Ik ben net verhuisd en had een wit kastje over voor de babykamer. - Commode 40 euro op MP - wiegje 60 euro op MP - badje,tummytub, thermometer en baddrijfertje 25 euro op MP - Maxi cosi nieuw gekocht maar met 35% korting - Kinderwagen/buggy in 1 gekregen van mijn nicht (is iets van 3e hands ofzo maar ziet er nog super uit!) - autostoeltje koop ik later en wel nieuw, vind dat te belangrijk om 2e hands te kopen. - Ledikantje knappen we opnieuw op, daar hebben ik en mijn broertje nog in gelegen. - wipstoeltje en box ga ik ook via MP kopen. De rest koop ik lekker nieuw, ben van plan om het niet bij 1 kindje te houden Koop neutrale kleurtjes dus geen roze. Gemakkelijk een 2e keer te gebruiken. Een kolf wil ik huren, even als een groot deel van het speelgoed. Kleertjes koop ik grotendeels zelf, vind ik gewoon te leuk ! Al met al best cheap weten te doen zo, want ik had ook nog een huis in te richten (met de verhuizing oude meubeltjes weggedaan).
Heej.. 2e hands kan prima hoor alleen je moet idd op de kwaliteit letten. Wij hebben bv een onwijs mooi kamertje 2e hands gekocht voor 150 euro. Een wipstoeltje, de kruiken, en speelgoed van vrienden overgenomen. De kinderstoel hebben we van vrienden gekocht en de box ook. Verder heb ik de kinderwagen van mijn moeder gehad dus die was wel nieuw. We hebben wel de rest allemaal nieuw gekocht. - maxi cosi - matrasje (koop AUB een goed matras, dat is onwijs belangrijk voor een baby) - beddengoed en ander textiel - speelgoed en kleding. Al met al was ik nog rond de 2000 euro kwijt maar ik heb gewoon veel dingen ook nieuw gekocht en wij hebben dure geboortekaartjes enzo.. Maar goed speuren op MP doet wonderen.
leuk om te lezen dat ik niet de enige snuffelaar ben. Wij hebben vrienden die bijna alles nieuw hebben gekocht maar daarover gingen liegen (dus spliksplinternieuwe commode met sticker er nog op, en maar jokken dat ze die voor 25 euro hebben gekocht, jaja...). Dus de gene gaat lijkt wel de andere kant op, je lijkt wel gek om zoveel geld uit te geven aan nieuwe spullen. Ik heb een nieuwe kinderwagen met alles erop en eraan, inclusief bijpassende maxicosi. Gekregen maar blijft decadent. De rest scharrel ik bij elkaar. Voordeel is ook dat ik het verschil niet echt zie tussen een dure babykamer en een goedkope, ik vind sowieso 80% van wat ik zie niet bijster mooi. Ik vind het wel leuk om niet een ' babykamer 2008' te hebben, zelfde met kleertjes.
ook hier veel tweedehands, zowel mijn positiekleding als dingen voor de baby. -heb een perfect mooie kast annex commode (van echt hout, dus niet van dat karton-achtige Kwantum-spul) voor 120e (OK, moest het wel in Groningen halen, maar heb ik een leuk dagje van gemaakt!). -prachtig metalen spijlenbedje voor 50e hier in de buurt. -hele mooie baby-klamboe (echt nog nieuw) voor 10e. -maxicosi in heel aparte stof (oilily achtig) voor 75e hier in de buurt. -pluche dierenkoppen voor aan de muur voor 20e p/stuk (ipv. 45e). en zo kan ik nog wel even doorgaan! ook de kinderwagen kopen we via MP straks. wat ik wel per sé nieuw wil is: -matrasje -flesjes -kolf -speentjes -lakentjes/dekentjes -knuffeltjes enzo maar goed: wij hebben het precies zoals we het zelf willen en mooi vinden, en dat voor een fractie van de nieuwprijs! ik vind het echt zonde van je geld om alles per sé nieuw te willen. hoorde laatst van iemand die een heleboel prachtige kleertjes had gehad van iemand, en dat haar man gewoon zei: dat wil ik niet, mijn kind krijgt alleen nieuw en geen afdankertjes! wow, hoe dom kun je zijn!?!
wij hebben alles 2de hands gekocht...via mp en kringloopwinkels...tis niet dat we het geld niet hebben...maar sommige dingen worden maar zo kort gebruikt dat ik het gewoon zonde vind om het allemaal nieuwe te kopen...en waar hebben we anders mp voor
Precies das ook mijn insteek! misschien ga ik nog ff speuren op MP voor maatje 56 kleertjes. Daar groeien ze zo uit, maar ik vind het ook gewoon leuk om een paar lieve kleertjes te kopen. Nieuw vind ik het toch wat prijzig voor die korte tijd dat ze het aan hebben. Vanmiddag bij mijn nicht geweest om de laatste delen van de kinderwagen op te halen. En oh wat was ik bang dat die adaptar voor de maxi cosi niet zou passen...maar gelukkig! Universeler dan deze kan niet Hij past heel goed en zit stevig vast. Nu heb ik dus een kinderwagen, maxi-cosi + onderstel en zit kinderwagen in 1 ! Score 8) Trouwens bij de Xenos een hele leuke kandelaar aangeschaft om op te hangen, dus als lamp voor in de babykamer. Staat heel sfeervol en klassiek. Ben er superblij mee. Nu nog een grote rieten mand ergens vandaan toveren voor het bedje en klaar is kees.
