Aan de andere kant, als je tweedehands spullen wilt dan heb je daar natuurlijk wat minder last van. Maar als ik het zo lees dan heeft TS het denk ik over nieuwe spullen. Ik voelde me zelf rond de zestien weken zeker genoeg om echt spullen te gaan kopen. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Oh ja dat is wel een goede, hoe eerder je bestelt hoe langer je het in huis hebt, daar hadden wij geen plek voor ivm verbouwing. Dus daar kun je ook nog over nadenken.
Als ik dit lees hebben wij alles wel heel laat gekocht haha... Wij zijn bij ongeveer 33 weken naar Babypark in Kesteren gereden en daar alles in een koop gehaald. Alles was op voorraad (behalve box) en konden we gelijk meenemen. En met alles bedoel ik echt alles van ledikant, commode, kinderwagen, wipstoeltje, trip trap stoel, badset tot al het benodigde linnengoed, flesjes, babyfoon etc. In een keer 2 maandsalarissen armer Ik vond het wel praktisch, staat het ook allemaal niet zo lang in de weg....
Ach pas met 37 weken mag je thuis bevallen of de baby meteen weer meenemen, dus daarvoor heb je die spullen ook niet nodig toch?
Is heel wisselend wat ik lees allemaal. Maar er zijn er toch genoeg die ook tot de 20 weken echo wachten. Denk dat wij dat toch ook gaan doen, gewoon voor ons gevoel is dat prettiger. In principe willen we de babykamer en kinderwagen wel nieuw kopen en waarschijnlijk ook bij babydump of babypark, sommige dingen misschien online maar op de site van de kinderwagens is het voor 22:00 besteld, de volgende dag in huis dus snel genoeg haha.
Precies Nee zonder gekheid....wij zijn de hele bovenverdieping aan het verbouwen, incl. de kinderkamer, dus wij konden de spullen ook niet eerder kwijt. Nu nog steeds niet, want de verbouwing is nog lang niet klaar, maar om dan dus al een ledikant en commode enzo vanaf 12 of 20 weken ofzo bij ons op de slaapkamer te hebben vond ik wat overdreven . Ach, iedereen moet lekker doen waar ie zich goed bij voelt toch
20 weken mooie tijd hoor, had ik bij mijn eerste ook gedaan dan ben je op de helft nog genoeg tijd ook qua levering. Nu bij de tweede was ik veel sneller na de eerste echo gelijk
Ik laat de spullen pas begin oktober leveren heb gewoon niet genoeg plek in mijn huis om nu al alles klaar te zetten. En dan word de grote zus ook ongeduldig van waar blijft mijn broertje
Ik ga ook pas het kamertje en de kinderwagen bestellen als we de 20 weken echo hebben gehad. Ook puur om het feit dat ik wil weten of met het kindje alles goed is. Als blijkt dat niet levensvatbaar is dan heb je niks aan al die spullen. Kleinere dingetje koop ik al wel hoor, dat kan ik niet laten haha.
Nergens voor nodig om zo vroeg alles te bestellen. Na de 20 WK's echo heb je nog zeker 17 weken voordat je kindje in het ledikantje of wiegje kan. Levertijd bedraagt geen 15 weken volgens mij. Eerst zorgen dat het ruwe werk in de kamer klaar is, kun je een weloverwogen beslissing maken voor welke kamer je wilt gaan. Wij hebben net na 20 WK's echo kamertje besteld en nu staat ie al boven in elkaar...tijd zat!!
Na 2 goeie echo's bij 10 en 12 weken wat neutrale kleertjes enzo geshopt. Pas na de geslachtsbepaling en 20-weken echo bij 20 weken, de uitzet langzaam bij beetje aangeschaft. Kamertje bij 26 weken besteld want was meteen leverbaar. Wagen twee weken geleden besteld en vorige week binnen gekregen.
Hier ook besteld na een goede 20 weken echo hoor. Het voelde nog helemaal niet oke om zo vroeg al te bestellen. We zijn wel redelijk vroeg ( met 14 weken) wezen kijken wat er allemaal was, wat we wilden, ect. We hebben toen ook gekeken/rondgevraagd op internet en in de buurt wat de ervaringen zijn met met name de kinderwagens. Informeer desnoods even naar de levertijd wanneer je iets leuks ziet. Hier is de levertijd ongeveer 9 weken voor het kamertje. Kinderwagen was 6 weken maar we laten alles in 1 keer bezorgen. Heb al aardig wat spulletjes maar moet ook nog best veel. Maar ik wacht even tot het kamertje er is (als het goed is binnen 2 weken nu) en zodat ik gelijk kan inruimen. Anders ligt er zo'n berg aan spullen in de logeerkamer, haha.
Wij hebben alles na de 20 weken gekocht. Niet bewust omwille van de 20 weken echo, maar gewoon omdat het anders zo vroeg is. Je hebt namelijk nog tijd genoeg. Als je het eerder wil kopen, prima dan. Maar als je het na je 20 weken echo wil kopen, zie ik het probleem ook niet?
Ja ik vind ook dat we met 20 weken nog tijd genoeg hebben, we hebben wel de ruimte om de spullen te kunnen bergen in huis eerder maar ik vind het gewoon niet prettig zo vroeg. Mocht het niet goed gaan of met 20 weken tijdens de echo blijken dat er toch iets niet klopt (ook al moet je daar niet vanuit gaan) dan heb je al die spullen in huis en is het allemaal nog pijnlijker.
Na de 20weken echo de wagen besteld en we konden bij baby dump aangeven wanneer we m geleverd wilde hebben. Dit kon vanaf 2 weken na besteldatum! Ideaal dus. Ook de box toen besteld en gelijk mee laten leveren Dit alles bij baby dump
Wij hebben afgelopen zondag het kamertje besteld bij baby-dump alsook de verzorgingstafel en badje voor beneden en de box. We hebben dan ook nog wat andere dingen geshopt die we al wel hebben meegenomen. Meestal hebben wij tijdens de weekends nogal weinig tijd (volle agenda's) en nu hadden we echt de tijd om er een ganse dag voor uit te trekken met z'n tweetjes. Mocht er nog iets misgaan, waar we niet van uitgaan natuurlijk , kunnen we de bestelling nog annuleren. De andere spulletjes kunnen dan nog worden opgeborgen. Ik denk dat iedereen moet doen wat voor hen het beste aanvoelt... Toch? Groetjes
Wij zagen bij de eerste een prachtig kamertje op MP staan voor een goede prijs. Die hebben we toen gewoon gekocht hoor. Was toen 12 weken. Kleertjes etc. wel na de 20 weken echo omdat ik geslachtsgericht wou shoppen. Kamertje verven was geloof ik rond 27 weken.. 2 weken later was ze al geboren.. Dus was blij dat ik niet later begonnen was. Maar dat is wel een extreme(re) situatie natuurlijk