Chicco Next 2 Me co-sleeper

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nuage, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heeft iemand ervaring met deze wieg? Hij is best prijzig dus hoor graag of hij het geld waard is geweest. Wil 'm graag naast een boxspring zetten. Lijkt me handig met borstvoeding en ook is de kans op weer een ks best aanwezig en dan lijkt het me helemaal handig.

2. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    IK volg mee, we willen hem ook aanschaffen. Bijkomend vraagje: hoe lang (hoeveel maanden) kon jullie baby er in liggen?

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier gebruiken we als cosleeper een ikealedikantje (gulliver) met de zijkant eruit. een stuk goedkoper en gaat ook lang mee (kan daarna ook als los bedje gebruikt worden)

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar ik wil echt die Chico zo graag :D hoef voor deze baby heel veel niet meer aan te schaffen omdat ik alles nog had, dus heb wel ietsje budget voor iets nieuws erbij.

We zijn 'm gaan bekijken en ik denk dat ze er een half jaartje inkomen misschien. Langer zeker niet denk ik.

5. petitmonsieur

23 aug 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb hem inmiddels aangeschaft na lang twijfelen.. Ben er zeker blij mee maar nog niet in de praktijk gebruikt dus daar kan ik nog geen tips over geven.
    Ik schat ook zo in dat deze te gebruiken is tot ongeveer 6 maanden. Het hangt erg af hoe bewegelijk je baby is denk ik.
    Ik vind het een groot voordeel dat de wieg van stof is, evt ook makkelijk verschoven kan worden en als logeerbed mee te nemen is, ook is het niet zo mega klein als de meeste wiegje waardoor ik het idee heb dat je toch meer eraan hebt.

Succes met de keuze!

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb de goedkopere variant aangeschaft, de chicco lulla, waarvan de zijkant niet weg kan. Leek me ook een fijn laag wiegje net zoals next 2 me. Wieg is wel ongeveer even groot en kunnen er tot ongeveer 4 maanden in volgens verkoopster. Ben benieuwd. Heb geen ervaringen kunnen vinden over dit model.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb ook nog een campingbedje van Nuna wat hoog te zetten is en heb ook het ledikant al op mijn kamer staan. Bij mijn dochter had ik haar in de kinderwagen liggen. Maar nu wil ik het echt gewoon lekker makkelijk hebben. Denk dat ik 'm maar gewoon ga kopen :D :D

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Welke maat hoeslakens heb je erbij gekocht?

9. petitmonsieur

23 aug 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    De afmeting van wieghoeslakentjes zijn net te klein, heb het nog niet geprobeerd, maar de matras afmeting is (86x50x5 cm) en overal zie ik lakens met de afmeting 40 bij 80.
    Dus ik heb ledikant hoeslakentjes in huis gehaald en dat past er ook redelijk goed omheen, gewoon de onderkanten strak trekken.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is onhandig zeg... vreemd!

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dankjewel voor de link! Mijn dochter lag de eerste weken in de kinderwagenbak, zelfde verhaal blijkbaar.

Als je de wieg moet dichtmaken van ze dan is het hele concept co-sleeper een beetje weg. Ik ga nog eens even kijken, maar vind het wel een beetje vergezocht.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vind nu wel de Bednest. Ziet er perfect uit en voldoet wel aan de veiligheidseisen die in dat andere topic werden genoemd. Het kost alleen... 400 euro!

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Misschien even kijken via marktplaats?

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja meteen gedaan :D Al vind ik dat voor bedjes eigenlijk niks. Maar ze vragen alsnog een hoop geld! 325 euro! :$ Nou voor die 7 tientjes koop ik liever iets nieuws.

Heb nu 200 euro geboden op eentje, hoger wil ik niet gaan.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Goed om te weten. En dan wel een wiegdeken of ook ledikantdeken?

(sorry Nuage voor al mijn vragen in jouw topic ;))

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Geeft niks hoor :) Ik vond zelf de ledikantdekens onwijs groot dus die zou ik er persoonlijk niet inproppen denk ik.

Maar wat je kunt doen is naar bijv. Babypark gaan en daar vragen of een verkoper je even kan laten zien hoe je 'm kunt opmaken en wat er wel of niet past. Het is een duur ding dus dat moeten ze echt wel doen voor je.

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Toen ik 'm bestelde vroeg ik aan de verkoopster welke hoeslakens ik nodig had en die dacht een wieghoeslaken. Eenmaal thuis bekeek ik die wiegmaten nog eens op de site en zag dat de maten totaal niet overeen kwamen met standaard wiegjes.
    Die wieg bestellen was ook echt een spontane actie, totaal niet in verdiept. Gingen alleen kamertje en wagen bestellen.

Ik ga morgen wel terug met die hoeslakens en dan mogen ze 'm erop passen en anders breng ik ze terug.

Deel Deze Pagina