Heb grotendeels alles van MP of via andere weg 2e hands. Dit is wel mn derde maar de andere zijn al 9 en 11 en waarschijnlijk ook t laatste kindje. Dus om dan alles zo duur nieuw te kopen...beetje zonde. Van MP: -Heel het kamertje (commode, ledikantje, kast) ,- En daar kreeg ik nog zon draag ding van baby bjorn) -kinderwagenn Mutsy (3 wielen) inclusief voetenzak, parasol, buggy inzetdinges, dekentje en lakentjes enz - Mooi houten wiegje dat kan schommelen met aankleding en alles erbij -2e hands kleertjes maat 52/56 van n vriendin van n vriendin (en er komt nog meer aan..haar kindje scheelt 4/5 maanden met die van mij straks) -2e hands kleertjes maat 62 (en wat extra van 56) zoveel dat ik niks erbij hoef te halen - Laminaat voor baby kamer van vrienden (hadden over na heel de zolder gedaan te hebben..paste precies bij ons!) Ziet er allemaal nog toppie uit. winkel gekocht: -Bad en standaard (wilde mn man liever) - maxi cosi met...euh..zon ding om m vast te zetten. Veiligheid voor alles en zo weet ik dat t goed is. -matrasjes voor wieg en ledikant (schoon ) - dekentjes enzz (lakentjes had ik nog en ben er mee dood gegooit omdat iedereen ze nog had en ik ze wel mocht hebben ) - nog wat kleine extra dingen. Was iig met kinderwagen, wieg, badje ,autostoeltje ,kamertje ,baby bjorn draagding ,Matrasjes zo'n 925,- kwijt Vond ik toch heel netjes gedaan van mezelf!
Ik zou de flesjes e.d. uiteraard nieuw willen hebben en ook de buggy en de maxi-cosi. Maar voor de kinderkamer zou ik het juist 2e hands willen hebben zodat je een leuke kamer bij elkaar kunt zoeken. Persoonlijk vind ik de standaard kinderkamers allemaal veel te simpel en te strak. Ik heb liever een mooi smeedijzeren ledikantje en dan een mooie oude commode er bij die je dan zelf in een leuke kleur kunt verven! Scheelt ook nog eens bakken met geld!
Vind dit een beetje een aparte reactie hoor. Dat moet toch iedereen voor zichzelf weten. Ik hoef ook geen kleertjes/spullen van marktplaats, vind het zelf geen fris idee en hoef idd ook geen afdankertjes van een ander, maar ik noem iemand toch ook geen sloeber omdat diegene alles 2de hands koopt. Wij hebben het geld ervoor over om alles nieuw te kopen, en kiezen daar ook voor. Een ander vind het zonde van zijn geld. Prima toch, maar noem iemand dan niet dom.
Ik begrijp Lien wel hoor! Ik vind het ook dom als je zoiets niet aanneemt Hoe vies kan het zijn van een baby die het een paar keer draagt? Je wast het ook nog eens! En waarom is iets direct een afdankertje? Als je iets krijgt is het geen afdankertje En dan nog...kan mij het schelen, als ik het een leuk afdankertje vind neem ik het zeker aan!
Nou het kan vies zijn hoor, ook al is het maar een paar keer gedragen. Ik heb van de week 2 vuilniszakken met kleding gekregen van de buurvrouw, en er zaten in veel dingen toch wat vlekjes.. En natuurlijk, als het er gewoon nog goed uitziet, en ik het leuk vind zeg ik er ook geen nee tegen. Maarja geloof dat ik nogal kieskeurig ben
Oh en het ging mij er meer om of je iemand dom noemt, of dat je het dom vind. Daar zit in mijn ogen verschil in..
Ok Maar heb je nog wat overgehouden uit die zakken Ik krijg nu steeds kleertjes van mijn vriendin, die heet een 3ling van 11 maanden oud, onze wordt over 2 weken geboren en die kan mooi alles van die meiden aan
Ik bijna alles van mp, kringloopwinkel, rommelmarkt of gekregen. De wandelwagen voor 225 (die willen we nu weer verkopen, 2 quinny freestyle 3xl) Box 70 euro (achteraf erg duur voor 2e hands, maar is niet een standaard box) Kinderkamer: kast van ikea, commode van ikea (gewoon de Malm ladenkast, overigens iets te klein, geen aanrader!) oud wiegje van de familie. Ledikant voor 45 incl matras en veel beddengoed! (van iemand die we kennen) 2 buggy's (voor bij opa&oma en voor op de fiets) en kinderstoel van ikea voor 12,50 op de rommelmarkt. Nieuwe buggy titanium baby snooze (130 euro) Ik heb veel kleertjes van mp, maar 1x een miskoop. En ik krijg veel kleertjes van mijn schoonzus!
Ik heb eigenlijk wel mijn principes: - geen tweedehands matras - geen tweedehands slofjes/schoenen - geen tweedehands flessen Voor de rest, als het mooie spullen zijn, wil ik het wel tweedehands hoor.
@ Chebu, ik heb veel schoentjes 2e hands gehad. Waarom wil je die niet als ik mag vragen? Volgens mij worden die schoentjes amper gedragen Ik heb ook geen 2e hands flesjes oid bah dat vind ik wel vies!
Van die slofjes kunnen misschien wel, maar zodra ze kunnen lopen, wil ik nieuwe schoenen. Schoentjes gaan staan naar de stand van de voeten van de voorganger en volgens mijn vk is dat niet zo goed.
Ja daar zit wat in Ik heb schoentjes en slofjes tot mt 19 gehad, volgens mij kan het dan nog geen kwaad?