzakken in en staat niet in de weg. Ik heb de middelste maat dacht ik.
Wij hebben ook een diaperchamp en vind het een geweldig ding. Doe wel altijd poepluiers nog in een extra luierzakje, gewoon omdat ik geen enkel geurtje in de babykamer wil hebben.
Dat doe ik ook, voor 1 of 2 euro bij de action heb je een doosje met 200 zakjes. Die vind ik heel prettig, maar een boterhamzakje volstaat wss ook.
Hier een gewone prullenbak. Wel een goeie die goed sluit en de zakken goed in aansluiten (brabantia 20ltr ) groter wil ik niet. Zonde want je laat een luieremmer toch geen 2weken stinkend op de kamer staan. Zeker in het begin zijn die luiertjes zo klein dat als je ze goed en handig inrolt de geur al goed in de.luier blijft zitten. Om de poepluiers gaat nog een action zakje en klaar. Hier werkt t heel goed. En die prullenbak kan ik daarna ook nog gebruiken.
Ik heb een heel pakket bij Baby Dump gekocht, daar zat alles in, dus ook een emmerluier, maar weet niet of ik m zal gebruiken sowieso niet voor de poepluiers, die gaan zo stinken.
Een Siganic oid stinkemmer (zo een met dure navulcassettes) en een gewone stinkemmer. Bij beide gebruiken wij ook nog geparfumeerde luierzakjes. Ze zitten beide gelukkig vrij gauw vol, dus knoop in de zak met zakjes stinkluiers en zo snel mogelijk weg ermee!
Daiper champ en daar kunnen gewone zakken in. Zijn wel prijzig en daarom heb ik gekeken op marktplaats, maar al snel werd me duidelijk dat een tweedehandse niet echt fris is. Na verloop van tijd gaat er toch een geurtje zitten in het plastic en van een ander is dat toch niet zo fijn. Heb dus toch maar nieuwe gekocht
De sangenic, wij gebruiken geen cassette maar goedkope plastic zak erin. Aan het eind van de dag gaat het in de container.